Ik open mijn ogen. Vel licht komt achter het gordijn vandaan en ik rek me uit. Normaal is het nog niet zo licht als ik wakker word... Ik draai me om en druk mijn telefoon aan. '10:23' Staat er. 'Godverdomme, nee he?' Schreeuw ik. Ik had al om negen uur op school moeten zijn, ik ga echt shit krijgen nu... Ineens bedenk ik me dat ik gisteravond de wekker ben vergeten te zetten, dom... Ik sta op en ren naar mijn moeder's kamer. Ze is er niet. 'Mam?' Roep ik. Geen reactie. Waar is ze? Snel ren ik naar de badkamer en ik was mijn gezicht. Ik borstel mijn haar en doe een beetje mascara op. Als een gek ren ik terug naar mijn slaapkamer. Ik open mijn kast en zoek naar kleren, wat altijd fucked up is want ik heb vrij weinig leuks. Ik trek een zwarte broek met gaten aan en pak een roze sweater. Snel doe ik mijn horloge om en ren ik de trap af. Ik pak wat water, fuck het ontbijt nu... Ik zie een briefje op de koelkast en pak het eraf. 'Lieverd, ik ben om 5 uur terug. Eten staat in de koelkast. Kus, mama.' Pff, gezellig weer. Ik loop het huis uit en trek de deur achter me dicht, pak mijn fiets en ik ben weg.
Ik kom aan op school en gooi mijn fiets tussen alle anderen fietsen. Snel loop ik de school in richting mijn lokaal, even twijfel ik of ik een briefje bij de conciërge ga halen. Maar dan bedenk ik me dat ik dat briefje ook kan skippen en meteen naar de klas kan. Ik klop op de blauwe deur van het lokaal. 'Binnen!' Hoor ik meneer Kooledrach aan de andere kant van de deur roepen. Ik open de deur en de hele klas staat me aan, ik haat dit... 'Eh, sorry de brug stond open...' Lieg ik. Wat een kutsmoes. 'Anderhalf uur lang zeker,' Antwoord meneer Kooledrach ongeloofwaardig. Ik trek mijn schouders op en kijk naar de grond. 'Ga maar zitten...' Zegt hij. Ik geef een klein glimlachje en loop door de starende klasgenoten heen naar Felana, dat is mijn beste vriendin sinds groep vier. 'Hey' Fluister ik terwijl ik op de stoel ga zitten. Ze lacht naar me. 'Pff ik maakte me bijna zorgen om je...' Antwoord ze. Dat liegt ze, zelfs zij maakt zich geen zorgen over me. Ik pak mijn boeken. Het duurt niet lang voordat het pauze is, dus ik probeer op te letten.De bel gaat en ik sta op. Ik loop naar de gang met Felana, richting mijn kluisje. Ik zie Nora naar me staren en ik kijk terug. Ze kijkt naar m'n buik, ze vindt me vast te dik. Ik staar terug. 'Kun je het zien, bitch?' Schreeuwt ze arrogant. 'Wow doe rustig...' Antwoord ik. Ze loopt naar me toe. Ze gooit haar tas op de grond en geeft me een duw. Ik kijk haar verbaasd aan, waar is ze mee bezig? 'Niemand zegt wat ik moet doen, wijffie... Of ik nou rustig wil doen of niet, zijn niet jouw zaken trut...' Zegt ze agressief. 'Als jouw ogen er bijna uitrollen omdat je zo vies naar me kijkt,' Zeg ik. 'dan mag ik best even terugkijken vind je niet?' Zeg ik kalm. Ze doet haar veel te grote oorbellen uit en wrijft in haar handen. Ze zet een stap dichterbij en ik kijk haar aan. Wat moet ze? 'Oh meid, als mijn ogen eruit rollen is het vanwege jouw afschuwelijke hoofd!' Schreeuwt ze. Daar heeft ze me, nu is het game-over voor haar. Ik loop naar haar toe en geef haar een harde duw. Ze valt op de grond. 'Je hebt geen idee wat je zegt, kutwijf!' Schreeuw ik. Met woedende ogen kijkt ze me aan. Ze staat op en rent naar me toe. Ze trekt aan mijn haar en geeft een harde klap op mijn gezicht. Ik wil haar terugslaan, maar precies op dat moment hoor ik een zware stem door de gang. 'En nou stoppen of anders moeten jullie de hele week na de les jullie melden om het schoolplein te vegen!' Het is de conciërge. Ik zet een stap naar achteren en kijk Nora fel aan. Wat een bitch, wat een ongelooflijke bitch. Ik trek aan Felana's arm en samen lopen we weg. 'Dit is niet normaal toch? Ze valt me ineens aan?' Zeg ik tegen Felana. Ze knikt. 'Blijf uit haar buurt, ze is gek. Je bent mooi, je hebt geen vreselijk hoofd zoals ze zei...' Zegt ze. Ik geloof geen woord van wat ze zegt. Waarom liegt iedereen altijd? Nora zei het niet voor niks. Nora vindt me lelijk, ze vindt me dik. Als Nora dat vindt, vinden anderen dat ook. 'Dank je...' Zeg ik.
Felana pakt een broodje uit haar tas. Ik kijk naar hoe ze het vettige saucijsenbroodje naar binnen werkt, ik word misselijk. 'Eet je niks?' Vraagt ze. 'Ik heb geen honger...' Antwoord ik. 'Come on, eet gewoon iets.' Ze pakt haar andere saucijsenbroodje uit haar tas en geeft hem aan mij. Ik eet hem op, anders heeft ze het door.
Wanneer de les begint lieg ik dat ik nog even naar de wc moet, Felena gelooft me en loopt alvast richting het lokaal. Ik loop naar de wc en draai de deur op slot. Ga ik dit doen? Vraag ik aan mezelf.
YOU ARE READING
Holy Gram.
Teen FictionHannah vindt zichzelf te dik. Ze is niet zoals al die perfecte meisjes op Instagram, niet zoals ze graag zou willen zijn. Ze wil afvallen, steeds meer en meer. De stop-knop is volledig uit het zicht en niks houdt haar tegen. (Ik heb dit verhaal lang...