After a few days diorang kenal dan rapat, photographer diorang nama Kameelhamdee ajak diorang photoshoot tapi Anis dengan Amin je setuju nak photoshoot dekat luar, yang lain busy dengan hal masing masing. Time tu, anis datang dengan kawan dia Suzaty, suzaty ni pulak banyak songeh sebab anis nak minta teman je bukan nak shopping dekat mall -_-.
Bila dah jumpa Kameel dengan Amin tu kan, Anis gelak sekuat hati sebab apa? Sebab anis ni memang jenis suka ketawa bila dia dah first time jumpa orang yang dia kenal dekat online. A while after that kan Kameel bawak pergi ke tempat shoot diorang tu, Anis ikut je, that day Anis pakai baju oversize warna biru dengan seluar jean warna hitam.
Bila dah sampai dekat tempat yang diorang nak ambik gambar tu kan Kameel suruh Amin dengan Anis gambar rapat rapat! Fuhhh! Mana tak berdebak debuk jantung Anis tu! Dia cuba untuk menenangkan hati nya yang berdegup laju tu tapi tak berhasil sebab Amin masih dekat sebelah dia, lepastu dia lari dari Amin dan pergi terus dekat Kameel nak tengok gambar yang dia ambil tadi-acah acah nak buang topic lah Anis tu! HAHAHA.
Lepas dah habis tangkap gambar diorang tiga pun duduk lah sebab penat nak cari view yang cantik. No one has started the conversation yet Anis pun dengan cerianye dia tanya Amin dan Kameel skolah dekat mana, umur diorang berapa, and form berapa. Masatu kameel punya phone bunyi lepastu dia tinggalkan anis dengan amin je berdua, 'adoima!' Anis teriak dalam hati-'time time macam nilah telifon kau nak bunyi' anis tak tahu nak cakap apa dengan amin tapi supaya suasana tak sunyi macam nak kemarau-dia akak amin sembang tentang perkara yang amin suka buat, ketika tu anis dengan amin tak perasaan yang kameel tangkap gambar diorang sampai lah kameel tegur "ewah ewah korang ni aku tengok sesuai lah jadi satu pasangan yang comel" duk! Tertelan wei air liur aku bila kameel cakap macam tu! Mana tak terkejut, amin pun sipu sipu malu macam kucing nak berak HAHA.
Lepastu amin nak ajak anis gambar lagi tapi sayang kameel dah balik dah-tinggal diorang dua je, masa kameel balik tu kan amin ajak anis pergi dalam kedai nak beli some thing tapi time tu terserempak dengan kawan anis, kawan dia tegurlah cakap "korang ni cute couple lah" masa tu anis pun terbatuk batuk lah bukan sebab batuk betul betul sebab dia dah ter syok kat amin and dia takut amin takkan rasa apa yang anis rasa then anis ajak amin pergi supaya suasana tak kekok lagi. After beli 'something' tu'kan amin mintak diri sebab dah nak balik. On the way dia balik tu kan amin senyum dekat anis and cakap 'take care' mana tak cair doe amin cakap macam tu, Masya'allah.
YOU ARE READING
Harapan Palsu
Non-Fictioncerita ini dari kisah benar, dan uni minta maaf kalau ada perbicaraan yang salah--sebab ini adalah kali pertama membuat buku cerita :) kisah ini berlaku di antara Amin dan Anis, meraka adalah kawan yang sangat rapat dan boleh dikatakan secocok, pada...