'ermm kamu In tunggu sini..cikgu masuk dulu'kata cikgu.Aku hanya mengangguk sahaja.
5 Diomand POV
'Selamat pagi kelas'
'Selamat Pagi Cikgu'
'ok..hari ini kamu ada kawan baru..harap kamu boleh kawan dengan dia'
Inha masuk ke kelas dengan muka selambe sahaja.
'ewww..nerd..'
'hodohnya'
'besar cermin mata..'
'so ugly'
'not my tease'
'baiklah In..perkenalkan diri kamu..'
'Aku Tengku Ilyara Fara InHa..aku dari Crystal Highschool..So jangan dekat dengan aku kalau sebab aku kaya'
'hoiii sapa nak dengan kau hah..dah lah nerd'Jerit seseorang
'betul tu..memang tak hingin'
Inha buat muka tak keash..dia cuma membawa perwatakan tomboy and nerd di sini.
'ok dah diam semua...'marah Cikgu
'kamu boleh duduk di tingkat hujung sana'
InHa mengangguk dan terus menuju ke arah tempatnya.Masa berjalan ada orang ingin menghalang tapi Inha dah tahu terus melompat dan buat muka do i care.Mereka terkejut kerana ini kali pertama budak baru boleh elak dari jatuh dari Diva Group.
end POV
Ada hati nak buat aku jatuh..Sorrylah..cara kau dah lapuk.Aku duduk dan membuka buku.Aku merasakan ada seseorang memerhati ku jadi aku toleh ke hadapan ku..Rupa rupanya mereka melihat aku dengan renungan yang tajam.
'pahal tengok aku macam tu..minta penumbuk kah'jerit ku sambil menujuk penumbuk ku keara h geng perempuan tersebut.
Mereka bangun dan terus menuju ke arah ku.
'hoi nerd..jangan ingat kau boleh lawan kita orang..sebelum kami beri penampar kat kau'kata perempuan rambut perang
Aku tag nama mereka.Fazura,Ghina,Tina and Fira.
'so what..do I care..'
'ishh kau ni'Fazura ingin menamparku tetapi ada tangan yang menghalang.
'Hoi...apa ni..kenapa gaduh dalam kelas..kau dah lah PKP..buat hal pulak..aku tak hingin ada penolong macam ni'
Aku melihat siapa yang menghalang.Rupa rupanya budak yang langgar aku tadi.
'ehh..ni bukan salah I lah You..dia mula dulu...jadi I balas lah balik..lepaslah tangan I..sakitlah'ngadu Fazura.
'Hello..sorry sikit kau mula dulu..salah kan aku..jangan ingat aku nerd kau boleh buli aku..sorry aku bukan nerd yang lain'
'dah diam..kau Fazura jangan buat hal..and kau budak baru ikut aku'kata Ilyasa' sambil menarik tangan ku
'hoii lepaslah..hoii mamat purba lepaslah tangan aku.'rintih aku sambil menarik tangan aku semula.Aku tak tahu kemana dia bawa aku.
'ish kau diam..sebelum aku tutup mulut kau'ugut Ilyasa'
Aku pun diam saja.Takut dia buat macam macam.
Skip..........
'oi Zam..tengok tu..kenapa Ilyasa' tarik tangan adik kita hah..'kata Fir kepada Zam
'mana..'
'tuuuu'
'jom ikut...'
Fir dan Zam pun mengekori Ilyasa' dan In.Mereka melihat InHa dibawa ke bilik KP.Jadi diorang pun intip dari tingkap
'pahal kau ni tarik aku hah'
'apa..aku tarik kau supaya kau tak kena belasah oleh mereka'
'so tu jer..sorrylah..aku tak takut dah tepi aku nak keluar'kata ku sambil tolak badan Ilyasa'
'tunggu aku tahu kau PKP baru aku'
Aku berhenti dan pusing melihatnya.Aku fikir dari mana dia tahu aku ni PKP baru.
'tak payah terkejut..Pengetua beritahu aku tadi..so apa nama kau'
'aku Tengku Ilyara Fara InHa...and boleh panggil aku InHa'
'kalau aku panggil kau Fara boleh'
'suka hati kau..kau pulak siapa'
'aku Tengku Abang Muhammad Ilyasa' and ni bilik aku..bilik kau kat depan bilik ni jer'
'oo..tapi kau kata tadi budak yang hadih dengan aku tu PKP'
'ooo..tu dulu..jadi nanti ada metting kat sebelah...so..ni blazer kau..untuk memastikan orang tak tahu kau PKP..pakai kot ni'
'hrmm ok...'Aku pun keluar dari bilik tersebut dan terus menuju ke kelas.
Skip......
Aku melihat tempat disebelah dudukku ada orang.Aku buat tak tahu dan duduk sahaja.Semua melihat aku dengan pelik kerana aku memakai kot.
'ermm hai..saya Tengku Tara Camielia.boleh panggil saya Tara.'ucapanya
'oo hai..saya Tengku Ilyara Fara InHa...boleh panggil InHa.'
'ermm awak nak rehat dengan saya'
'of course boleh...tapi boleh kita guna kau aku..aku tak biasa guna saya awak'
'boleh..so..kau kenapa pakai kot'
'ohh..ni sebab..macam mana nak beritahu ye..sini telinga kau aku nak bisik'
'ni sebab aku pakai blazer PKP..so tak nak orang tahu aku PKP baru so aku pakai kot'bisikku
'ohh..maksudnya kau pengawas jugalah'
'haah..kenapa..kau pengawas juga ke'
'haah..so nanti kita gi sama metting ye'
'ok'
YOU ARE READING
My Life
Romance'ishh rimas pulak bila dia asyik tenung aku..tahu lah aku gf dia..tapi tak payah tengok aku macam nak tembus'kata hati Inha 'damn..she so beautiful..aku nak dia kekal ngan aku sampai jannah..mata dia menawan..aku rasa aku memang dah suka dia..Fir,Za...