EP 1(Permulaan Jatuh Cinta)

42 1 0
                                    

Ramai artis Kpop berada di sebuah dewan mewah yang terletak di Busan,Korea Selatan.
Mereka menyambut tahun baharu 2020 bersama sama.
Antara kumpulan yang ada disana ialah MOMOLAND, BLACKPINK,EXO,BTS,BIGBANG, dan SNSD.

Seorang lelaki tua sebagai pengacara pada majlis itu bernama Botak telah menyampaikan ucapan. Selepas itu semua kumpulan di persila kan makan di meja bulat masing masing. Meja BLACKPINK bersebelahan dengan meja BTS.

V:Yumm sedap nye Sushi jepun ni.

Jin:Tak aku tanya.

V:Kau pahal huhhhh.

Jimin:Oi. Dah dah makan lah. Lepas ni ada pesta menari. Hooh. Secara berpasangan..

Suga:Suke kau. Kau takde pasangan punye.

Jimin: this is Jiminie yang cute tau. Kau ape tau. Ramai fangirl kat sana nak kat aku ni tau.

Jungkook: Fangirl. Bukan yang dalam dewan ni.

V:Korang nak dance ngan sape?

Jin:Kau dulu ler.

Rapmon:Hmm..waitt sbelum tu kita nak bawa tarian apa?

Jhope:Ntah kau. Kau bawa je lah cheer up twice tu. Boleh kau dance ngan Momo hahaha.

Rapmon ni memang suka kat momo sebab momo cantik dan baik.

Sementara itu......

Mata V melihat satu persatu wajah ahli kumpulan prempuan di dlm dewan itu. Mata nya terhenti di satu wajah yang comel dengan gaya yang swag, Jennie BLACKPINK.

BLACKPINK ~•
Lisa:Guysss,lepas ni ada pesta dance lah. Korang nak dance ngan sape?

Jisoo:dengan sape sape lah.

Rose:Kalau kita dipilih oleh salah satu lelaki kita tak boleh tolak kan.

Jennie:Yelah. Setiap tahun memang macam tu tradisinye.

O lupa nak cakap jisoo sbenar nye benci jennie semenjak dia tahu jennie ada hubungan dengan V . Sbelum tu dia lah sahabat baik jennie diantara mereka berempat BLACKPINK.

Bts~•

Rapmon menolak bahu kiri V yang daritadi merenung ke wajah jennie.

V:Kau pehal?!

Rapmon:Makanan kau tu dah merungut sebab kau tak makan daritadi.

V:Kau makan lah jadi dia tak merungut.

Rapmon:WTF.

Tiba masanya pesta tarian di mulakan.

Papa YG pun (bos di yg tu) menjemput Rose untuk mencabar grup lain menari.

Rose berdiri dengan perasaan dap dip dup memilih Kai Exo untuk menari tarian Playing With Fire bersamanya.

Ramai tertawa melihat kai menari tarian BLACKPINK itu dengan lintang pukang.

Giliran V pula yang dipanggil untuk memilih pasangan menari.
V tanpa gagap memilih jennie BLACKPINK.

Jennie sangat terkejut dengan pilihan lelaki yang tidak perna bercakap bersama dia selama ini.

Lisa:Ohh Myy Goddddd!!! Jennie unnie!!!

V: Baiklah saya nak jennie dari kumpulan BLACKPINK menarikan chorus tarian boy in luv.

Jennie menari dengan betul semasa muzik dimainkan.

Kini jennie pula mencabar V.

Jennie: Tunjukkan saya tarian pada chorus boombayah.

Semua orang teriak terkejut+gembira bila mendengar cabaran jennie terhadap V.

Muzik dimainkan(korang bayangkan lah bila V putar putar kepala dia mcm dlm MV boombayah tu hahhaha so cute) V pun menari dengan lincah dan betul.

Jennie tergelak dan tersenyum melihat V menari boombayah. V pula terpikat dengan senyuman jennie yang manis itu.

Selesai majlis semua GB dan BB pulang ke Apartment masing masing.

Apartment BLACKPINK~~~•

Jennie,jisoo dan lisa duduk di atas sofa sambil menonton tv.
Rose dah tidur sbb penat kot.

Jisoo:Huh..Aku rasa macam panas tau masa kat dewan tadi.

Lisa:eh napa pulak?

Jisoo: Baik korang tak yah tau. Kalau korang tau korang mesti memihak kepada dia.

Jennie: Dia? Siapa dia?Napa pulak kitaorang nak mihak pada dia?

Jisoo terus membuat muka malas dan masuk ke bilik tidur.

Jennie: Lisa,nape ngan chichu tu?

Lisa:Dia jeles kot.

Jennie: Lahh pasal ape?

Lisa:Kau kan mesra sangat ngan V tadi kat dewan. Kau tau kan dari belum debut lagi dia suka kat V.

Jennie: Alah setakat mesra je. Bukan nye Couple ke ape ke.

Lisa:Suka hati kau lah.. Malas aku nak cite.

Keesokkan harinya...

Pada jam 8:30 a.m. Kelihatan BLACKPINK yang sedang berlatih tarian baru yang akan mereka bawa sebagai comeback stage nanti iaitu Heart di bilik latihan. Selepas habis latihan mereka pun pergi ke sebuah restoren untuk makan tengahari.

Lain pula di Apartment BTS...
Semua sedang menonton tv sambil makan ramen samyang yang di masak oleh Jin. Setakat ni dorang relax je sebab 2 minggu yang lepas dorang dah buat comeback stage.

Ouh lupa pulak dorang tengah tengok MV BLACKPINK dari album pertama.

Jungkook: Lisa tu suara dia unik lah. Sesuai jadi Rapper.

Suga: Alah jennie lagi hebat dia boleh rap,vocal,visual dan dancing. Dia boleh lakukan semua.

Jin:Alahaii apalah korang.. kene ingat TWICE pun popular jugak skarang ni. Bila bila masa je GB yng korang banggakan kan tu jatuh.

Rapmon:hoi jangan lah doa cam tu. Kita pun ada pesaing. EXO.

J-hope:Bukan tu je. Wanna one pun kuat.

Jimin:Kalau korang berusaha. Pasti korang berjaya. Boombayah!

Suga:ye lah.

Sibuk mereka berbual,Rapmon baru perasan yang V termenung,diam dan tersengih daritadi.

Rapmon:Kau pehal V?

V:huh? Ape?Kenape?

Jimin:Bagaimana?Macam mana? Apalah. Taehyung,kau dah ke mana ni? Dunia cinta ke? Baliklah ke dunia realiti.

V:Apa yng kau cakap ni,jimin?

Jungkook: Dia cakap "jiminie pabo'

Jimin:Kurang ajar kau ni,kookie!

Rapmon:kau knape termenung je daritadi ni?

V:Aku terbayang muka jennie bila ketawa and senyum.

Rapmon:Kau fell in love kat dia ?

V:Maybe,tapi aku tak yakin kalau aku cintakan dia.

Bersambung..
Mohon maaf atas kesilapan ayat typo atau bahasa.




You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Apr 18, 2018 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

{ Bila Maut Pisahkan Kita } blacktanWhere stories live. Discover now