Jeg er ikke ligefrem skønheden selv. Jeg har stået foran spejle i timevis og kritiseret mig selv. Du kender måske den hårde, tunge klump i maven når man ved man er grim. Meeen, hvis man lige smiler på den rigtige måde eller står i den rigtige vinkel, så er man måske meget smuk? Eller er jeg faktisk smuk? Hov der var en dobbelthage, glem det! eller... Og sådan bliver det ved. Sådan nogle tanker har jeg tit. Alt for tit.
Til dig som kæmper med det samme, og som bare gerne vil være glad for dit udseende, så har jeg tre råd som jeg selv følger.
1 Stop med at tænke på det!
Jeg ved at det er svært, men når du står der og vurdere dig selv, så stop! Gå forbi spejlene med næsen i sky, og lav noget andet der gør dig glad. Jeg kan f.eks. godt lide at tegne. Så tegner jeg istedet. (Selvom jeg ikke kan finde ud af det) Du kan jo alligevel ikke gøre så meget ved det, så det er spild af tid. "De modeller man ser i bladnede er mutanter" Citat fra Uffe Buchard som lever af fashion-industrien.
2 Gør det, som for dig til at føle dig lækker
Måske skal du finde noget nyt tøj til din garderobe? Det booster virkelig selvtilliden at føle man ser godt ud! Her er det vigtigt du samler mod til at være ligeglad med hvad andre tænker. Jeg ved det er et stort krav. Du kan godt finde noget make-up DU synes klæder dig. Det vigtigste er at du har det godt i den krop du viser frem. Alle kan se det, hvis du selv synes du er lækker. Plus, der er ikke noget så charmerende end et menneske som er tilfreds med sig selv.
Hvis nu du føler selvtillid når du f.eks. spiller fodbold, så er det hvad du skal bruge din tid på. Gør de ting som du synes du er god til, og giver dig ro i dig selv. Istedet for at stå timer foran spejlet, det er spild af tid!
3 Hold dig fra de urimelige krav.
Jeg siger ikke at du skal logge ud af facebook eller slette snapchat, men på de sociale medier er der så mange skønhedsidealer som bliver skyllet ned over hovedet på dig. Både for drenge og piger. Folk lægger smukke billeder ud af dem selv, tit med et filter. Billederne er taget fra en god vinkel. Lad være med at bruge din tid på at kigge på billeder og videoer fra alle mulige piger med god røv eller drenge med six-pack. De er ikke ægte!
Reklamer er heller ikke ægte! De er redigeret og photoshoppet. Jeg så en video med en model hvis forældre ikke engang kunne genkende hende. Så når du ser på de reklamer kan du jo øve dig i at sige: "Fake". Der er ikke nogle sunde mennesker som ser sådan ud.
Mennesker er et fantastisk dyr, som kan alt muligt andet end at være smukke. Jeg ved der er mange som ikke tror på det men personligheden er altså vigtigst!
Held og lykke smukke dig! :)
YOU ARE READING
Bliv smuk
Non-FictionHer er tre gode tip til at blive gladere for dit udseende. Jeg er ingen psykolog, men disse tips virker for mig!