£Bab 6£

31 3 0
                                    

Pak abu...ooooo pak abu...
Pak abuuuuu!!!

Ye!!! Damia oii..
Ada apa panggil pak abu ni?
Nak mintak naik gaji ke?
Tanya pak abu pelik

Ehh bukan..gaji yang pak abu bagi tu dah lebih dari cukup..ni Mia nak mintak tolong pak abu sikit ni

Ada mia oii

Pak abu boleh tak tolong buatkan pondok kecik dekat depan rumah Mia tu? Nanti kos bahan dengan kos upah pak abu kira dan bagitau mia..boleh tak pak abu?

Boleh..tapi nak buat apa?
Kos bahan tu mahal jugak tau mia..dalam lingkungan RM300 tau! Mana kamu nak cari duit?

Ohh RM300 ehh?
Boleh..boleh..err sebenarnya Ibu mia nak bukak gerai jual nasi lemak,pagi-pagi..bolehlah cari duit lebih sikit buat belanja keluarga..

Ohh..kalau kamu dah kata boleh..pak abu tolong jelah,bila nak pak abu buat?

Hmm..esok boleh pak abu?
Nah RM350,yang RM300 tu buat beli bahan..yang lagi 50 tu upah pak abu lah..

Pak abu menyambut huluran ku dengan dahi berkerut seribu..Tak payahlah upah-upah ni mia..buat susah kamu je! Apa kata kalau upah pak abu tu kamu tukar je dengan nasi lemak percuma untuk 5 hari..amacam?

Haaaa!! Ok ok!
Ehh mak kiah mana pak abu? Senyap je..biasanya riuh..tanya ku hairan,sebab biasanya kalau dia datang bertandang dekat rumah ni,Mak kiah lah yang pertama suruh aku masuk makan kuih yang dia buat..ni takde lah pulak.

Ohh Mak kiah kamu tu pergi beli barang dapur..
Kejap lagi dia balik lah tu.

Ok lah pak abu..Mia balik dulu lah,nanti kirim Salam dekat Mak kiah ye pak abu..
Assalamualaikum!

Waalaikumussalam..

Hmm bab gerai dah settle..Lepas ni nak pergi beli barang dapur dengan barang sekolah pulak..
Barang dapur kalau nak murah better beli dekat mydin..ada promosi! Kalau barang sekolah better beli dekat kedai buku belakang rumah je jimat!

Nasib baiklah rumah aku dengan Mydin tu tak jauh..tapi nak beli banyam barang ni mesti nak kena guna kereta kan? Alamaknya memang kena tempah teksi awal-awal lah ni..

Dia segera mendail nombor teksi untuk membuat tempahan..mesti pelik kan? Sebenarnya driver teksi ni dah selalu sangat tolong aku..so kalau aku nak pergi mana-mana cuma call dan bagitau masa nak guna..nanti dia datang lah,bayaran pun murah je..kalau dari rumah ke mydin baru RM2.50 pergi balik RM5.00 jimat kan?

Assalamualaikum pakcik jamil..petang ni pukul 4 pergi mydin balik pukul 5..

Ok terima kasih pakcik jamil..

Settle! Alhamdulillah semua di permudahkan..

Sambil-sambil jalan nak balik rumah ni,baik aku pikir nak buat apa dengan baki duit yang zack bagi ni..ada lagi RM2300 nak kena guna..

Kringgg!! Kringg!!
Ehh phone bunyi? Tapi ni bukan bunyi phone aku..ni bunyi Phone zack!!

Cepat-cepat aku angkat!
Takut nanti dia main ugut-ugut pulak..tak ke naya..

Assalamualaikum.. Awak nak apa call saya ni?

Waalaikumussalam yang dikasihi..takde apa,saje nak call..awak dah guna dah duit tu?

Erkk..dah! Tapi duit yang awak bagi ni banyak sangat! Bila nak habis pun saya tak tahu..

Oklah..apa kata kita main satu permainan..
Minggu depan saya akan datang rumah awak..jadi tugas awak sekarang ni mudah je..HABISKAN DUIT TU SEBELUM SAYA DATANG RUMAH AWAK DAN PASTIKAN TAKDE BAKI..SAYA AKAN CHECK RESIT PEMBELIAN AWAK..KALAU ADA BAKI AWAK KENA DENDA!

mana boleh macam tu zack..
Apa yang saya nak buat dengan duit ni?!
Ini semua kerja gila!

Tak susah pun..guna je,bukanya saya suruh terjun bangunan pun!
Beli apa yang awak nak..beli apa yang adik-adik awak nak..nanti habis lah dan yang pasti resit saya nak! Awak kena ingat tu.

Awak tak boleh buat macam ni..saya tak biasa boros..

So? Just do it! Bye yang dikasihi..
See you next week

Tuttt

Ergggg mamat ni buat aku jadi gila!
Kaki ku hayunkan secepat yang mungkin,aku nak kena buat senarai barang yang nak dibeli..masa just dia bagi seminggu untuk aku habiskan duit ni..

See? Kalau takde duit..macam-macam aku nak beli..time ada satu apa pun tak nak beli!
Ini semua sakai!

Sampai sahaja di rumah terus aku menyuruh ibu dan adik-adik untuk bersiap..nak keluar cari barang dapur dan sekolah..mereka semua gembira lagi-lagi adik aku yang bongsu.

Bukan selalu kitorang keluar bersama..
Terima kasih zack..hanya allah boleh balas jasa awak.










~~~~~~~~~~~~~~~~~£££££££££££~~~~~~~~~~~~~~~~
Megat..aku nak kau tolong carikan aku satu sekolah swasta untuk budak umur 17 tahun..aku taknak sekolah asrama..

Baik tuan...

Nazmi..kau pulak tolong aku check latar belakang Damia..dan kau kena pastikan surat berhenti sekolah tu ada di tangan kau sebelum hari jumaat ni.

Baik tuan..

Natalia..you tolong bagitau Atok yang i sedia terima jawatan CEO tu..tapi dengan syarat i nak mula kerja bulan depan.

Baik tuan muda..

Ok semua boleh beredar..

Qilah..damia..

Aku lebih suka DAMIA

HER BODYGURD Where stories live. Discover now