Bab 1

16 5 1
                                    

On call

Naziha;Assalamualaikum abang.

Nazrul;Waalaikumsalam Naziha.

Naziha;Abang kat mana? Tengah kerja ka?

Nazrul;Aah, abang tengah kerja ni Naziha. Naziha kat mana tu? Asal suara dengar tak dengar je?

Naziha;Naziha tengah bawak basikal ni. Hehe memang la dengar tak dengar sebab Naziha guna earpon.

Nazrul;Ooo.. Naziha berhenti la kejap. Sebab abang tak berapa dengar la suara Naziha. Tak pon jap gi Naziha call balik.

Naziha;Hehehe jap Naziha berhenti.

Nazrul;Ok.

Naziha;Ok done.

Nazrul;Kenapa Naziha call abang?

Naziha;Ooo bukan apa, Naziha ingat nak mai rumah abang. Hehehe.

Nazrul;Ooo, nk datang. Datang je ibu abang ada. Naziha nak mai rumah nak interview ka?

Naziha;Aah Naziha nak interview abang dengan family abang. Hehe bukan apa maklumat tu nak kena submit esok.

Nazrul;La ye ke.hmm cepatnya.

Naziha;kan:'(

Nazrul;kesian Naziha pack sangat masa. Dah macam tak terkejar masa tu abang tengok.

Naziha;hehehe Naziha tak kisah pon. Yang penting Naziha nak usaha dapat straight A's macam abang. Naziha kan kuat macam Superwoman.

Nazrul;Hahaha macam tu la Naziha. Semangat.. Naziha ingat kan apa yang abang pesan kat Naziha?

Naziha;ingat² abang pesan Usaha dulu hasilnya fikir kemudian

Nazrul;yes, macam tu la Naziha. Orang yang berjaya ialah orang yang selalu berusaha.

Naziha;Hehehe Yess arghhhhhh!!!

Nazrul;Naziha, Naziha, Naziha kenapa tu Naziha?

Titttt...

Nazrul;hello Naziha, Naziha.

Ya Allah kau selamatkan la Naziha dari bahaya. Kenapa aku rasa tak sedap hati ni? Kenapa budak ni jerit. Ya Allah kau permudahkan la urusan dia Ya Allah.

Naziha please jangan buat abang susah hati...

"Eh Roy pahal kau ni? "Tegur Alif rakan sekerja Nazrul

"Eh, aku tak de pape la. " jawab Nazrul dengan senyuman yang dibuat²

"Tak de pape benda muka kau tadi happy sekarang macam kucing mati anak. Kau pahal ni? Ada prob?"

"Tak de la we just masa tengah on call dengan Naziha tadi dia tiba² jerit pastu terus off call. "

"Pastu kau risau la ni? "

"Ye la risau la, sape tak risau tetiba menjerit macam terjadi something.buat nya berlaku something kat dia. "

"Dah dah relax la Roy. Insya-Allah tak jadi pape."

"Okay. Thanks bro"

"Welcome berok"

------------------

"We hanif kejar kereta tu"

"Okok Naim kau tolong tengok budak ni pastu call ambulan"

"Okok bro"angguk Naim

"Ya Allah, Naziha. "

"Aa.. bang.. Na.. im, ab.. ang Na.. zrul.. "

"Naziha jangan cakap banyak sangat Naziha. Nanti Naziha sakit. "Pesan Naim dengan muka yang risau.

"A... bang... Naz... "Naziha terus terkulai dengan lemah.

"Ya allah Naziha. Sabar abang call ambulan. Jangan la tutup mata Naziha. "

"Hello Ambulan tolong datang ke Taman Permai Indah. Di sini berlaku kemalangan. Cepattt. "

"Naziha sabar k. Nanti ambulan datang. Naziha pasti ok. "

Ya Allah lupa pulak Nazrul. Nak call ke tak nih?

"Hello Nazrul. "

"Hello bang kenapa call? "

"Naziha... "

"Kenape dengan Naziha bang? "

"Ermm.... "

"Woi cepat la aku tak de masa ni kenapa dengan dia?! "

"Dia accident.... Ambulan baru sampai baru angkat dia. Sekarang ni diorang tengah standby nak bawak dia pergi hospital. "

"Ya Allah. Kau tunggu situ!!! Suruh ambulan tunggu situuuu!!! Aku tak kira selagi aku tak sampai jangan bawak lagi!!! "

"Tak boleh Nazrul. Naziha dah lemah dah"

"Aku nak cakap dengan doktor"

"Kau gila ke apa?!"

"Give your phone tu doctor now!! I don't care okay."

"Ok fine"

Beberapa minit kemudian...

"Hello? Encik Nazrul"

"Saya bagi warning k kat doctor. Selagi saya tak sampai. Jangan doctor berani bawak Naziha pergi. "

"Encik.. Encik kena faham pation dalam keadaan kritikal sekarang"

"Aku tahu time bagi seorang pation tu macam mana. Aku pelajar perubatan aku tau!!! "

"Baiklah encik Nazrul, this is your desicion not mine. Is anything hapend to pation saya tak akan bertanggungjawab okay. "

"Aku tahu la!!! "

Tittt...

Hehehe sorry pendek.. Nak buat panjang² tapi takut tak terkejar plk masa😂nanti next chap saya buat panjang².. Kalau ada kekurangan sila tegur ya para readers... 😂bye jumpa next chap.. ✋






You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Apr 29, 2018 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Love Is Not RevealedWhere stories live. Discover now