Leuk dat je mijn vijfde deel leest, druk op het stem knopje, dat zou ik heel tof vinden!
Als je alles in eens doorleest kan je beginnen waar de streep eindigt met lezen.
We lopen weer dezelfde gangen als net, en stoppen bij een kantoortje. Het is hier echt een doolhof!
Ik werd los gemaakt en moest alleen na binnen gaan.
"Kom zitten."
Ik ga zitten en zie meteen wie er achter het bureau zit....
————————————————————————
"MAM???!"Ik knipper een aantal keer met mijn ogen....
"Je lach in het ziekenhuis, ik heb je lichaam gezien!"
"LIEKE!"
Ik blijf doodstil zitten.
"Ik ben niet dood, ik ben niet ziek. Die aanrijding was in scene gezet. Er zitten mensen achter mij aan. Mijn familie is nogal ingewikkeld. Mijn moeder was vroeger niet de liefste. Ze stal dingen, ze had bij heel erg veel mensen leningen.... en door die leningen zitten mensen nu achter mij aan. Ze willen geld en ze dreigen mij te doden."
"Hoe kun je mij dit ooit aandoen?!!! Weet papa dit en Daan???"
"Schat, ze hebben zelfs mij hiermee geholpen. Daan heeft ervoor gezorgd dat het echt leek en toen jij flauw viel waren ze heel erg bezorgd om je. Daarom zit je nu hier!"
"Waarom heb je het mij niet verteld??!"
"Omdat jij alles aan je vrienden verteld en je beter dit geheim kunt houden."
"MAM?? Die mensen gaan toch nu niet naar mij en pap opzoek he??!"
"Jullie gaan verhuizen, in Monaca is een afgelegen stad. Het is beter voor jullie allemaal om daar naartoe te gaan."
"En jijjj dann??"
"Ik ga je niet vertellen waar ik ben, zelfs pap en Daan niet. Zodra ze weten waar ik ben zullen ze me vinden en werkelijk doden!"
"Maar mijn vrienden dan??! Waarom ging je niet naar de politie?"
"Omdat ze nog altijd op zoek zijn naar de persoon die de ouders van Joé heeft vermoord."
"NEE, NEE DIT WAS JIJ NIET HE?!"
"Het was je vader."
*Flashback na 1987*
"Els?" (Els is de oma van Lieke)
"Ja, Hanneke? (Hanneke is de oma van Joé)
Hanneke en Els zijn eigenlijk vrijwel even oud. Els is namelijk op haar 15e zwanger geraakt en is dus overleden aan een hartaanval.
"Heb je zin om vandaag weer trio te doen?"
"Wie is de derde persoon dan? Ik kijk haar met een pedo face aan."
"We zien vanzelf wel he."
"Vanavond bij de bar om 20:00?"
"Ja, zie je daar!"
*Bij de bar*
"Wat ben je laat Hanneke??"
"Ja, ik was bezig met wat snuiven. Ik was zo dom om mijn sleutel in de keukenla te leggen, ik vond hem niet meer."
"Wauw, nou ja heb je het mee?"
"Jazeker! Heb je geld voor me?"
JE LEEST
The Boy Without A Face
RomantikLieke heeft een hele zware tijd, ondertussen gaat het heftig te keer tussen een jongen via instagram genaamd Jarno. Hij heeft geen foto's van zijn gezicht op insta staan. Ze vraagt zich steeds af wie dit echt is en wat hij wilt. Hoe loopt dit af?