School

9 1 2
                                    

De volgende dag wordt Mira vroeg wakker: 'huh?! Waar ben ik? Ohnee ik ben gister in slaap gevallen en nu ben ik heel vroeg wakker, ik hoef pas over 2 uur naar school' Ik zit rechtop in mijn bed en denk even terug aan wat er gister is gebeurt, ik weet niet veel meer, ik weet alleen dat het allemaal heel vaag was wat er is gebeurt, ik wist gewoon even echt niet meer waar ik was. Nadat ik een tijdje heb nagedacht besluit ik maar weer te gaan liggen en maar weer te gaan slapen, maar ik blijf maar denken aan gister. Toen kwam mijn moeder ineens mijn kamer in lopen en zei: 'Mira, je weet dat je vandaag naar school moet, het weekend is om.' Ik zei maar niks, gewoon omdat ik geen zin had om wat te zeggen, omdat ik nog heel erg moe was. Na nog 10 minuten gewoon op bed te hebben gelegen heb ik toch besloten om mij maar even klaar te gaan maken, dus ik loop uit bed en ga me eerst aankleden, normaal leg ik de dag vantevoren altijd mijn kleren klaar, maar omdat ik gister in slaap was gevallen is dat er niet van gekomen. Nadat Mira zich heeft klaargemaakt en op de fiets zit kan ze aan niets anders denken dan aan Jens. Straks heeft hij het door, straks weet hij dat ik verliefd op hem ben, zou hij het merken aan mijn gedrag? Dat zijn de enige dingen waar Mira nog aan kan denken, maar straks heeft hij het wel door, ben ik dan niet meer leuk? Op school komt Mira erachter dat ze vandaag ook nog een toets had, ze zou hier gister nog voor leren, maar toen was ze in slaap gevallen, de toets gaat over 'Amerika' we moesten alle steden en rivieren kunnen benoemen, maar ik wist er geen één, terwijl ik het idee had dat iedereen de toets goed had gemaakt, en als de juf dan aan het eind van de dag de cijfers gaat voorlezen gaat iedereen vast om mij lachen, daar heb ik dus echt geen zin in! Ik bedenk een plan waardoor niet iedereen om mij hoeft te lachen: 'zal ik me ziek melden?, zal ik het aan juf vertellen dat ik verliefd ben?' dat is het enige wat er nu weer door Mira's hoofd spookt! Ondertussen is het einde van de schooldag al in zicht, en dat betekent dat de cijfers zo worden verteld, en dat betekent niet veel goeds! De schooldag duurt nog ongeveer 20 minuten, ik hoop natuurlijk dat juf de cijfers vergeet en dat we zo dan nooit krijgen, maar dat zal wel niet. Na een tijdje vraagt Mira aan de juf: 'Juff.... Hoelang duurt het nog totdat we naar huis mogen?' de juf zegt: 'nog een paar minuten, Mira!' Mira haalt opgelucht adem en denkt bij zichzelf: 'wat kan er nou nog mis gaan in die paar minuten?' Even later gaat de bel... en dat betekent... NAAR HUIS! Maar dan zie ik Jens naar de juf toe lopen en hoor ik vaag het woord 'cijfer' ofzoiets en ik dacht heel even bij mijzelf: 'wat als ze die cijfers nu nog gaat vertellen, dan word ik toch alsnog keihard uitgelachen?' en ja hoor daar gebeurde het, waar ik al die tijd al voor had gevreesd... de cijfers, maar toen ze alle cijfers had voorgelezen had ze die van mij nog niet voorgelezen, even dacht ik dat ze die van mij was vergeten, maar toen ik in de deurpost stond, helemaal klaar om weg te gaan, riep de juf mijn naam, het eerste wat ik bij mijzelf dacht: 'ik moet zo snel mogelijk weg wezen, ik doe gewoon net alsof ik niks heb gehoord!' maar de juf liep mij achterna en vroeg of ik even met haar kan praten, van de zenuwen zei ik maar gewoon 'ja' en liep ik met de juf naar haar bureau toe. Toen begon het 'Mira, ik vroeg mij af hoe het komt dat je zo'n slecht cijfer hebt op de toets, die over Amerika!?', omdat ik wel bijna kon ontploffen van de zenuwen zei ik maar gewoon dat ik de hele toets was vergeten, de juf vond het vreemd, omdat ik nog nooit een cijfer lager had gehaald dan een zeven, en ik dan nu ineens een 3 heb.' Misschien is het tijd voor verandering, ik wil niet meer DE nerd van de school zijn!, ik wil bij de populaire kinderen van de school horen, ik ga vanaf nu alleen maar slechte cijfer halen, want dan ben ik stoer en kom ik misschien bij de populairste linden van de school EN dan kan ik misschien in contact komen met Jens!!

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: May 18, 2018 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

gestalktWhere stories live. Discover now