Bakat-Bakat Yang Terserlah

6 0 5
                                    

Murid-murid yang terpilih itu bercadang untuk bekerjasama...kerana bila pop& royalty bersatu...ianya akan mencantikkan lagi persembahan...jadi para guru bersetuju dan mereka akan kongsi hadiah jika sekolah menang......Idaehwie mencadangkan nama team kita sebagai "P.A.R.T.Y" yang membawa maksud POP AND ROYALTY dan leader group ini adalah Rinasuga...mereka semua praktis bersungguh-sungguh untuk memharumkan nama sekolah...oleh itu...idea dari kem royalty sangatlah bernas sehinggakan mereka tidak sabar untuk mempersembahkannya...
Harinya sudah tiba...hari untuk mempersembahkan bakat-bakat bagi kem-kem yang hebat...

Iqyeri : "Cikgu...how kalau masa tengah persembahan ade masalah."
Cikgu Joy : "Tak baik awak cakap macam tu...kita kena fikir positif".
Momoreo : "Betul cakap cikgu tu...(aumm aummm)."
Sugarina : "Ek eleh dari tadi kau makan ayam goreng keju tu...dah la stop boleh x?".
Momoreo : "kenapa pulak? Sodap ni...yum yumm....(auum auum).
Arinamjoon : "Masalahnya kau dh makan 6 ketul...kau nk aku ceramah lagi teruk ke apa?😑".
Momoreo : "Hayela sorry sorry..aku stop makan k?puas hati...tapi aku lapo duh...".
Iqyeri : "nanti kita makan lah...tunggu 30 minit ni dulu".

30 minit kemudian....

Idaehwie : "Bapak ah....kalau mcm ni punya persembahan confirm kita akan kalah."
Jiminnie : "Diam bodoh aku nk dengar apa hos tu kata."
Idaehwie : "Sorry...".
Hos : "Kita persila 4 juri kita....Wendy Red Velvet,Nayeon Red Velvet,Babysoul Lovelyz & Yeonwoo Momoland."
Fifyhyung : "OMG...dasyatnya".
Hos : "Baiklah...persembahan pertama akan dibuat oleh kumpulan Miss A...berikan tepukan gemuruh...".
Penonton : Pak Ke Pak Ke Pak..wuwuwu (MENEPUK DENGAN GEMBIRA)

Mereka sangat berdebar kerana mereka yang adalah yang terakhir akan membuat persembahan...kemudian...tibalah giliran mereka...

Hos : "Dipersilakan,P.A.R.T.Y....".
Cikgu Jihyo : "All the best guys...".

Lampu terpadam...kemudian music likey twice dimainkan....

Momoreo Sebagai Sana
Sugarina Sebagai Jihyo & Chaeyoung
Idaehwie Sebagai Nayeon
Arinamjoon Sebagai Jeongyeon
Iqyeri Sebagai Tzuyu & Dahyun
Fifyhyung Sebagai Momo
Jiminnie Sebagai Mina

Setelah persembahan tamat...mereka memberikan tepukan keatas persembahan P.A.R.T.Y yang amat mengagumkan itu...mereka semua diberikan rehat selama 15 minit selepas melakukan persembahan dan kemudian keputusan akan keluar....

Hos : "Tempat Ketiga ialah kumpulan........Miss A...".
Penonton : "Wuwuwuw".
Hos : "Jadi...antara P.A.R.TY dan F.A.R....siapa yang bakal menjadi juara....kita tengok respon juri...".
Wendy RedVelvet : "Saya undi P.A.R.T.Y".
Nayeon Twice : "Saya pun...".
Babysoul Lovelyz : "Saya undi F.A.R".
Hos : "jadi...adakah P.A.R.T.Y akan mrnang atau F.A.R tempat kedua...atau semuanya disebaliknya??".
Yeonwoo Momoland : "Saya Undi..........P.A.R.T.Y..".
Hos : "Nampaknya P.A.R.T.Y menang!!!".
Penonton : "wuwuwuwu".
P.A.R.T.Y : THANK YOU SEMUA KERANA MEMBENARKAN KAMI MENANG...KAMI BERTERIMA KASIH KEPADA SEKOLAH MUSIKAL KAMI...TQ SO MUCH.....

Semua orang kembali ke sekolah itu dan menyimpan anugerah itu.....Akhrinya,begitulah penamat bagi cerita ini.....

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBACA CERITA SAYA

VOTE PLEASE...

TQSM~

COMING NEXT P.A.R.T.Y BOOK

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: May 21, 2018 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

P.A.R.T.Y : Keajaiban Musikal Where stories live. Discover now