01

62 10 15
                                    

Dan tak seharusnya aku,
Bertemu dirimu,
Di dunia ini~

Dan kau membuang diriku,
Sesuka hatimu,
Dan memilih dia~~~

Haishhh aku buka mata lalu capai fon kat tepi katil. Aku matikan alarm. Sedap kan lagu alarm aku. HAHAHAHA

Aku buka fon check mesej dulu... pastu on insta jap. Aku tengok jam 7:50.

Wah... tahniah Qisha kerana anda bakal lambat pada hari pertama bekerja. Wait jadi aku ada 10 minit je lah nak bersiap. Hagahaga. Tak mandi lah jawabnya.

Gurau je. Ofc lah aku mandi. Aku tak jijik ok.

Aku bergesa-gesa masuk tandas. Mandi sambil ber-karaoke. Opss terkeluar suara Siti Nurhaliza aku *smirk*.

Lepas mandi aku pakai baju ofc. Turun bawah curi roti bakar adik aku pastu cau.

Aku ambil kunci yang tergantung kat dinding. Aku hidupkan motor aku.

PRENGGG...PRENGGG...PRENGGG *sound effect hancur*

Aku bukan makcik bawang ok.... tapi aku makcik rempit eh tak nak lah aku nak jadi akak rempit lagi syok. HABAHABAHABHA.

Harap aku boleh sampai on time.

Aku memecut laju...

VROOMM....VROOMM

-R.I.P QISHA-

*skip*

Aku berlari masuk ke dalam kedai kopi. Starbuks? Ofc not... aku kerja kat kedai kopi warung achey je hahahaha.

Tak lah aku kerja kat satu kedai kopi yang boleh la agak mewah.

Aku buka pintu.

~kring~

Loceng kat pintu berbunyi. Aku tengok jam 8:00. Wah Qisha... kau siap 10 minit je.. padu ahh

Aku senyap2 pergi ke kaunter lalu aku amik apron yang tergantung pastu pakai.

"Wei boss tak sampai lagi ke?"

"Tak..." jawab hanaa dengan tenang.

Fuhh sebaik.... *lap peluh kat dahi guna tangan sajat*

Aku mula kemas2 kedai tu. Sapu lantai, mop lantai, susun meja, lap meja. Aaa.. maklumlah aku memang rajin.

"Wei pergi pusingkan sign kat pintu yang 'open, close' tu. Dah kul 9:00 dh" kata hanaa sambil menunjukkan jarinye ke pintu.

"OK..!!!" Aku jawab separuh menjerit.

Pagi2 ni kita kena lah ceria. Kalau tak macam mane kita nak bangkit!!!!

*K merapu*

Aku pun jalan ke arah pintu sambil menyanyi lagu2 jiwang.

Waktu aku dah angkat tangan nak pegang sign tu. Tiba2 ade orang tarik (pull) pintu. Haish.... dah terang2 kat luar tu tulis push tapi dia pull.

Dia melangkah masuk ke dalam cafe tu sambil menengok telefon. Dia tak sedar ade aku.

Tiba2 dia berhenti. Dia berdiri betul2 kat depan aku. Jarak kitorang adalah teramat dekat.

Aku kaku.

Astagfirullah Qisha... bawak mengucap.

Dia memandang aku dengan muka pelik. Aku melangkah kebelakang.

Aku menutup muka menahan malu.

Dia still pandang aku pelik.

Eii.. jantan ni dah kenapa pandang2 aku, tau lah aku cantik tapi tak payah ah pandang2. *flip tudung*

"Mmm... boleh saya bantu encik??" Aku tanya dia.

Dia hanya pandang aku.

Eii... mengelamun ke apa dia ni.

Aku melambai lambai tangan aku depan muka dia.

*PAP*

Aku menepuk tangan di hadapan muka dia.

Aku tak tampar dia keyh.

"Ade nyamuk..." aku menipu.

Baru lah dia sedar. Dia berjalan ke kaunter sambil membetulkan rambut dia.

Fuh.. betulkan rambut bhaii

Aku tengok kat kaunter tak de sape. Hanaa mane Hanaa?

Aku cepat-cepat pegi kat kaunter.

"Selamat datang encik. Encik nak order ape?" Aku tanya dengan sedikit tercungap-cungap. Ye lah, cafe tu besar kot.

Tapi sedikit saja lah. Tak besar mane pon. Aku je yang over.

Lelaki tersebut tersenyum lalu mendongak ke atas untuk tengok menu.

Cafe ni maju gaiss ade menu terbang kat siling.

HAHAHAHAMBAR

"Nak ais mocha satu" lelaki tu kata.

"Ok kejap lagi siap"

Aku berjalan ke dapur.

"Hanaa oh.. Hanaa mana kau? Ade orang ni order kopi. Aku mana reti buat kopi macam kau yang marvelous tu." *puji tak ikhlas* HAHAHAHA.

"Aik asal dia diam je? Mane dia ni?" Aku mula cuak.

Klau dia tak de camne?

Ok dah lah tak pro bab-bab kopi ni.

Ok aku tau

Lari keluar pergi kedai runcit kat seberang jalan pastu beli kopi kat sana.

Kan senang?

Tolong lah sokong saya yang baru nak up ni.♥
Sila vote and viralkan.
HAGAHAGAHAGHAGA

Kalau Kau Ok, Aku Pon Ok [HIATUS]Where stories live. Discover now