Pertemuan

25 2 0
                                    

"Aq Anggun Dahlia,Hari ini merupakan hari pertama aq bekerja,Wah,gahnya bangunan ini.okey,hari ini pasti akan berjalan dgn lancar,aq berserah diri kepada Allah S.W.T.
Baju ini nmpk selamat untuk seorang muslimah macam aq.alhamdullilah
Lalu melangkah ke dalam bangunan itu dgn yakin.
Dahlia menuju ke lif dan menekan butang O yang merupakan bahagian kewangan syarikat.
"tunggu!!"jerit seorang pemuda.
Dahlia menekan butang supaya pintu lif terbuka untuk pemuda itu masuk."thanks"
dahlia hanya mengangguk.
Setelah diam beberapa minit pemuda itu bertanya "bahagian mana?"."bahagian kewangan syarikat"jawapnya perlahan.
"saya ariff darwish bin aliff danieal"katanya sambil menghulurkan tangan.
"Anggun Dahlia"sambil tersenyum manis tetapi tidak menyambut huluran tangan tersebut."ops,maaf".*ya allah darwish ko x nampak ke yang dia pakai macam muslimah dengan seluar hitam ikut potongan kaki,baju kemeja putih labuh sampai bawah punggung,tudung hitam tutup dada,sesungguhnya wanita yg sopan*monolognya didalam hati.
Dengan tiba-tiba
pengarah syarikat itu masuk ke dalam lif."eh darwish"kata dato sambil memeluknya.
"assalamualaikum papa"sambil membalas pelukan tersebut."ouh ini perkerja baharu di bahagian kewangan kn?"tanya dato kepada dahlia."haah"jwpnya dgn perlahan.
"darwish nanti kamu kenalkan dia dgn kawan pejabat dan tunjukkan pejabatnya"arah dato aliff."boek lah papa sbb berkerjasama ngn awesh"."uish kamu srs lah"tanya dato sambil berbisik supaya tidak mengangu perbicara dahlia dengan kawan yg sedang menelefonnya.
"papa,awesh rasa dia yang terbaik buat awesh"kata darwish dengan penuh berharap."wow papa x pernah nmpk kamu srs"kata dato smbil ketawa."btw,goodluck"
sambungnya lagi.
"ok,Dahlia biar saya tunjukkan pejabat awak".
"Terima kasih encik ariff"dahlia bls dgn perasaan malu."panggil Darwish or Encik Darwish,saya x gemar nama Ariff"."okey,no problem."

------------------------------------------------------
"Assalamualaikum semua,bagi perhatian sebentar,ini juru audit yang baru untuk syarikat kita"kata Darwish dan meminta dahlia memperkenalkan diri."Saya,Anggun Dahlia binti Rayyan Anuar,selamat berkenalan"katanya

"Hitam manis ouh hitam manis"seorang pemuda menyakat dahlia."Dahlia kalau diorang sakat sampai dahlia nangis,nanti bagitahu saya tau"kata darwish."uuuu"mereka semua terhibur dgn darwish.
*permulaan yg baik lia*monolognya
"Ini pejabat awak".
"Wah,cantiknya".dahlia teruja
"kalau ada pape call saya tau,senarai nombor telefon setiap pejabat yg ada kat bangunan ini ada pada buku tu"bls darwish."tq"dan darwish pon beredar dari tempat itu.Dahlia melihat senarai itu dan mencari nama darwish *ouh bahagian pembangunan*monolognya setelah sudah menjumpai namanya

Jom lunch"Darwish berada di depan pintu."Maaf En.Darwish saya ada temu janji"balas dahlia acuh x acuh."ouh"lalu beredar sgn kecewa *ada teman istemewa rupanya*monolongnya lagi.

Hospital

Temu janji dahlia sebenarnya dgn Dokter Yasmin.
"Dahlia saya ada berita buruk dan baik"."apa dia dokter"tanya dahlia."macam mana saya nk ckp ye?,uh baik lah saya akan serahkan kamu pada dokter pakar yg baru ia merupakan dokter peribadi kamu sekarang,
kalau kamu x nk saya akn bagi dia pesakit yg lain.saya buat begitu sbb ramai pesakit meminta saya untuk menjadi dokter peribadi dan saya memikul beban yg amat berat,macam mana kamu boleh terima"tnya dokter yasmin berharap.
"Baiklah,saya terima dgn berat hati"."ya allah semoga kamu dicucuri rahmat,berita baiknya penyakit kamu semakin stabil."."ouh terima kasih ats nasihat dokter."mari sya kenalkan kamu dgn dokter a.k.a
Penasihat a.k.a kauseling kamu"

Tok tok (ketukan pintu)

"Dokter ashra danish,ini pesakit awak yang baru.mulai dari sekarang kamu adalah penasihat dia,anggun dahlia ini dokter kamu.saya pergi dulu.kamu berdua berbuallah ye".Dahlia hanya menganguk kerana terkedu dgn pertemuan ini.
"Anggun Dahlia,lama x jumpa"kata dokter ashra sambil menilik fail peribadi dahlia.
Dahlia masib terpaku sambil memerhati gerak geri ashra."saya dokter awak"(memberikan senyuman ikhlas kpda dahlia).
*ya allah,senyuman yg x pernah diberikan kpda aq*monolognya.
"Saya tahu"bls dahlia ringkas."panggil saya ashra lagi mudah supaya x nmpk kekok"
"Tapi dokter danish,nanti kita jumpa lagi sbb waktu lunch saya dh nk habis".
"ya allah,org suh panggil ashra"dokter ashra tersenyum.dahlia bangun ingin meningalkan tempat itu tetapi dia berasa pening dan memegang tombol pintu supaya tidak terjatuh."Dahlia"jerit ashra risau lalu memegang bahu dahlia.dahlia ketawa lalu berkata "patutlah saya x mkn lagi".dokter ashra mahu marah dahlia tetapi kesian akn dirinya.
*sempat lagi dia ketawa,
ini bukan permainan*
Monolongnya.
"nh ambil coklat ni,pas tu makan sekarang"."saya dh lambat"dahlia keluar dari pejabat ashra dan dia berasa pening lalu terduduk di kerusi mennuggu."nah,aku dah kata makan dulu"kata ashra smbil menghulurkan coklat mars
Dan di sambut oleh dahlia."wah my fav"lalu memakannya dengan penuh keriangan."masa 10 tahun lepas aq dengar cite ko suka mkn coklat"."masa 10 tahun lepas aq nyesal sbb tersuka kat ko"kata dahlia acuh x acuh.
"asal?,sekarang ko suka kat aq lagi ke?".
"you just my Dokter"bls dahlia dgn senyuman manis "bye,aq dah lambat"lalu beredar.
ashra hanya memandang pemergiannya dengan perasan rindu yg teramat

GAME OVERWhere stories live. Discover now