2: (last part)

7 1 0
                                    

Shin memandang kosong frame gmbar dirinya dgn mingyu. Satu-satunya namja yg berjaya buat dia percaya balik pada cinta namun,dia tahu semuanya telah terlambat kini. Sudah puas dirinya menyakiti dan disakiti. Kini cuma menunggu masa utk akhiri smua ni. Lantas sebotol pil diambil dan ditelan begitu saja. Bumbung dirasakan makin rendah dan bumi bagaikan berputar tnpa henti. Terus dia rebah tidak sedarkan diri bersama ubat yang bertaburan atas lantai.

Mingyu pov
Haih asal la ramai sgt pesakit kt sana hah? Nasib la sempat ambil ubat ni *tgok botol ubat* huh.. Harap aku masih ada masa. Tlg la aku nk hidup lgi. Ckup la aku tgok dia sakit. Aku nk jga dia smpai sembuh. Utk itu aku pun kna sihat dlu.

End pov

Sambil melihat kearah jam di pengelangan tgnya dan berjalan menuju ke kereta dadanya terasa sakit namun tetap ditahan. Pintu kereta dibuka dan ditutup. Mingyu mula memandu ke rumahnya yang dikongsi dgn shin.

Sebaik saja tiba ke perkarangan rumah itu terus pintu dibuka dan beliau terus menaiki anak tangga menuju ke bilik atas tpi apa yg peliknya rumah itu sunyi sepi dan bgaikan tidak berpenghuni.

Sebaik saja kakinya smpai dibilik terus tombol pintu diputar dan pintu pn terbuka (ntah ayt bosan apa yg author tgh guna ni😑)

Mingyu pov:

Mna shin ni? Asal gelap sgt bilik ni?

End pov

Lantas suis lampu dihidupkan dan lampu pn menyala. Mingyu terkejut apabila mendapati botol ubat bersama beberapa biji pil bertaburan kt lantai. Shin!! Jerit hatinya smbil mencari keberadaan gadis itu.

Mingyu: yah shin jgn buat hal bkn² lgi la.. Kan dh jnji gn oppa?! *matanya ligat mencari dimana shin berada dan terhenti kt bilik air* omo shin *lari msuk bilik air* yah!!!

Kelihatan darah merah mengalir bersama air yg penuh dlm tad mandi.shin terbaring dlm takungan air dgn luka dipengelangan tgnnya msih berdarah tnpa henti dan msih tidak sedarkan diri. Wajahnya begitu pucat . Dress putih yg membaluti badannya turut dipenuhi dgn darah. Mingyu yang melihatnya mulai lemah. Namun, kakinya dikuatkn dan berjln lemah menghampiri shin. Terus tubuh lemah itu didukung utk dibawa ke hospital. Ketakutan akan hilang insan yang disayangi itu memang tidak blh diungkap dgn kata². Knpa bru skrg dia sedar? Selama ini cuma mina yg slalu ada difikiran dan hatinya hingga terkadang dia lupa pda isteri keduanya itu.

Skip busan hospital..

Seteleh memceritakan smuanya pada doktor sungjong, terus shin dibawa ke wad kecemasan utk dirawat. Mingyu hmpir terduduk apabila mengetahui bahawa selama ini shinhye rupanya sdg pregnant sementara dia pula slalu busy dgn kerja dan isteri kesygnya mina. Kini penyesalannya sudah tiada gunanya apabila mengetahui yg penyakit depression serta leukimia yg dihidapi shin sudah ditahap parah. Pilihannya kini sama ada lakukan pembedahan utk selamatkn shin atau bayinya? Dia buntu, dia tidak ingin kehilangan Kedua-duanya tpi dia tahu semuanya dh terlambat.

Shinhye pov:

Aku merasakan sakit yg teramat. Sakitnya tidak blh diungkap dgn kata². Aku berusaha utk membuka mataku dan melihat keadaan sekeliling tpi knpa pandanganku kian berputar-putar? Telingaku menangkap bunyi suara makhluk yg berpakaian serba putih. Aku cuba utk pastikn siapa yg memanggil nmaku itu tpi tk mmpu sbb pandanganku makin kabur. Apa yg psti skrg aku tidak berada dirumah lgi. Hidungku terbau ubat, ye skrg aku pasti yg aku berada dihospital dan makhluk putih itu adalah nurse. Aku meraba perutku, ba..bayiku.. Tlg la.. Tlg selamatkn bayiku. Aku merayu pda nurse² itu dlm keadaan yg sgt lemah. Aku yakin inilah saatnya aku harus pergi, prgi dari dunia ni. Tinggalkn smua kesakitan, tinggalkn smua memori. Termasuk anakku.

End pov

Nurse: doc mcm mna ni?! Pesakit nekad nk lahirkn bayinya tpi keadaan dia teramat lemah ni

Death Or SurviveWhere stories live. Discover now