SADNESS
EDITED BY : REVILINE JAMES WANG
BASE ON TRUE STORY
PART : 6Terus tu Nurse tanya saya .
Nurse - Kamu boleh duduk kah ??
Saya - Tidak larat ni nurse .
Dengan menahan sakit muka pucat sudah .urat² dileher nampak ketara sebab saya tahan sakit .
Nurse - Tidak apa , kami bagi kamu tidur k.
Saya - Okey nurse , buat lah apa kamu suka asalkan baby saya selamat dan semua okey .
Nurse - okey
Akhirnya 7:05 pagi lahir lah seorang hero kecil saya , berat dia 3.85kg .
Tapi sayangnya masa saya melahirkan saya tidak dapat tengok baby saya , sebab dia di masukkan wad kanak² .Baby mama moga semuanya okey .
Baby saya dimasukkan di Wad sebab dia termakan najis dan termakan air ketuban sikit , kesiannya anak mama , tapi walaupun begitu mama gembira anak mama selamat dilahirkan .
Saya diturunkan kembali di wad bersalin , saya direhatkan sebab saya baru saja menjalani pembedahan ceaser .
Tengahari masa melawat mami saya datang , dia tanya saya macam mana keadaan .Mami - Ann okey ?
Saya - Okey saja ni mi , cuma penat .
Lepas saya jawab tu saya tidur balik ,.mami pula dengan semangat masa tu dia naik wad kanak² lawat cucu dia .
Mami - waah , besar cucu nenek ni , ololo sayang cucu nenek .
Mami saya ciumlah dia , tapi mami tidak dibenarkan jaga saya ,kesian si mami ,sedih juga saya tengok masa tu .
Saya - Mi ,tidak apa lah , anak mami kuat juga ni .
3Hari oh tidak nampak baby saya sebab baby dekat bawah , nurse turun minta susu saja .
Nurse - Mama baby nangis mau minum susu .
Saya - Okey nurse .
Saya nangis terus sebab anak saya disana tiada yang kasih susu, saya pun tidak boleh berjalan sebab jahitan kan belum berapa kuat , sudah lah sakit dibawa kena lagi jahit diperut mana lagi anak berjauhan dengan saya .
Nurse - Okey sudah mama ??
Saya - Belum ada air susu saya nurse .
Nurse - Alaa , kesian baby , kau perah saja nanti kau bagi saja nurse diaini nanti dorang hantar .
Saya - Okey nurse .
Tidak lama tu mami datang bawa sup untuk saya minum , berhabis saya minum sup aa demi kasih banyak air susu saya untuk si baby , last² banyak juga air susu saya, punya saya semangat bila air susu saya banyak .
Satu malam juga saya puasa tidak minum air ah , memang haus betul saya , besoknya saya terpaksa bangun dan berjalan padahal tidak boleh sebenarnya , keras kepala kan ,malas saya menunggu atau berharap siapa² .
Sampai lah akhirnya saya discharged dan naik wad kanak² untuk stay sama anak saya , perggg ! semangat gila saya mau jumpa anak , punya lah besar anak saya putih lagi ,chubby hehe , 3,85kg berat bah dia .
Sekali saya nampak anak saya semua rasa sakit hilang sudah , tidak rasa tu sakit betul , sampai di wad , nasib ada kazen saya tolong tengok² dia , kalau malam nurse lah yang tengok anak .
Nurse - Mama anak kau nangis .
Memang saya rasa menyampah setiap kali kena tegur tapi saya gagahkan diri walaupun saya tidak boleh berdiri terlalu , kesian anak saya sedihnya saya masa tu , suami pun entah lah .