Jules'in Meselesi

7 1 0
                                    

Jules, Maganda ve Tek parmağa durumu anlatmaya başlar.

-Evet dostlar, sizleri tekrardan görmek güzel.

Tek parmak sözünü keserek ''Lanet olsun adamım, bu sahte sözcükleri kurmaktan vazgeç''

-Hiç değişmemişsin Tek parmak, hala karı gibi mızmızlanmaya devam ediyorsun.

Maganda boş bardağı masaya koyarak ''Jules, bizi neden çağırdın dostum''

-Tek parmak ağlamayı bırakırsa anlatacağım. Dün babamın madenine bir baskın gerçekleştirdiler. Dört işçiyi zorla alıp götürdüler. Az önce mekandan çıkan yaralı arkadaş, o dört adamlardan birinin oğlu.

Tek parmak ''Peki o adamı neden vurdun dostum''

-Orası uzun hikaye.

Maganda''Hey Jules, biraz daha viski var mı acaba ?

-Şu ağzın biraz dursa da artık bana yardımcı olmaya çalışsan diyorum maganda!

-Tamam dostum sadece bir bardak daha alacağım.

Tek parmak''Hay sikeyim! Bana da bir bardak koyuver bari. Eee Jules, baban ne yaptı peki?''

-Babam artık yanında silah taşımıyor, Haydutlara karşı koyamamış ve olan 4 işçiye oldu.

Maganda''birde Sapancaya'' der ve masada kahkahalar kopar.

-Şuan babam 4 kişi eksik çalışıyor ve bu ay sonuna kadar 3 ton kömür çıkaramazsa işi elinden gider.

Tek parmak''Lanet olsun,lanet olsun adamım! sakın bana bizi buraya madende çalışmaya çağırdığını söyleme''

-Delirdin mi sen ? bu işler bizim işimiz değil. Babam, haydutların define aradığını ve kazı işi için o dört adamı aldığını düşünüyor.

Maganda''Hey Jules, bir bardak daha viski içsem iyi olur adamım.Biliyorsun bu günlerde biraz dalgınım, buna ihtiyacım var.

-Ben ne anlatıyorum sen ne diyorsun Maganda! Aklını mı kaybettin sen?

Tek parmak'' hey hey ! sakin ol adamım.Maganda iş yaptığımız son geceden sonra kötü dönemler geçirdi. Bırak da  rahatlasın çocuk.

-Size kaç kere söyledim, o son geceyi unutun beyler.O kadın kaza kurşunuyla öldü, biz bilerek yapmadık.

Maganda''tamam bu kadar yeter, konuya gelelim Jules. senin planın nedir?''

-Eğer haydutları bulabilirsek defineye sahiplenebiliriz.

Tek parmak''bu götten bacaklı haydutlar da neymiş dostum.Ne sanıyorlar kendilerini''

-İnan hiçbir fikrim yok. Ama madenden adam kaçırmak yürek ister. Demek ki ciddi bir define arıyorlar ki bunu yapmak zorunda kaldılar.

-Kaç kişi olduklarını biliyor musun ?

-Tek bildiğim, Yanlarında babamın 4 işçisi olduğu.

Maganda''bir kaç defineci tanıdığım var, onların yardımı ile peşlerine düşebiliriz.

-Bu işi sadece biz yapmalıyız.

-Bırakalım da işi bilen adamlar arasın bulsun, gerisini biz hallederiz.

-Büyük bir defineden bahsediyorum Maganda, birbirimizden başka kimseye güvenemeyiz

Tek parmak'' Jules haklı, ne zaman birine güvensek başımıza bela aldık. Bunu en iyi biz biliyoruz beyler''

Maganda'' O zaman şimdi kadeh kaldıralım, bitmeyen dostluğa ve silah kardeşliğine!''

Kadehler tokuşturulur ve uzun muhabetin ardından ayrılırlar. Daha ne yapacaklarına karar veremezler. Jules eve döner ve Tarjei'ye okulunun ilk gününü sorar.

-Kardeşim, okulun ilk günü nasıl geçti, tanıştın mı arkadaşların ile ?

-Güzel bir gündü abi. Öğretmenimiz çok iyi biri, bize çikolata aldı.

-Ahahah, Tarjei, buna çok sevindim ama insanları bir hareketi ile değerlendiremezsin. Bunu unutma.

-Ne demek istediğini anlamadım abi.

-Büyüyünce beni çok iyi anlayacaksın kardeşim, şimdi uyu, sabah erken kalkacaksın.

Jules babasını evde göremeyince mesaiye kaldığını anlar ve gecenin karanlığında madene doğru gider. Babası mesaiye kalmak zorundaydı çünkü 4 kişi eksikler ve o açığı kapatmak için çok çalışmak  gerekiyordu. Jules meşalelerin aydınlattığı tünelden geçer ve Babasının durumuna bakar.Bu ay sonunda 3 ton kömür çıkartmak zorundaydı.

-Baba! istersen eve dönebilirsin, ben arkadaşlarla kazmaya devam edebilirim.

-Hayır oğlum. İşimin başında durmalıyım. Burada benden başka usta başı yok ve adamlar işi bilmiyorlar.

-Ne yapacaksın peki, sabaha kadar çalışacak haliniz yok ya.

-İki saat sonra paydos edeceğiz Jules.

-Bugün Sapanca mekanıma geldi Baba. Benden hesap sorar gibi iş yaptı ve tüm sorumluluğun senin olduğunu söyledi. Sinirliydi, beni tehdit etti.

-Sapanca haklı olabilir ama elimden bir şey gelmez. Eli silahlı adamlara karşı ne yapabilirim ki. Umarım Sapanca ile kavga etmedin Jules. Ona durumu anlatmışsındır.

-Yok hayır Baba. Ona durumu anlattım ve bu işi çözeceğimi söyledim. Sapanca da teşekkür etti ve gitti.

Jules bugüne kadar çok sayıda soygunda bulunmuştur. Maganda, Tek parmak ve Jules iyi bir üçlü ve çok sayıda insan öldürdüler. Maganda son soygunda ölen kadının ardından çok sarsılmıştır. Jules ise kirli işlerini her zaman gizler, soğukkanlı bir şekilde çaldığı paraların bir kısmını kendine, bir kısmını da yoksula verir. Kasabada Jules'i herkes masum bilir. Ailesi bile.


İkinci bölümün sonuna geldiniz.Hikayemin ikinci bölümünde görüşmek üzere. 


Yayımlanan bölümlerin sonuna geldiniz.

⏰ Son güncelleme: May 11, 2018 ⏰

Yeni bölümlerden haberdar olmak için bu hikayeyi Kütüphanenize ekleyin!

SIFIR NOKTASIHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin