2 dakika içerisinde sorularımla bıktırmıştım abimi.Ama cevap vermek zorunda olduğunu bildiği için Hepsine teker teker yanıt verdi.Sonra iyi Geceler öpücüğü verdi ve uyumak icin odasına çekildi.
***
Uyandığımda münevver teyze perdeleri açıp odayı aydınlatmıştı bile.Duşumu aldım,ve saçlarımı ördüm.Mutfağa vardığımda münevver teyze yumuşamış salatalıkları ince ince doğruyordu.anlaşılan abim evde yoktu.Münevver teyzeye sorduğumda sabah çalan telefonla acilen şirkete gittiğini söyledi.Doğrusu biraz endişelendim.Çalan ilk dakikada meşgule alıyordu.Mutfakta dört dönerken telefonum çaldı.ABİM."Arama.Sonra konuşucaz."
Sesi çok soğuktu.Bişey olmuştu.Evet evet kesin bisey oldu.Yemeği yedim-iştahsız ve keyifsiz bi şekilde-Münevver teyzeye bişey söylemedim zaten kadın bizim yüzümüzden işinden olmuştu.
***
Yatağımın üstünde keyifsiz bi şekilde otururken aklıma mina geldi ve aradım.Sesi gerçekten çok kötü geliyordu.Sesimi kalınlaştırarak "Mina.Biseymi var?"Diye sorduğumda endişelenmemem gerektiğini söyleyerek uyarı yaptı."Annem!"
"Ne olmuş halama?"
"bu sabah bi telefon görüşmesi yaparken duydum.Abinin Tüm kartlarını boşalttırdı ve yazlık evinizi...
Büyük bi sinirle telefonu kapattım ve minanın tekrar arayacağını bildiğim için telefonu evde bırakarak tarzanlı pijamalarımla bi taksıye atlayıp şirkete yöneldim.Gazeteciler beni farketmesin diye elimden geleni yaptım ama kurtulabildimmi?Itile kakıla yukarı çıkmayı başardım.Ve karşıma çıkan ilk kapı "SÜREYYA YÖNEL"Odaya girdim ve tokmak kapının arkasından kilidi 2 kere çevirdim.Normalde çok uzun konuşmayı ve düzgün cümle kurmayı başaramayan ben birden ağzımdan çıkan kelimelere hayret ettim.
"Bana bak KADIN.Ne müdürü olursan ol,nerenin hanımı olursan ol bizden uzak dur.Abime ve bana haa bizi geçtim yaşlı kadına bunları yapmayı nasıl vicdanın ele veriyor senin."Kapıyı çarparak odadan çıktığımda yüzümün domates gibi kızarmasına bahse girerim.
***
Gittiğimde abim salondaydı.herşeyi anlattı amaa minanın söylemedığı bisey daha!Beni okulumdan sildirmiş!O PİSLİK KADIN!Abime sarılıp ağlamaya başladım.Artık hiçbirseyimiz yoktu ev dısında.Hayatımızı darmaduman eden o kadın artık hayatımda bir "Hala"Rolünde değil "PİSLİK KADIN"olarak kalacaktı.Abim yarın yeni bir okula başlayacağımı söyledi.Ama!Ya berk?O ne olacak?Bunları düşünürken uyuya kalmışım.sabah uyandığımda Münevver teyze durumu duymuş olmalı ki başucumda hüngür hüngır ağlıyordu.Biraz konuştuktan sonra 3 kişilik masada mutsuz bir kahvaltıya oturduk.Abim kahvaltıdan sonra iş ve okul bakmaya gideceğimizi söyledi.Hızla hazırlanıp çıktık.Bir devlet okuluna yazıldım.Oradan abime iş bakmaya gittik.Ilk önce bir mağazaya sonra bir markete ve son olarakta bir spor salonuna gittik.Ve abim markette çalışmaya başladı.KASİYER CENK!.Eve gittiğimizde kendimi o yorgunlukla soğuk yatağın üstüne attım ve uyuya kalmışım.
***
Ilk günden okulun formasını giyindim.Saçıma fön yapıp hafif günlük bir makyajla yola koyuldum.Okula girdiğimde herkes beni garip karşıladı.KOSKOCA YÖRELER!Sınıfıma yerleştim.12-A.Bir sıra bulup oturduktan sonra biraz düşündüm.Burası o koleje benzemiyordu.Kendini beğenmiş,ukala,cimri insanlar değildi burdaki insanlar.Ne tesadüfki sıra arkadaşım Ela'nında yazar olduğunu öğrendikten sonra daha bi sevindim.Ona hayat hikayemi anlattığımda ilk önce güldü,sonra da mantıklı tavsiyelerde bulundu.Mina olsa şimdiden karamsar sözlere başlamıştı.Ama olsun o benim CANIM!...
Umarım bölümü beyenmişsinizdir.Yeni bir bölumde görüşmek üzere...