Prolog

231 18 4
                                    

Mama sudah lama pergi...
Dan Bapa pula, dia sudah pigi kerja di KK. Saya yang masih dkampung dengan adik saya, mengalas perut dengan menjual pisang berangan yang mama tanam dulu...

Kenangan....

Mama.....
Dulu mama selalu marah kami...
Dulu dia selalu menyelebahi kami saat bapa pukul kami... Mama... Pergi nya tidak kembali....

Bapa.....
bapa sudah berubah hati, mabuk hari-hari sejak mama pergi..
Kami tak di anggap anak lagi..
Makan minum kami atas usaha saya dan simpati dari orang sekeliling...
Dan bapa....
Sudah pun pergi dan tidak tahu bila akan kembali....

"Kau!!!! Kau si Putut bah kan???" sy tunduk...

Si Wanda tarik rambut saya sampaikan saya terbaring di tanah... Tahi ayam melekat di lutut dan badan saya... Si Wanda mentertawakan saya...

"Jangan kau pigi besundal sama abang saya.. Abang saya tu mana pandang perempuan macam kau!!"

Saya pilih untuk diam..orang yang diam bukan orang yang kalah  tapi sebagai pemenang kerana kesabaran...

"Putut... Mana suda tu stokin saya???" tuan Alfa panggil saya...

"Ya bos... Apa itu kau cakap..."

"Kenapa bah mamy saya ambil kau kerja ni.. Bosukon (tuli) lagi, lambat pick up lagi!!" Si Tuan Alfa marah saya..

Tuan Alfa sangat baik sama orang lain tapi dengan saya, dia sangat kejam sekali.... Berlainan dengan Tuan Dominic, dia sangat baik terhadap saya tapi dia suka berfoya-foya dengan wanita...

Note!!!
Rekaan semata-mata...
Slang sabahan...
Semua kena reka so, jangan pertikaikan dimana tu tempat...
Saya reka² sahaja semua tu...

My RomeoWhere stories live. Discover now