first day

5 1 0
                                    

Weh..

Hari first day sekolah nak masuk sekolah menengah memang excited giler tahap koala menari.. yup ! aku tak dapat masuk SBP.. no, maksud aku.... Aku tak diterima~~..
Ceh, aku rasa sama je ayat tu..

1/1/2018 - isnin

Well, bagi BBNU macam aku memang rasa ni hari paling awesome.ye la, dapat jadi junior babe... mangat dia tu datang bagai berdesup dalam badan aku ni.. pukul 4 a.m dah bangun pagi..  hebat tak?yer la tu kot.. like serious lah, masa aku mula mula langkah masuk SMK tu dah rasa lain macam... ye la first time pijak kaki kot... eh tak! Kali kedua.. sebab kali pertama tu masa daftar dulu...
..
Aku lalu laluan nak sampai blok sekolah ngan semangat waja .. yer la, TAHUN BARU AZAM BARU ..

Masa daftar hari tu, memang cikgu ada cakap pasal perhimpunan tiap tiap pagi.. so, aku alert benda tu
..
Okay ni memang semua orang malas.. dari tua muda sampai baby pun.. kena beratur kat dewan babe.. tapi disebabkan sekolah dimulakan hari isnin, so sekolah kitorang tak buat perhimpunan rasmi hari isnin. Tapi hari ahad (kelantan la ni)..

Author- sorry sorry kalau tak faham ayat kat atas tu.. sebab nana rasa ayat tu memang berbelit kot.. Nana tak leh blah ngan ayat tu. Dah tak pandai nak baiki dah pun.. so, pandai pandai la korang nak faham yer nak yer...


Masa mula mula nak masuk dewan tu pun aku dah terkial" nak cari dewan tu.. aku dengan confident ye pi tanya sorang akak ni,   "kak, dewan utama kat ane ?"  .. akak tu pun pandang aku, mestilah pandang aku an? Takkan nak pandang meja tepi aku pulak en?

P/s: aku tanya akak tadi tu sebab aku tengok dia cantik... HAHAHHAHAHAHA

" Adik form 1 ke? Tuh ha.. depan sana tu , yang besar sekali tu lah.. adik masuk pakai pintu utama tau"..  aku tak jawab pun soalan dia tadi,aku just angguk angguk je kepala ni nak tunjuk yang aku paham ngan ayat dia tadi *ye ke aku faham?*..  Masa aku blah tu aku debar tau tak debar?ye la aku tengok jam dah 7:23 a.m ... mesti la agak neves kan? Well, budak baru kot. Kalau kau pun, mesti gelabah gak an an?

Lepas cakap tq kat akak tadi, aku terus blah.. aku pun masuk la hall yang akak tadi cakap, aku rasa ye la kot. Sebab kalau salah, aku sepak akak cantik tadi tu .. hahahahhahahahha...

masa aku masuk dewan tu .. fuhhh besor la bebeh.. konsep beratur dia memang lain ngan sekolah rendah. Sekolah rendah dia letak laki puan laki puan gituw*ni pun pengawas yang acah acah pengawas yang susun*.. tapi sekolah ni aku tengok dia buat dua bahagian . Kanan dari pintu utama, seat budx laki.. when belah kiri lak bdx puan..

Aku tengok banyak sangat barisan , so aku main duduk je kat mane" pun.. konsep sekolah ni dia adakan bacaan surah surah lazim pilihan tiap tiap pagi... so yeah, aku lupa nak ambik surah kat belakang sana tu ha.. Aku dah gelabah masa ada cikgu lalu check suroh kat tangan memasing... Masa cikgu duk tepi aku tu, dia tanya " mana surah kamu?" .. aku pun dengan pelan pelan jawab "saya ABC cikgu"..  cikgu ni tenung je aku macam ape ntah.. vävi! Takyah la cametu... malu la ai... hahahaha..




Nanti sambung balik..








secondary school Where stories live. Discover now