Deel II

17 0 2
                                    

P.O.V. Louise 

Ik open de brief van mijn man en zie iets wat ik liever niet had gezien, maar waar ik stiekem toch blij mee ben. 

Ik zie een brief van onze advocaat, het is een aanvraag voor een echtscheiding. Waarom zou hij willen scheiden? Ik zorg voor zijn drank, ik klaag bijna nooit dat hij zo laat thuis is want ik hou van hem - toch op de dag van onze trouw toen alles perfect was - en ik zorg dat er geld binnen komt. Want hij is ontslagen geweest, waarom eigenlijk? Wat houd Andrew voor me achter? 

Na een saaie dag contracten tekenen kom ik thuis met mijn koffers die buiten staan. Ik storm naar binnen om Andrew aan te treffen in onze zetel, met al zijn blikjes bier voor hem. 'WAAROM STAAN MIJN KOFFERS BUITEN?!', roep ik naar hem. 'Oh wijf, wind je niet zo op.  Zeg niet dat je die echtscheidingspapieren niet wilt tekenen.', zegt hij aangeschoten en met een bierlucht uit zijn mond. 

'Oooh, ik wil zo graag scheiden. Maar ik ben de enige die hier werkt, ik zorg voor jou eten en drank, ik betaal nog steeds een deel van het huis. En wat doe jij? Je zit in de zetel mijn geld op te zuipen en ik zou het huis moeten uitgezet worden? Ga jij je koffers maar pakken, want als je wilt dat het zo loopt ga ik die papieren direct tekenen!'

Ik haal mijn koffers binnen en ga direct naar mijn slaapkamer. Het is een lange dag op kantoor geweest en dan dat gedoe thuis, ik moet echt even rusten. Ik kleed me vlug om en ga op bed liggen. Ik doe even me dicht en ik viel blijkbaar in slaap.

***BEGIN DROOM***

Ik open mijn ogen, blijkbaar ben ik in slaap gevallen. Ik word wakker met de geur van ontbijt, mijn lievelingseten: Bacon, omelet, croissant en thee. Mijn lieve Lukas onthoud mijn lievelingseten, zo lief. 

Ik ga naar beneden, naar de keuken en zie Lukas aan het vuur staan. Ik loop naar hem toe en hij draait zich om. Hij geeft me een knuffel en een kus op mijn wang. Hij vraagt: 'Hoe gaat het met mijn verloofde?' 'Goed, en met mijn toekomstige man?', vraag ik al lachend en geef hem een zoen op zijn wang.

Ik zie dat hij de eieren bijna laat aanbakken en ik help hem vlug. Ik kijk hem aan en glimlach, 'Waar heb ik zo'n geweldige man aan verdient?''Omdat ik van je hou en alleen het beste is goed genoeg voor je.' Oh... Ik zei dat hardop. 'Ik hou ook van jou, ik zal altijd van  je houden.'

***EINDE DROOM***

Ik schrik wakker, ik zie Andrew naast mijn bed staan. Mijn wang tintelt, hij... hij heeft me geslagen. Ik kijk hem aan en zie hem naar mij kijken. Ik wou uit bed komen en tegen hem praten, roepen, schreeuwen. Dat gaat te ver, maar ik kan niet rechtstaan. Mijn voeten zitten vast, net zoals mijn handen. En elke keer als ik een beetje proberen heb ik een steek in mijn buik. Dit is niet goed, 'Wat doe je?! Wat ga je doen met mij?!', roep ik tegen hem. 'Als je doet wat ik zeg ga ik niets ergs met je doen.', zegt hij kalm terwijl hij in zijn binnenzak iets zat te zoeken.


A/N

-------------------------

Ik weet dat we dit eigenlijk met 2 gingen schrijven, en misschien zelfs met 4. Maar we deden er niets mee (iedereen was ook al het ww van dit acc vergeten...). Maar ik kan niet op mijn normale account dus schrijf ik hier even op, en ik was niet van plan om verder te schrijven. Maar het is best een leuke verhaallijn dus ik ben maar gewoon beginnen schrijven. En je kunt zien dat we er lang niets mee gedaan hebben want in het vorige hoofdstuk staat er dat ik 10 ben, en nu ben ik al bijna 14. Dus ja, best lang. 

Bye, ik hoop dat je het hoofdstuk leuk vond

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: Jul 04, 2020 ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

Wat als?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu