قسيم:ممكن نستعجل فى الجواز......
الأم:ليه....
قسيم:هو أنا مسافر لبره لمده شهرين فحابب أعمل شهر العسل فى لندن وفى نفس الوقت بعد ما يخلص شهر العسل هبدأ الشغل وليلى معايا.....
الأم:ماشى يا بنى تحبوا أمتا كتب الكتاب....
قسيم:لو ممكن نقرأ الفتحه غدا وكتب الكتاب فى أخر الأسبوع ....
الأم:بس التجهيزات.....
قسيم:متقلقيش هى بس تحضر هدومها وبس الشقه جهزه وكل حاجه جهزه ....
الأم:زى ما تحبوا ......بس هطلب طلب منك...
قسيم:أتفضلى يا أمى ....
الأم:أتمنى أنك تعتنى بليلى وتحبها وتشيلها فى عنيك من بعد وفاه والدها وهى تعبانه جدا فى حاجات كتير بقت بتخاف منها وهى ملهاش ولا عم ولا عمه ولا خال ولا خاله .....
قسيم:متقلقيش يا أمى هى فى عنيا.....
قام ومشى وقبل ما يمشى ....
قسيم:أمى قولى لليلى أنها مجيش النهارده ولمده أسبوع لغايت كتب الكتاب.....
الأم:حاضر يا قسيم.....
دخلت الام عند ليلى وحكيت كل حاجه ..
ليلى وافقت .....
.
.
.
.
.
قدت ليلى طول الأسبوع عياط لأنها مش بتحبه بس تعمل إيه خايفه على أمها .....
.
.
.
يوم كتب الكتاب كانت ليلى فى غرفه الميكياج حضرت نفسها وخلصت كل حاجه .....مامتها جت وخدتها ونزلوا على المأذون ......
الوكيل تبع ليلى كان جار ليها معتبرها زى بنته وكان هناك بعض الاصدقاء لها حاضروا كتب الكتاب.....
أنتهى المأذون من كتب الكتاب وسلمت على مامتها وخرجوا وركبت العربيه معاه ودموعها على خدودها....قرب منها ومسح بأيديه دموعها .....بعدت عنه بخوف ....
قسيم:فى إيه متخافيش حياتنا هتبقى حلوه.....
ليلى:أنت .....أنت عايز إيه أنا أجوزتك ووافقت عليك عايز إيه تانى.....
قسيم:عايز أربيكى شويه....بلاش...
وصلوا البيت .....
ليلى:ماما هاتيجى بكرا.....
قسيم:لا متقلقيش هي هاتيجى بعد شهرين ثلاثه كدا.....
ليلى:قصدك إيه....
قسيم :ولا حاجه.....
قرب من وشها ....
قسيم:أنا هربيكى شوى صغيرة متقلقيش......
فى الوقت دا ليله مكنتش قدره تاخد نفسها بدأت تتعب أفتكرت لما كانت بتتهدد فى الكليه من زمايلها الشباب فى الكليه.....بدأت تتعب ونفسها بدأ يختفى ....
نظر لها قسيم وكان مستغرب من شكلها....
قسيم:مالك فى إيه....
ليلى نظرت ليه ونفسها بدأ يختفى وكانت هتقع من طولها لولا أنه لحقها ومسكها حط أيده تحت راسها والأيد التانيه تحت رجليها وشالها وطلع بيها على الغرفه وطلب من الخدم أنهم يتصلوا بالطبيب بسرعه.......
وضعها على السرير.....
مرت دقيقتين والطبيب جاء....
الطبيب:عن أذنك عايز أكشف عليها..
قسيم:أتفضل .....
بدأ يكشف عليها ....
خرج الطبيب من الغرفه....
قسيم:أخبارها إيه.....
الطبيب:هى حالتها صعبه شويه لازم تخلى بالك منها وكمان هيا عندها ضيق تنفس عشان كدا هكتبلها على شويه أدويه وكمان البخاخه ....
قسيم:بخاخه إيه.....
الطبيب:هى هتاخد بخاخه التنفس لمده مش طويله كل ما يجلها ضيق تنفس وتبقى مش قدره تتنفس تخدها وياريت تعتنى بيها لان شكل كدا نفسيتها تعبانه شويه.....
قسيم :شكرا.....
طلع على الغرفه لقاها نايمه .....ندا على أحد الخدم.....
قسيم:غيرى ليها هدومها بسرعه.....
الخادمه:حاضر يا فندم.....
سابها فى الغرفه وراح على غرفه تالا قرب من سرير الطفله ألى عمرها سنه شالها على إيديه وباسها على رأسها ورجعها على السرير......
خرج من الغرفه وراح على غرفه ألى نيمه فيها ليلى قرب منها وفضل لمده ساعه باصص فى وشها .....
Qsem.....
مكنتش متوقع أنها تكون جميله وهيا نايمه وجميله وهيا صحيه ملامح وشها جميله جدا.....كان قاعد على الكرسى ألى جنب السرير لما لاحظ أنها بتفوق بعد عنها حط رجليه اليمين على الشمال ورجع لملامحه القاسيه.....
ليلى:أنا فين ....فين ماما.....أنت مين...
قسيم:إيه جالك زهيمر جالك فقدان زاكره يا مراتى.....
ليلى:يعنى أنت مش حلم أنتوحقيقه.....
قسيم:هههههههههههههههه أه حقيقه وأنتى فى جحيمك.....
فضلت ليلى بصه ليه ودموعها على خدودها وصابها وقام وخرج من الغرفه وهى نايمه لحظت أنها غيرت هدومها....
ليلى:مين ألى غيرلى الفستان هو لا معتقدتش .....
فجأه لقت الباب فتح ودخلت بنت لبسه لبس الخدم.....
الخادمه:تأمرى بحاجه يا مدام قبل ما أمشى....
ليلى:أه مين ألى غيرلى هدومى.....
الخدامه:أنا يا مدام....
ليلى:اه ماشى أمشى أنتى...
الخدامه :عن أذنك.....
خرجت الخدامه ......
قامت ليلى من على السرير وخرجت من الغرفه سمعت صوت طفله صغيره دخلا الاوضه لقت تالا قعده على السرير بتاعها وعماله تعيط جدا....شالتها على أيديها وخرجت بيها وخدتها الأوضه بتاعتها ونيمتها جنبها لغايت ما نمت هى وتالا.....
.
.
.
الصبح الساعه ١٠:٠٠٠..
صحى قسيم من نومه ودخل الحمام أستحمى وخرج من أوضته وراح على أوضه تالا دخل وملقهاش فى سريرها أتعصب جدا راح على أوضه ليلى لقاها حضنه تالا ونايمه جنبها ..... فى الأول فرح شويه بس بعدين .....
أنت تقرأ
مربية وزوجه
Короткий рассказالحياه عذاب فيها الحب والكره ..... تربيه طفل ليست صعبه لاكن حب رجل متملك صعب جدا..... أرحمنى خلينى أعيش حياتى..... أنت عندك أنفصام فى الشخصيه مره تخاف عليا ومره تضربنى...... وقعت فى حبى ولاكن تملك صعب ..... بحبك .....