'Haai mam!', roept Louise blij als ze terug komt van school. 'Heey lieverd, zou je me even willen helpen? Deze dozen moeten naar de zolder maar ik kan ze niet meer tillen.' 'Jahoor,' antwoort Louise een beetje beteuterd. Ze vindt het jammer dat haar moeder niet meer zoveel dingen alleen kan. Maarja... Het zal er wel bijhoren, denkt ze.
'Hoppakee, dat was de laatste doos...', zucht ze iets te hard zodat haar moeder het hoort. 'Sorry schat, maar ik kan het niet aan je vader vragen want hij is de hele dag aan het werk. En als hij thuis is zit-ie alleen maar achter zijn laptop ''dingen te regelen'' zoas hij dat zelf noemt', verontschuldigt haar moeder.
Het is al laat. Louise neemt zich voor om nog even te lezen en daarna te gaan slapen, want morgen is er weer een dag. Bij die gedachte zucht ze diep en hoopt dat de week snel voorbij gaat. Beneden hoort ze haar ouders ruzie maken. Alweer. Ze probeert zich er niks van aan te trekken maar dat gaat niet. Ze kan zich niet concentreren op de woorden in het boek en besluit om maar te gaan slapen. Het duurt niet lang of de boze stemmen van haar ouders verdwijnen en Louise valt in slaap.
'Whoaah, goedemorgen,' zegt Louise gapend. Haar moeder zit met een kussen tegen zich aangedrukt en voor zich uit starend op de bank. Zou het door gister avond komen, vraagt Louise zich af. Het zal straks wel weer weg zijn, denkt ze, en ze pakt haar spullen in voor de o zo lange schooldag.
'Iedereen even oplettten graag!' roept Reiting door de klas. Het is hem nog nooit gelukt om de klas tot orde te brengen. En dat gaat hem ook niet lukken, denkt ze. Voorzichtig kijkt ze op de klok, want als Reiting het ziet heeft ze een probleem. Als hij kinderen op de klok ziet kijken terwijl zijn les bezig is, wordt hij altijd pissig omdat hij zich dan beledigd voelt. Hij denk dan dat ze zijn lessen saai vinden en wachten tot de tijd verstreken is. Eigenlijk is dat ook zo, maar dat je daardoor niet meer op de klok kunt kijken vindt Louise wel wat overdreven. Oohooh, denkt ze. De laatste vijf minuten van de les zijn aangebroken. Deze minuten praat hij altijd helemaal vol met het opgeven van huiswerk. Nog vijf minuten volhouden en dan is de hel voorbij. Nathans... de wiskunde hel...
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Heeiixx,
snorryporry dat ik steeds zulke korte hoofdstukjes schrijf, maar ik heb gewoon niet zo veel tijd om te schrijven ;(
Btw... Fouten enzo-->comment zodat ik ze kan verbeteren
xxxxxx
JE LEEST
Perfect!
RomanceLouise... Ze wordt buitengesloten en heeft geen vrienden of vriendinnen. Waarom hoort zij er niet bij? Dan gaan haar ouders uit elkaar. Ze is helemaal overdonderd maar durft het niet te vertellen aan haar klas. En trouwens... Waarom zou ze. Niemand...