İkinci Cumhuriyet

5 0 0
                                    

Mert kafasındaki uğultuyla uyandı.Lanet olsun saat kaç diye söylendi içinden. Hamakta uyuyakalmıştı. Bahçesi pek büyük değildi ama küçükte değildi. Çiçekleri Annesi özenle seçmişti çoğunlukla güllerden oluşan bahçede pek çok çeşit bitki bulunuyordu.Bahçenin ortasında bir masa ve etrafında sandalyeler bulunuyordu.Hamak ise bu sandalyelerin hemen ötesinde iki orta boylu armut ağacına bağlıydı.

Mert doğruldu ve masanın üstündeki gazeteye uzandı. İstiklal gazetesinin 14 mayıs 1946 tarihli gazetesiydi bu. Mert haberlere pek önem vermezdi fakat babasının yeni fethedilen Arabistan topraklarında garnizon subayı olmasından dolayı askeriyede olan biteni takip ediyordu. Uzun zaman olmuştu babasını görmeyeli. Kapıcıya günlük olarak getirmesini tembihlediği gazeteyi açtı. Manşet her zaman olduğu gibi Arabistan ve irandaki direniş hareketleriydi. Direnişciler Amerika tarafından destekleniyordu ve bu bölgelerdeki garnizonlara baskınlar düzenliyordu. Bu yüzden babası hakkında sürekli endişeleniyordu.

Her şey 1942 yılında başladı.Alman ve Slovak kıtaları Kafkasya üzerine yürürlerken sıkıntılarla karşılaştılar. Von Paulus tarafından yönetilen 6. Ordu,Kızıl Orduya karşı etkinliğini kaybetmişti kış gelince 6. Ordu tamamen yok olma tehlikesiyle başladı. İşte tam bu sırada Fevzi Çakmak araya girdi. Almanların bu tehlikeyi ortadan kaldırdıktan sonra savaşı mutlak bir zaferle kazanacağına inanan Fevzi Paşa 9 eylül 1942 tarihinde Mihver Devletlerine Misak ı Milli sınırlarını elde etmek amacı ile girdi. Bu kolay değildi o gece barış yanlısı olan İsmet paşayı devlet liderliğinden men etti ve darbe gerçekleştirdi.10 eylül günü Mihver devletleri yeni hükümetin varlığını kabul etti. Mihvere katılan Yeni Türkiye Cumhuriyeti 3 yeni cephe açtı. Bunlar İran,Arabistan ve Kafkasya idi. Türkiye kısa sürede büyük başarılar elde etti. Müttefikler böyle bir şey beklemediği için Türkiye sınırlarını korumuyordu. Ani hareketlerle İskenderiye,Tahran ve Baküde Türk bayrağı dalgalanıyordu.İskenderiyenin zaptı ile birlikte Afrika cephesini kazanan ve Akdenizin kapılarını kapatan Mihver artık daha güçlüydü.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Mar 22, 2018 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

İkinci CumhuriyetWhere stories live. Discover now