del 8

545 7 0
                                    


Igår kom jag hem runt 23 på kvällen efter att varit med grabbarna.  Jag bytte både nummer och Snap med alla killarna vilket var skönt för då kan jag nå dom. Men idag är det söndag vilket betyder att man kan ligga i sängen utan att ha ångest. Min mobil plingar till och jag ser att jag fått en snap från Ludwig. Jag går snabbt in och klickar på hans namn. Det kommer upp en bild på han och Noel.

Jag ser att han skrivit något i chatten

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Jag ser att han skrivit något i chatten. Så jag går in för att se vad han skrivit. 

Ludwig: Vi är hos dig om 10 så var klar då. 

Jag: Ehh okeej

Jag går ur vår chatt för att snabbt hitta något att ha på mig. Jag hittar ett par svarta botcat jeans med en grå långärmad tröja till. Sminkat mig hade jag redan gjort. Jag springer ner för trappan för att sen ta på mig mina svarta vans skor och en svart bomberjacka. Jag ser pappa komma gåendes med en kaffekopp i handen. 

"Godmorgon på dig med gumman, Vart ska du?"

"Godmorgon pappa, Jag ska ut med några vänner"

"Okej" han vänder sig om men kommer på något så han tittar på mig igen. 

"Jo nästa vecka ska jag och mamma iväg till Göteborg hela veckan, Johanna skulle till någon kompis och bo där så det blir bara du och Emil hemma" Jag nickar och säger hejdå till pappa. 

Bilen svänger in på min gata precis när jag kommit ut. Jag hoppar in bakom Ludwig. Låten gods Plan är på. Inte min favorit direkt men men. 

"Hej, Förlåt för att vi kidnappar dig bara sådär" säger Noel som vänt sig mot mig. 

"haha hej, det är lugnt." Ludwig skrattar till och Noel fortsätter köra. Noel kör tills vi kommer fram till en park där jag ser att Valter, Camilo och Carmelo sitter på en liten filt. Dom ser så gulliga ut när dom sitter där.

"Haha vad gulliga dom är" Noel och Ludwig skrattar åt min kommentar. Vi går mot killarna och när dom ser oss så ställer dom sig upp och går lite mot oss. Jag säger hej och kramar om alla killarna. Vi sätter oss ner. 

" såå, vad ska vi göra här då?" jag tittar killarna och väntar på svar från nån utav dom. 

"Nä vi tänkte bara hänga här sen gå och handla för vi ska grilla ikväll" Säger Camilo som sitter mitt emot mig. Jag nickar bara lätt som svar. Noel som sitter bredvid mig harklar sig.

"Men du hänger på eller?" 

"Ja om jag får såklart" 

"Klart du får Prinsessan" säger Valter bredvid mig som hån ler mot Noel. Han bara suckar. Precis när jag ska börja prata så ser jag nån längre bort som jag absolut inte vill se. Eller absolut inte nu iaf. Erik.. mitt ex. Jag ser att han sett mig och är påväg hit. Så jag ställer mig fort upp.

"eh jag kommer snart" Säger jag lite smått stressad då jag verkligen inte vill att erik ska prata med dom. 

"Tjena snygging"

Jag tittar äckligt på han. "vad vill du?" jag tittar på honom med en tröttsam blick.

"Vill bara säga att jag fortfarande älskar dig och vill att du förlåter mig" han lägger sin han på min arm men jag är snabb med att rycka bort den och tittar han djupt in i ögonen och tar ett steg närmre.

"Du har aldrig älskat mig och jag kommer aldrig älska dig så stick här ifrån lika snabbt som du kom hit" Erik backar och håller upp händerna i luften.

"Okej gumman chilla" jag fnyser åt han och vänder mig om för att gå mot killarna igen som sitter som frågetecken där borta.

Ludwig tittar upp. 

"vem var han?" 

"Nä ingen, vill inte ta det nu" Ludwig nickar och tittar ner i sin telefon igen.

"han såg lite rädd ut" säger Carmelo och skrattar lite vilket jag hackar på. 

"Ja det ska han fan va också" Jag känner hur min mobil plingar till så jag tar upp den och ser att jag fått ett sms från idioten.

                                                                                     Sms

Erik:                                                

Jasså vem utav dom är den lyckligt lottade? för 

alla fem kan du väll inte ha?

                                                                                                                                                   Jag:

                                                                            Haha det vill du allt vet va men låt mig va.

Klockan går och nu har vi varit och handlat så vi är påväg till ett berg som tydligen brukade vara på förr. Jag fick även reda på att det var där Ludwig sa till Zara att han älskar henne för första gången vilket var lite gulligt faktiskt. 

Kvällen flyter på och vi spelar musik och dricker vin. Jag och Valter spelat fotboll med en öl flaska som nån druckit ur. Det står 3-2 till mig fast jag inte vet hur man typ ens sparkar en boll men antar att det är vinet som kickar in. Jag ser Valter kommer mot mig och jag fäller ut benet så han ramlar rakt ner och jag viker mig av skratt vilket dom andra också gör då dom suttit och tittat på hela matchen.

" men gud förlåt. gick det bra?" Jag får hålla mig för skratt.

"jadå det gick bra." Han vänder sig om mot killarna.

"och vad skrattar ni åt?"  Killarna börjar skratta mer. Jag joggar mot dom och sätter mig bredvid Noel.

"fan du är ju grym" Han lägger handen på mitt lår och det känns som en stöt går igenom kroppen och att det bränns på huden. Jag svarar inte vilket gör att noel höjer ögonbrynen lite.

"haha det är tack vare vinte"  Han skrattar till och kvällen fortsätter

fuck it/ hov1Where stories live. Discover now