Alltså, mormor är helknäpp! Hon är på besök hos oss nu för att vi precicś har flyttat. Igår när hon kom så sa hon att hon hade presenter till mig, min 8 åriga lillasyster Elise som ska ha allt som hon vill, och det får hon, nästan. Hon ville att vårt gamla hus skulle typ dränkas i rosa och glitter, men det fick hon inte, men mamma och pappa dränkte däremot Elises rum i cerise rosa. Hon vill vara en prinsessa och Elise heter egentligen Elisabet men hon vill bli kallad Elise för att Elisabet är "gammalt och tråkigt" Men jag tycker atta det är ett bra namn på en prinsessa om hon så gärna vill va en och min andra syster Emilie som är typ knäpp. Hon har alltid svarta kläder men hon har turkost hår. Hon och hennes knäppa vänner är mest i sitt rum och kommer när det är mat eller så är hon hos hennes BFF Member (men det var innan vi flytta).Iallafall så sa mormor att hon har "perfekta" presenter för oss. Hon gav oss varsin rosa present Då var jag övertygad om att det var en nytt rit block eller några pennor till mitt måleri-beroende eller nått sånt. Mormor tittade på oss och sa: "Dom kommer vara till nytta!" och vi började dra av det rosa presentpappret och av min besvikelse (jag hade trodde verkligen att det var något så nödvändigt som ett block kanske?) så var det bara en ROSA DAGBOK!! Jag kollade igenom alla sidorna men dom var helt blanka. Jag trodde jag kanske skulle måla i den och sa: "Tack mormor för den jättefina målarboken!" men mamma skakade på huvudet och sa; "Man ska skriva i den Eillie." Och mormor fattar noll och bara "Det är ju bra med en dagbok som du kan skriva om dina känslor utan att någon annan får veta det" Det finns inte ens lås! "Eller vad tycker du, Eillie, det är väl bra med en dagbok när du börjar i ny skola?"
Det finns inte någon i typ hela världen som skriver dagbok som är lika gammal som jag! Ingen! Förutom typ fancy prinsessor! Jag kollade på det Emelie hade i handen och det var, tro det eller ej, ett block och tio pennor i olika färger. Realy! Elise kollade på mig och sa;
"Varför fick inte jag en sån där?" hon pekade på dagboken. Elise själv holde i en rosa tyllkjol somredan hade typ fem sådana. Jag hoppades att mormor skulle säga att hon hade gett oss fel present men den enda som sa något var pappa: "Men Elise., du har ju fått det nu och du får vara glad för det." Man bara Why? Vi kunde väl fått byta eller? Nå, kära smygläsare det var lite från denna FANTASTISKA DAG och jag kommer troligtvist inte skriva i denna FANTASTISKA DAGBOK på 1000 år igen!!
/Eillie