2

72 29 8
                                    


♪♪♪

You look beautiful with that dress

♪♪♪

"Weyh Jungkook" panggil Taehyung

"Ape?" Balas Jungkook tanpa memandang Taehyung.

"Kau dah ade pasangan untuk majlis tari-menari?" Tanya Taehyung.

"Tak."

"Kau nak tak---"

"Tak nak"

"Tak maksud aku. Kau nak tak pergi ngan aku---"

"Tak nak aku mengunyit ngan kau. Aduh! Ape kau ni" Jungkook mengadu kesakitan apabila kepalanya menjadi mangsa ketukan Taehyung.

"Aku pon takde masa nak mengunyit ngan kau lah. Aku tanya. Nak tak kau pergi majlis tu ngan aku. I mean naik kereta aku." Jelas Taehyung.

"Tak nak. Aku boleh jalan."

"Bukan selalu pon kau naik kereta aku. Ape salah nya." Rengek Taehyung.

"Masalahnya, Kau."

"Aku?"

"Yup."

"Kenapa aku jadi masalah."

"Kau cakap je nak datang last-last tinggal aku. Pastu bila aku dah lambat, kau buat drama lima sen kau tu." Kata Jungkook menyampah.

Memang menyampah gila tu.

"Alaaa kau ni. Siyes dowh. Masa tu aku betul-betul terlupa." Jungkook hanya menjeling Taehyung yg berada di sebelahnya.

Klik

Pintu kelas dibuka.

Serta-merta satu kelas buat mannequin challenge.

"Jeon Jungkook , Kim Taehyung . Jumpa saya di bilik disiplin." Ujar En. Han.

Dan pintu ditutup semula

Jungkook dan Taehyung dah pandang sesama sendiri.

Ape diorang buat?

"Weyh kenapa korang kena panggil? Korang gaduh lagi ke?" Tanya salah seorang murid kelas itu.

Jungkook dan Taehyung hanya mengangkat bahu tanda tak tahu.

"Baik korang pergi cepat. Kang tak pasal-pasal kena marah pulak." Ujar seorang lagi rakan sekelas mereka.

Jungkook dan Taehyung hanya mengangguk.

♪♪♪

"Macam tak caye dowh. Cikgu tak percaya kan kita." Ujar Taehyung tak puas hati.

Jungkook hanya mendiamkan diri dan menyambung kerjanya ; mencuci tandas.

"Kau tak rasa ke ade orang cuba kena kan kita?" Tanya Taehyung lagi.

[ SU ] Paper Heart • Jeon Jungkook •Where stories live. Discover now