Jisoo menuju ke belakang rumah utk menyiasat sesuatu, dia ternampak sebuah gudang yg agak usang. Tanpa rasa ragu2 dia terus mengintip utk memastikan tiada org disitu.
Tiba2 dia ternampak susuk tubuh dua org yeoja sdg bercakap, Jisoo cuba mendengar perbualan tersebut.
xxx: Hana, knp kau tak bunuh je diorang? *pegang bahu Hana*
Hana:*tepis* diorang tak kacau kita buat apa nak bunuh?
xxx: tapi diorang akan cuba menangkap kita
Hana: Omma, selagi rahsia kita tak bocor. Selagi itulah kita akan selamat.*tengking*
Omma: perlahankan suara kamu Hana*mata merah*
Hana: mianhei, tapi tak boleh ke kita cuba tak ganggu mereka. Hana dah penat nak buat semua ni..*merayu*
Omma:tinggal seorang lagi budak dan Heolmoni kamu akan hidup, ingat kita perlukan darahnya saja
Hana:* mengangguk*
Jisoo:*tekup mulut**nampak Hana nak keluar and lari cpt2*
SKIP
Jisoo masuk kedalam biliknya. Rose, Jennie ngan Lisa hanya memandang dgn pelik
Jennie: waegurae?
Lisa: knp ngan unnie ni mcm nampak hantu je?
Jisoo:korang ikut aku kejap* ambik fon and search something.
Rose: apa unnie cari ni?
Jisoo: Sejarah Rumah Banglo White Witch
Pada tahun 1943, sebuah banglo yg agak mewah berbanding seluruh rumah di kg itu didiami oleh seorang Yeoja yg sgt cantik. Ramai org ingin berkahwin bersamanya tetapi tiada satu pun yg sempurna di mata yeoja tersebut.
Pada suatu hari, dia terjumpa dgn seorang namja, dia jatuh hati dgn namja tersebut dan memberitahu hasratnya utk berkahwin dgn namja tersebut. Namja tersebut menerimanya dan mereka hidup bahagia.
Suatu hari, suaminya mendapat tahu bahawa isterinya adalah seorang ahli sihir. Suaminya memanggil org2 kg utk membunuh isterinya tanpa rela. Dia sgt sygkan isterinya, isterinya meminta permintaan terakhir utknya iaitu menjaga anak mereka.
Suaminya akur dan membawa lari anak mereka jauh dari kg supaya org kg tdk membunuh anak tersebut. 25 tahun kemudian, suaminya telah meninggal dunia dan anaknya yg dah meningkat dewasa perlu berkahwin dgn namja pilihan mendiang appanya.
Anaknya yg bernama Ko Sung Hee (just ciptaan) berkahwin dgn seorang namja. Tanpa dia sdr namja yg dia kahwin adalah ahli sihir. Mereka tdk perlu berselindung antara satu sama lain sehingga seorang penduduk kg membocorkan rahsia mereka.
Suaminya telah meninggal dunia kerana telah dibunuh dan isterinya yg sdh melahirkan anak diseksa dan dibakar hidup2. Anak mereka sampai sekarang tdk diketahui lokasinya. Sampai sekarang penduduk kg White Witch masih berasa ketakutan....
Jennie: dah siap, aku nak tidur *menguap*
Jisoo: takkan korang tak tahu yg kita duduk ni lah White Witch.
Lisa: aku tak kesah asalkan aku ada tempat nak tidur.
Rose: goodnight.
Jisoo:yahhh!!!!*menjerit*
Blackpink: perlahan lah sikit suara unnie!!
Jisoo: korang dgr lah dulu, tadi masa aku gi belakang rumah, aku ada nampak satu bangsal ni and aku dgr Hana nak culik budak. Aku rasa Hana ni Witch lah.
Blackpink: dah habis citer unnie?
Jisoo:*tergamam* suka hati korang lah percaya ke tak yg penting member w1 percaya aku*nak tidur*
Esoknya, Jisoo bangun awal dan mencari2 member w1. Tiba2 dia ternampak kelibat seung wu yg sdg menyiram bunga. Jisoo cpt2 menuju kearahnya.
Jisoo: Seung wu!!*pukul belakang Seung wu*
Seung wu: ehh aku suka kau*melatah dpn Jisoo*
Jisoo: jinjja? Nado saranghae.
Seung wu: ada aku ckp suka kau ke?mentang2 aku melatah dpn kau, kau nak perasan lah..
Jisoo: tak payah berdalih lah, saya tahu awak suka saya. Btw, ni hah..awak pernah dgr tak pasal banglo ni? *manggedik*
Seung Wu: tak pernah, wae? *still siram bunga*
Jisoo: semalam saya ada baca kat internet and ckp rumah ni rumah ahli sihir.
Seung wu: so? Kau nak aku percaya ckp kau ke?
Jisoo: yelah, semua chingu saya tak percaya. And saya rasa Hana tu witch.
Seung wu: yahh!! Jgn nak tuduh org eh
Jisoo: betullah apa saya ckp, dia anak ahli sihir.
xxx: siapa anak ahli sihir?
Seung wu: Hana! Awak ni buat saya shock je..*urut dada*
Hana: mian, siapa witch? Awak maksudkan saya? *pandang Jisoo*
Jisoo: errr...
Seung wu: ye Hana, dia ckp awak witch, tapi saya percaya awak.
Hana: *pandang jisoo+senyum*
Jisoo:*diammm*
Seung wu: Hana hari ni saya tolong awak gi kedai eh?
Hana: kan saya dah ckp semalam. Awak kena teman saya. Kalau nak bawa chingu awak semua pun boleh, sbb banyak yg nak dibeli.
Seung Wu: tengoklah kalau diorang nak.
Jisoo:saya masuk dulu ye *masuk rumah*
*******
Witch White ke, White Witch Ke. Mana2 je lah..
YOU ARE READING
HOUSE OF WITCH
Mystery / Thrillermengisahkan Wanna One telah diberi cuti selepas mereka debut, mereka telah memilih sebuah rumah banglo utk mereka berehat. Dan x sengaja terserampak dgn Blackpink Dan tanpa mereka sedari, rumah tersebut mempunyai kisah misteri... apakah yg membuatk...