protagonistul

134 3 0
                                    

Faceti cunostinta cu personajul principal. Toata actiunea si toate personajele se invart in jurul lui, chiar daca nu iti dai seama.

Cateva semne de exclamare:

-protagonistul trebuie sa fie potrivit povestii

Adica? Acesta trebuie sa aibe un comportament potrivit pentru actiunea ce se desfasoara in jurul lui, altfel o sa ajunga antipatic pentru cititori. Nu te enerveaza acele personaje care nu sunt in stare sa se apere/au nevoie sa fie mereu salvate si apar intr-un thriller?
Exact.

-implica-l in actiune de buna voie sau cu forta

Stiu, stiu, suna stupid: cum sa nu fie protagonistul implicat in propria lui carte? Ceea ce vreau sa subliniez este ca personajul nu trebuie sa ramana mult timp incognito. Fie ca este noua fata din liceu sau tocmai a fost muscat si a devenit varcolac, acesta trebuie sa isi gaseasca repede un motiv sa se implice sau sa fie tarat in actiune de celelalte personaje.
De exemplu, aude o barfa despre un mare secret si, ca un bagaret enervat ce este, vrea sa aflet totul despre ea SAU asista la omorarea unei persoane inocente si membrii gangului sunt pe urmele lui.

-da-i un scop

Fie ca vrea sa o cucereasca pe cea mai sexy-bomba-exploziva tipa din scoala sau sa salveze lumea, el are nevoie de o tinta.
Grija: un scop plictisitor sau cliseic poate sa-ti alunge cititorii

-ofera-i un acel ceva

De ce este el protagonistul? Ce are in plus fata de personajele secundare?
Asta e o intrebate la care nimeni in afara de tine nu poate raspunde.
Pont: gandeste-te ca fara acest personaj, povestea nu exista. Protagonistul trebuie sa fie atat de dinamic incat, practic, el isi scrie povestea singur, fara sa fie impins de la spate.

-este bun sau rau?

O sa va ganditi: huh, parca el e mereu thr good guy!
Fiecare om se crede baiatul bun, dar trebuie sa gandesti in afara cutiei. Personajul este condus de convingeri (bune din punctul lui de vedere) dar cum sunt in realitate? Bune sau rele? O mare parte din antagonisti se afla in situatia asta.

-daruieste-i frici, frici, frici

Daca nu explodeaza bomba? Daca mi-a aflat secretul? Daca o sa ma prinda?
Un personaj are nevoie sa fie UMAN. Si unul dintre cele mai bune lucruri este sa ii oferi frici. E recomandat sa lasi claustrofobia, frica de inaltime si de serpi pe banca de rezerva: un cititor vrea ceva care sa-l macine si pe el, si pe caracter. O frica intunecata, care sa-l poata zdrobi mental.
Sunt foarte draguta, nu-i asa?

-grija la personajele secundare

Personajele secundare sunt cel mai bun sau cel mai rau lucru care i se poate intampla personajului.
Atentie: Scopul lor e sa-l scoata in evidenta pe protagonist. Da, este ok sa le dezvolti, dar ai grija cine este pe primul loc.

Totul despre personajeUnde poveștirile trăiesc. Descoperă acum