Afrina berjalan tenang ke sekolah..
Tiba di sekolah.."Weyh, afrina apa khabar?? Lama x jumpa kau.." kata Hani sambil tersenyum kambing. "Aku ok je.. sehari je kot x jumpa.. kau rindu aku eh??" Soal Afrina. "Tak hingin lah aku nak rindu kau.😒.."
Skip
Kringgggggg...
(Waktu rehat)Afrina berjalan keluar bersama rakan-rakannya yang lain. Mereka duduk di salah satu pondok yg berada berdekatan dengan kantin. Afrina,Aireen dan Wan pergi membeli makanan di kantin manakala Hani dan Amy pula menunngu di pondok itu. Disebabkan ramai yg membeli mereka terpaksa beratur panjang. Hani dan Amy sabar menunggu mereka. Tiba-tiba ada seseorang mendekati Hani dan Amy. "Assalammualaikum,hani." tegurnya sambil tersenyum kambing kearah Hani dan Amy. "Waalaikummussalam"jawab Hani. Lelaki itu menyerahkan surat kepada Hani dan menyuruh Hani membacanya selepas balik sekolah nanti. Hanya Amy seorang sahaja yg sudah tau.. lelaki itu meninggalkan mereka. Beberapa minit kemudian, Afrina,Aireen dan Wan tiba di pondok mereka.
Skip
Kringggg..
(Waktu balik)Afrina dan kawan-kawannya berjalan pulang bersama-sama kecuali Hani dan Amy kerana kelas mereka mempunyai kelas tambahan. Selesai kelas tambahan, mereka pun pulang.. sedang mereka berjalan Hani teringat yg dia perlu membaca surat selepas pulang dari sekolah.. jadi dia terus mengambil surat itu yg berada di koceknya. Kemudian dia membaca bersama-sama Amy.
(Isi surat)
Hani, boleh x awak jadi kawan saya.. yelah saya x banyak kawan.. kalau boleh saya nak kawan dengan kawan-kawan awak yg lain juga.. awak pandai jadi saya nak dapat tunjuk ajar daripada awak.. saya harap awak sudi...
Dari Faiz.
(Isi surat habis)
"Awak rasa perlu x kita kawan dengan dia..??"tanya Hani pada Amy.. "kita rasa kawan jelah.. lagipun dia nak kawan dengan kita sebab ilmu.. tapi kan kita pelik juga. Diantara banyak geng kita.. kenapa dia bagi kat awak surat ni.."kata Amy. "Entah" jawab Hani.TBC
Ok.. ini cerita baru dari author setelah sekian lama x update cerita yg dulu.. author akan update juga cerita yg dah lapuk tu.. tapi mengambil masa yg lama lah berbanding cerita ni sebab author ada idea cerita ni je.. then author dah nak exam so.. banyak yg kena belajar lagi.. doakan yg terbaik ye.. author berharap author boleh siapkan cerita lama tu secepat mungkin.. sebab cerita tu dah lama sangat..
Okay lah.. bye.#vote #baca
YOU ARE READING
Cinta Tak Dibalas
Teen Fictionmengisahkan tentang Faiz yg cuba untuk memikat hati Hani yg beku.. manakala Haziq pula cuba memikat hati sahabat baik Hani iaitu Afrina. Dapatkah Faiz dan Haziq memikat hati Hani dan Afrina?? Bacalah cerita ini..