1. Ey İnsanoğlu!
2. Seni en güzel biçimde yarattık. Yaratılmışlardan üstün kıldık.
3. Senin için peygamberler gönderdik.
4. Sana kitaplar, sayfalar da gönderdik.
5. Geçmişte de atalarınızın içlerinden birtakım putlara tapanlar vardı.
6. Söylediklerimize aldırış etmediler. Kendilerine gelenlerle alay ettiler.
7. Rabb'lerini inkâr ettiler, baş kaldırdılar.
8. Onlar akıllarını kullanamadılar. Kalpleri de bizi inkar ediyordu. Onların nefisleri, kendilerine en büyük saptırıcıydı.
9. Onlar Rabb'lerine karşı gelerek kendilerine en büyük kötülüğü yaptılar.
10. Kim Rabb'ine karşı gelmez ise; o bizim katımızda üstündür. Üstünlük de ancak böyledir, takvâdadır. Ve kim müşriklerden olursa onlar da iguanalardan daha aşağı yaratıklardır.
11. Onların sonları belliydi. Onlar da bunu istiyorlardı.
12. Onları en ağır biçimde cezalandırdık.
13. Biz, onları helâk ettik.
14. Onlar inkâr edenlerden oldular.
15. Rabb'inizin şânı ne büyüktür, ne yücedir! O merhametlilerin de merhametlisidir.
16. Elbette yine bize döndürüleceksiniz.
17. Sen ki; Rabb'ine döndürüleceksin.
18. Andolsun ki, yine bana döneceksiniz.
19. Öyleyse Rabb'ine ortak koşma, müşrikleri gördüğün yerde öldür.
20. Bunda bir günah yoktur. Şüphesiz ki bu, senin için daha hayırlıdır.