Jag drog hem till Stoffe igår, anledningen är enkel hade jag kommit hem runt 01.00 igår hade Alex dödat mig.
Så jag bestämde mig för att sova hos honom helt enkelt.Jag och Stoffe gjorde inte mycket, men han blev chockad så in i helvete när jag kom plingande där på hans dörr.
Tur att han bor själv iallafall.Så jag berättade vad som hände igår och varför jag kom dit och han nickade och släppte in mig om jag minns rätt.
Vilket jag tror jag gör eftersom jag just nu ligger i hans säng i en alldeles för stor vit t-shirt som täcks av ett stort fluffigt duntäcke som luktar Stoffe.Jag sätter mig upp i skräddarställning och drar mina händer igenom mitt toviga hår.
Jag låter blicken vandra över det grå målade rummet men till min förvånad är inte han inte här.Mina händer hjälper mig upp ur sängen och jag placerar mina fötter på det kalla trägolvet. Jag drar ur mobilen som laddat klart under natten ur eluttaget.
Massor utav sms lyser upp på skärmen.Från: Alex
När exakt kommer du hem?
16.34Från:Alex
Hallå vart är du?
16.46Från:Alex
Driver du med mig så är det inte kul
17.05Från:Alex
Vart är du? Jag har fixat mat.
17.42Från:Alex
Seriöst jag blir orolig!?
17.03Från: Alex
Linn jag kommer och hämtar dig vart är du?
17.19Från:Alex
Svara Linn
17.28Från: Alex
LINN!!
20.12Från: Alex
Har det hänt något?!
21.46Från:Alex
Svara mig
21.57Från: Alex
LINN FÖR FAN!
23.00Det är inte bara de smsn jag kommer för ta itu med nej, för på skärmen lyser även sms upp från inte mindre än Prinz charmig själv.
Noel.Från: Noel
Asså Linn förlåt
00.12Från:Noel
Kom tillbaks
00.13Från:Noel
Linn det är farligt
00.15Från:Noel
Är du hemma?
00.20Från:Noel
Förlåt..
00.34Det är det sista smset jag fått av Noel och det nästa glädjer mig att jag inte har lust att svara just nu och förhoppningsvis inte alls.
Jag fiskar snabbt upp mobilen som jag lagt på byrån framför mig innan jag avfyrar ett sms till Alex om att jag är okej och att jag sov hos en vän.
Jag styr stegen ut ur Stoffes rum och jag möter direkt en vaken Stoffe sittande i vardagsrummet där han befinner sig med spelkonsolen slappt i sina händer.
Han möter min nyvakna blick med ett snabbt leende innan han fortsätter med stridsspelet som visas på tv-skärmen.
"Ska bara avsluta" säger han och kort efteråt lägger han konsolen åt sidan med blicken vänd mot mig.Jag ler mot honom när han förklarat att han har en äldre syster som bodde här förut och att hon troligtvis kan ha ett set med kläder kvar någonstans.
Jag klär på mig kläderna Stoffe gav mig som består av ett par trasiga blåa jeans och en svart of shoulder tröja med volang vid handlederna.
Ser ganska bra ut måste jag ändå påstå."Kommer du" frågar han och ger en menande blick på klockan när jag passerar vardagsrummet.
Klockan som hänger på väggen visar tydligt att klockan är 07.24 och jag nickar till svar.Jag hoppar upp på hans mörkblåa moped med hjälmen spänd runt mitt huvud.
"Du borde hålla om mig om du inte vill åka av" säger han och skrattar till, jag nickar även fast han inte kan se det då han sitter framför mig. Mitt grepp hårdnar runt hans midja och jag känner hur han gasar till för att börja åkturen.Lufttrycket är skönt i mitt mörkblonda hår när vi rullar in på gymnasiets slitna parkering.
Byggnaden framför oss är omringad av elever och vissa har vänt sina blickar åt mig, eller ja snarare oss.Stoffe stänger av hans moped och jag hoppar smidigt av. Hjälmen räcker jag fram och han låser fast mopeden med hjälmarna i ett klick.
Blickarna är vända mot oss när vi går bredvid varandra in till byggnaden, antagligen för att vi åkte hit tillsammans vilket helt klart kommer misstolkas helt eftersom jag gick hem till Noel igår.
När man talar om trollen.Framme vid skåpen står Noel och hans så kallade gäng med mobilerna slappt i deras händer men de kollar upp när Stoffe brister ut i ett högt hej.
Killarna vänder sin blick mot mig efter att de svarat på Stoffes hälsning med en bro hälsning.
Alla verkar någorlunda glada för att se mig men sedan avbryts jag av en arg eller kanske till och med en lite förtvivlad blick från Noel."Jag måste snacka med dig, nu" säger Noel och formulerar ordet nu extra tydligt.
Jag nickar och han tar tag i min handled och drar mig mot närmsta toalett.Jag kollar bakåt och möter killarnas medlidande blick då dem förstår att något inte riktigt är som det ska, för det kan man se på Noel från en mils avstånd.
Väl inne på toaletten släpper han min nu halvt röda handled innan han ger mig en besviken blick.
"Förklara" säger han med en blick jag helt enkelt inte kan tyda.
Jag har ingen aning om vad det är jag ska förklara men jag misstänker att det har med gårdagen att göra."Igår" säger Noel och gestikulerar med sin hand bakåt. Jag stannar kvar i den sköna tystande innan Noel avbryter mitt tänkande ännu en gång.
"Du låg med honom, eller hur?" Säger han med ansiktet nervänt mot det gråa kakelgolvet.
Jag skakar på huvudet och jag nästan bara nästan ångrar att allt blev som det blev igår både det att jag drog hem till Noel och sedan direkt till Stoffe."Jag låg inte med honom" förtydligar jag och han kollar upp på mig igen.
"Jag fick bara ångest och jag vet att det inte är en ursäkt men snälla förlåt m... "
mer hinner jag inte säga fören hans läppar är crachade mot mina."Noel" avbryter jag hastigt, han drar ifrån kyssen och kollar undrande på mig.
"Säg vem den vackraste tönten är" mumlar jag och ett leende sprids på hans läppar.
"Du, Du är den vackraste.." säger han men jag avbryter honom med att placera mina läppar mot hans.————————————————————————
5/5-2018
YOU ARE READING
Kärleksbrev till dig
Romance"Det här är ett kärleksbrev till dig som aldrig älskat" "Vad pratar du om Noel?" Mumlade jag med tårarna i halsen.