Di kantin
" Asssalamualaikum kak..."- tidak sempat seorang lelaki ingin menghabiskan ayatnya mulutnya tutup oleh rakannya seorang lagi. Ain memandang mereka dengan wajah yang sangat serius lalu teruskan menikmati makanan yang dipesannya tadi dengan selamba. Dua lelaki itu terus mendekatinya dan meminta maaf atas sikap mereka tadi. " Kak. Maaf. "- kata seorang dari mereka."Sekali lagi kau sebut nama aku macam tu kat sini nahas korang!." - marah Ain dengan berbisik tapi mukanya tetap kelihatan tenang. Lalu dia berdiri dua lelaki yang tadi.
"Ok. Itu sadja untuk hari ini. Dan jangan lupa kerja korang bulan ni siapkan." - mrs. Hannah memesan studentnya tentang kerja yang dia beri sebulan yang lepas.
" Baik Miss" - suara pelajar U itu yang menjawap pesanan Miss mereka itu kecuali Ain.
"Ain awak sudah siap projek yang miss bagi?" - Tanya tasya kepada Ain walaupun dia tahu Ain seorang yang sangat pendiam tapi kalau soal pelajaran Ain tidak pernah mengendahkan rakan sekelasnya apabila bertanya.
" Dah. Minggu depan aku hantar. Asal? " -jawap Ain kepada tasya dengan selamba.
"Tak kalau boleh kita sama-sama hantar. Boleh? " tanya tasya dengan ragu-ragu.
"ermm"- jawap Ain sepatah lalu berdiri keluar kelas untuk balik ke rumah.
Sesungguhnya tiada seorang pun yang pelik dengan sikap Ain yang begitu. Karna hampir satu U kenal Ain siapa. Tetapi tiada satu pun yang tahu masa silamnya. Dan tiada siapa yang berani menegurnya di U tersebut. Bahkan berteman dengannya karna pangkatnya di Athensiens.
Semasa Ain menuju ke stesen bas. Terdapat seorang lelaki yang bertubuh tinggi hampir 176cm datang menghampirinya.
" Hye." - sapa lelaki tersebut.
Ain hanya berdiam. Kerana sememangnya dia tidak akan berbicara dengan orang yang tidak dikenalinya. Jangankan orang yang tidak dikenalinya bahkan orang yang menjaganya saja dia jarang berkomunikasi.
" Emang kamu pake earphone lagi ya?. " - tanyanya sekali lagi tapi Ain tetap diam.
"Gue... "- tidak sempat mengabiskan ayatnya Ain terus menaiki bas." Aduh beggo banget sik gue"- anhar berkata sambil memperbetulkan kaca matanya. Anhar pun turut mengikuti Ain dari belakang. Dan duduk di sebelah Ain untuk kedua kali. Dan Ain tetap dengan sikapnya yang tidak mempedulikan orang sekelilingnya.
Sekali lagi Anhar dengan ragu-ragu memusing dirinya untuk mengajak Ain berbual sekaligus ingin kenal Ain. Tetapi nasib tidak menyebelahi Anhar untuk kali yang kedua kerana Ain menekan bell bas dan memberi isyarat yang dia ingin turun dari bas. Dan Ain pun turun dari bas tersebut.
Ketika bas tersebut bergerak Anhar hanya memandang Ain dari tingkap dan sangat kesal kerana tidak dapat berbual dengan Ain untuk sekian kali.
Di markas Athensiens"Assalamualaikum Kak." - salam dari Iskandar orang lama kumpulan itu.
" Walaikumsalam. Apa perkembangan hari ini? "- soal Ain kepada Kandar.
" Budak-budak blackhunter buat taik kat kawasan kita lagi kak. 5 orang anak buah kita cedera ringan dan hampir semua budak diorang cederah parah. Dan malam ini diorang nak jumpa kita di kawasan chow kit katanya ingin membalas apa yang kita lakukan terhadap anak buah mereka"- kata Kandar. Selain orang lama Kandar salah seorang kepercayaan anggota itu.
" hmmp. Dah buat taik kat kawasan aku sekarang nak balas dendam pula. " biacara Ain dengan senyuman sinis lalu bertukar menjadi serius kembali. " Atur budak kita. Kita gerak kul 8." - arah Ain kepada Kandar.
" Baik kak. Dan kak Yong nak saya hantar balik?" - seperti biasa Kandar akan menghantar Ain balik selepas dari markas mereka.
" Tak. Urus apa yang patut. Biar aku balik sendiri. " - Ain menolak pelawaan Kandar kerana dia ingin Kandar menguruskan budak-budak mereka. Tanpa menghiraukan orang sekelilingnya dia beredar dari markas mereka.
Malam seperti dijanjikan
Ain dengan jaket hitamnya yang menutup kepala dan tangan dimasukan kedalam poket jaket tersebut, jeans dan Vans Oldskoolnya berjalan di hadapan anggotanya untuk berjumpa Kumpulan Blackhunter seperti yang dijanjikannya.
" Fuhhyooo kak yong kawasan datang arhh. Kakku sayang oii perempuan itu tak layak untuk jadi ketua mafia arh. Perempuan itu hanya layak duduk kat rumah jer masak bagi orang rumah makan. Jadi sekurang-kurangnya nanti kawin pandai juga jaga laki kau akak oii. Faham. " - kata sindiran dari Along iaitu ketua anggota blackhunter sambil mengetawakam Ain sekali anggotanya. Ain hanya berdiam dan tidak membalas apa yang di sindirnya. " haaa ahh aku lupa perempuan macam kau ni mana ada yang nak kn. - sekali lagi sindiran itu membuat Ain semakin bengang.
" Kau nak apa sial. Kalau kau nak kitaorang datang sini untuk dengar kau sindir kak Yong macam tu baik takyah. Balek tidur lagi bagus arh. Alarh mamat ni. Lagipun kau sindir kak Yong macam tu engkau ingat ada ke perempuan nak kat kau. " - marah mail orang kiri kak yong iaitu oramg kepercayaan kak Yong selain Kandar. Mereka berdua memang rakan segandingan. Kalau Ain tak dapat turun padang mereka berdua yang akam jadi orang depan.
" Apa korang nak kata aku tak laku lah! Black serang! - arah Along kepada anggotanya.
Dan mulalah pergaduhan mereka. Selepas pergaduhan berlangsung selama hampir setengah jam. Akhirnya kak yong dan Along one on one.
Buk. Buk. Beshhh. Darah keluar dari mulut Along akibat tumbukan Ain yang terlalu kuat dan mulut Along kuyak.
" Kau nak sangat tengok perempuan masakkan? Apa kata kalau aku masak sup daging kau ni? "- Ain mengertak Along. Along hanya berdiam kerana terlalu lemah dengan tumbukan Ain kerana hampira seluruh wajahnya berdarah. " Aku pesan kat kau kali terakhir ini. Jangan kau berani buat taik kat kawasa aku lagi!. Faham?!" - along hanya menganguk kepalanya perlahan . Lalu Ain menghampas Along ke lantai dan mengeluarkan senjatanya tapi dihalang oleh kandar dan mail. Setelah itu mereka beredar meninggalkan sekumpulan mafia celop itu.
Aksi yang dilakukan Ain dan anggotanya disaksikan live oleh Anhar dan Boy. Dan mereka saling berpandangan lalu beredar. Sepanjang perjalanan balik Anhar hanya mengenang kembali kelakuan Ain yang begitu ganas dengan mengeluarkan senjatanya.
YOU ARE READING
Hati Seorang Mafia
ActionMengisahkan seorang remaja iaitu Nurul Ain Syazirah a.k.a kak Yong, yang kehilangan ibunyaa semasa berumur 3 tahun. Ain hanya tinggal seorang ayah Encik Haikal iaitu seorang ketua terbesar mafia Athensiens di Kuala Lumpur dan mempunyai rakan seperju...