part 2

5 0 0
                                    

Park woojin pov~~~

"Saya nak kamu ajarkan park jia dalam masa sebulan sahaja selepas sebulan kamu boleh berhenti" kata miss Lee kepada ku.

BAM!!!!

" CIKGU SURUH SAYA AJAR PARK JIA KELAS 4STAR KE CIKGU!!!" Kata ku sedikit terkejut. Eh salah terkejut gila!!

Ade ke patut miss Lee suruh aku ajar JIA si gengster tu.

" Tak de tapi-tapi kamu kena ajar juga. Tolong jangan kedekut ilmu please. Bapa JIA yang suruh cikgu cakap kat kamu. Tolong ye"kata miss Lee merayu kepada ku.

Aku tak sampai hati nak tolak tapi aku taknak ajar ketua gengster takut aku. Pernah sekali ade budak tu demam kena marah ngan jia.

Tok tok tok~~~~~~

"Miss Lee ade orang datang lah saya mintak diri dulu lah cikgu" kataku lalu bangun.

Belum sempat nak berjalan miss Lee tahan ku suruh duduk tempat tadi semula. Aku menurut.

"Masuk"

Seorang budak perumpuan masuk ke dalam bilik miss Lee dengan selamba.

"Ye miss Lee kenapa panggil saya saya tak buat salah kan. Dah lama saya tak buat perangai" kata gadis tersebut.

Eh jap aku rasa aku kenal perumpuan tu lah.

Eh itu bukan ke PARK JIA!!!!!!!!

"Hah pergi duduk kat sana" kata miss Lee.

Jia mengambil duduk depan aku. Seram gila muka dia.

Setelah beberapa minit miss Lee tengah bercakap nmengenai tuition tersebut.

" Saya ke??? Kenapa pulak kena tuition sangat. Saya dah pandai lah" katanya tidak puas hati.

Miss Lee pandang dia dengan pandangan maut. Jia terpaksa bersetuju tetapi ade syarat.

Perumpuan ni memang lah. Aku Yang nak ajar dia kata hatiku.

" Dia kena ajar saya dekat kelas dia sebab senang nak balik. Lagi satu dia kena ikut masa saya" kata perumpuan tu.

" Eh saya kena ikut masa awak!!! Saya pon ade masa saya jugak memang tak lah" kataku berani.

" Kalau tak saya tak akan setuju" ugut perumpuan tu.

Eh main ugut ugut pulak lah kau. Miss Lee dah pandang aku semacam. Mati akal aku wei.

"Baiklah saya setuju" kataku dengan sesalan.

Miss Lee setuju dengan keputusan ku.

Aku dengan perumpuan iti segera meminta diri untuk keluar.

Dalam lima langkah dia bersuara "Woi bila kau nak start ajar aku." Kata perumpuan tu dengan gaya gengster nya.

Aik kenapa dia tanya aku. Bukan ke aku patut tanya dia. Ayoyo mati lah ku.

" Saya rasa petang ni dah boleh start lah kot. Awak tunggu saya kat kelas saya. Lima minit lambat saya tak akan ajar awak faham!" Kataku dengan amaran.

Dia hanya menunjukkan jari ok sahaja,lalu dia meninggalkan ku sendiri.


Aku berjalan memasuki kelasku semula. Aku berjalan ke tempat duduk ku. Aku duduk berseorangan kerana aku jenis tidak suka ramai orang.

Mingyu datang ke tempat duduk ku.

" Woi kenapa Miss Lee panggil engkau???" Katanya kepadaku.

"Dia suruh aku ajar jia" kataku malas. Aku mengambil buku yang patut ku ajar perumpuan tu.

" Eh jap, bukan ke JIA tu ketua gengster. Biar betul kot!!!" Katanya terperanjat.

Aku hanya memandang dia sahaja lalu Aku menyelak buku ku.

Setelah lima minit berlalu Mr han datang ke kelasku untuk mengajar subject bi.

Setelah 45 minit berlalu bunyi loceng memandang kan balik. Semua orang telah balik hanya aku sorang je tidak balik lagi.


Aku menunggu jia dekat 10 minit akhirnya dia datang.

" Sorry aku lambat ade masalah tadi" katanya alasan.

" Kau mesti pukul orang kan" kataku tembak.




~~~BERSAMBUNG~~~




You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: May 26, 2018 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

tuition [OG] Where stories live. Discover now