My Sister

10 1 0
                                    

Kedengaran bunyi deringan telefon di rumah.

"Omma, saeng balik harini. Jangan bagitau unnie tau" kata orang di dalam talian.

"Pukul berapa balik? " tanya Puan Hye Kyo

"Pagi esok saeng sampai. Oklah omma, anyeong. " kata orang tersebut sebelum menamatkan talian.

Situasi Hye Jin

"Siapa pula yang hempas-hempas pintu ni. Rumah tak ada pintu ke.. " kata Hye Jin kasar.

"Takkan tak kenal kingka sekolah yang suka mengganggu ketenteraman orang. Top kot" kata Guanlin mengejek.

Situasi Jungkook

'Apahal diorang pandang aku. Taulah aku hensem.. ' kata Jungkook dalam hati.

"Weyh, cuba korang tengok lelaki yang dekat sana tu, main jeling-jeling pula, nak gaduh ke.. " kata Jungkook kepada kawan-kawannya.

"Tulah, tak pernah tengok orang kot. " kata V sambil membalas jelingan lelaki tersebut dalam diam.

"Dahlah korang, aku nak tidur ni. Jangan kacau kalau tak nak kena maki. " kata Suga sambil memberi amaran kepada kawan-kawannya.

Tiba-tiba guru kelas mereka iaitu Cikgu Baekhyun masuk ke kelas.

"Semua diam. Keluarkan buku, buka muka surat 22." Kata Cikgu Baekhyun dan mereka segera duduk di tempat masing-masing.

Kring... Kring... Kring...

Masa balik

"Dahlah bye korang. Kita jumpa esok. " ucap Hye Jin dan mereka terus pulang ke rumah.

Waktu malam

"Omma, esok Jinnie kena pergi sekolah awal, Jinnie naik dulu eh? Jalja omma. " kata Hye Jin lalu segera naik ke biliknya.

Keesokan harinya...

"Anyeong omma, Jinnie pergi dulu. " kata Hye Jin selepas menyalami ibunya.

"Ok, belajar elok-elok tau. Bye, hati-hati jalan. " balas Puan Hye Kyo.

Beberapa minit kemudian...

Pin.. Pin..

Kedengaran bunyi kereta masuk ke perkarangan rumah Puan Hye Kyo. Tiba-tiba seorang budak perempuan keluar dari kereta tersebut dan terus memeluk Puan Hye Kyo dengan erat.

"Omma, Mimi dah balik...Mimi rindu omma.Bogosipoyeo omma... " jerit Yoomi dengan gembira.

"Mimi... Lamanya tak jumpa anak omma ni... Omma pun rindu kamu. Kamu apa khabar? Seronok tak duduk sana? " balas Puan Hye Kyo selepas puas melepaskan rindu.

"Mimi ok je.... " balas Yoomi. Semasa sedang berbual-bual, Puan Hye Kyo teringat sesuatu

"Eh,Mimi kena start sekolah harinikan? Pergi siap sekarang. " kata Puan Hye Kyo kalut.

"Ha'ahlah... Mimi lupa. Hihi" kata Yoomi dan terus berlari ke biliknya untuk bersiap.

Di sekolah

"Haihh... Penatnya harini, dahlah banyak kerja sekolah. " keluh Hye Jin.

Tiba-tiba dia ternampak kelibat 2 orang budak perempuan sedang berjalan -jalan di kawasan locker dan salah seorang nya kelihatan seperti pernah dilihat.

'Eh, tu bukan ke... '

school 2018Where stories live. Discover now