kelihatannya tiada banyak perkara yang berubah selepas kami berpisah semasa kami berumur 12 tahun... namun aku kecewa kerana dia sekarang bukanlah dia yang dulu... he has forgotten me 💔... ADAM FARRIS dulunya seorang yang sangat caring and peramah tapi berubah sekelip mata..semua memori antara kami terpadam begitu sahaja like tiny dust floating in the air....
5 years ago...
Kelas 5 elit kelihatan sunyi sepi dek kerana semua sedang tekun membaca teks yang diberikan oleh cg. Hasna selaku guru matapelajaran kimia....
***
Meja kami bersebelahan antara lyssa dan adam... sejak dari form 1 aku suka adam until now tapi sayang dia tak pernah tahu.... dulu, aku ada memasang angan untuk confess tpi semua tu berkecai bila syifa inform yang dia dah berpunya.... start daripada itu, aku mula pasrah dan reda dengan ketentuan ilahi dan lebih fokus dalam pelajaran .... walau apapun cara yang telah aku lakukan untuk lupakan dia, rasa ini masih ada. Tapi aku happy sebab sekarang dia dah tk kedekut macam dulu ... senang jer bibirnya mengukir senyuman buatku and ringan pula mulutnya menegurku... aku harap kami dah tak berpisah... biarpun hanya sekadar kawan .... aku ikhlas.......
Tarikh graduasi bagi pelajar tingkatan 5 sudahpun nenjelma... alhamdulilah tahun ini aku terpilih untuk menjadi salah seorang pelajar target. Tapi sayang adam tak ada... aku akan lebih suka kalau dia ada. Adam bukanlah seorang pelajar yang cemerlang dalam pelajaran tetapi bergiat aktif dalam sukan... aku bangga dengannya...
Pernah satu saat ketika dia datang kepadaku untuk meminta sedikit pertolongan dalam pelajaran ... lantas perasaaan bahagia mula menyelubungi jiwa tapi aku simpan senyuman ku... ego .........
2 tahun kemudian...
Aku kini berjaya bergelar sebagai seorang mahasiswi dalam bidang perubatan di sebuah universiti terkemuka di negara Ireland.... bersyukur ke hadrat ilahi.. namun kini aku masih terkapai kapai mencari tempat persandaran... tak lain tk bukan adam... dua minggu sebelum aku berangkat pulang ke Ireland syifa ada memaklumkan yang adam bakal menjadi tunangan orang... aku hanya tersenyum walaupun hatiku sedang berkecamuk.... jauh di sudut hati aku rindukan dia... benar kata orang yang kumbang bukan seekor tapi apabila aku dengan dia, aku rasa lain.. rasa selesa dan bahagia... perasaan ni tak pernah muncul bila aku berhadapan dengan lelaki lain.. entah ilmu apa si adam ni pakai...^_^..
2 days before departing...
Semalam semasa aku sedang packing barang mak ada call suruh aku balik kampung minggu ni jugak sebab ada hal penting.. tu yang membuatkan aku tergopoh - gopoh pergi ke airport untuk beli tiket nasib ada .... entah hal apa yang hendak dibincangkan bunyinya penting sangat...
*****
Ketika aku sedang melangkah untuk pergi ke kedai serbaneka suddenly ada orang merempuh bahu kananku... aku berpaling untuk melihat siapakah gerangannya.. alangkah terkejutnya aku pabila menyedari bahawa orang itu ialah ADAM....!!!!!!!!!...
....
NAMUN DALAM PENCINTAAN YANG TAK BERPENGHUJUNG INI, AKU PASRAH , REDA DENGAN TAKDIR..MUNGKIN ADAM TIDAK DITAKDIRKAN UNTUK MENJADI PASANGANKU.. NAMUN DI SAAT JIWA SEDANG DIULIT KERESAHAN, HADIR SEORANG LELAKI YANG MENGAJAR AKU ERTI KEBAHAGIAAN SEBENAR.. KU TINGGALKAN ADAM DI NEGARA IRELAND ... KU SEMATKAN NAMA HAFIZ DAN MENYIMPANNYA DI DALAM LUBUK HATI YANG PALING DALAM .. AGAR AKU SETIA DAN TIDAK MENGHARAPKAN ADAM LAGI DISISI...
YOU ARE READING
Duka Yang Lara.....🌹
FanfictionEntahla tiap kali pandang muke die jantung ni mesti berdegup laju.... haish pelik betul... dulu benci gaduh hari - hari mcm anjing dgn kucing dah lagaknya....tapi kini dah berbaik dah macam belangkas kekadang tu... mungkin perpisahan singkat antara...