Tolong

74 13 2
                                    

“saya nak balik"jerit Aku.

“Tapi cik saya tak tahu.. Lagipun awak ni ... Robot"

Kami berpandangan tetapi Jungkook yang mengubah arah lain kerana malu.  Aku duduk dihujung katilnya. Aku berfikir dan aku sendiri membuang isi yang penting dalam fikiran aku.

“ibu ayah dah buang saya ke sampah.. Ibu bermakna saya tak diperlukan lagi”.

Jungkook perlahan dekati Aku. Memujuk hati robot aku. Yang tak mengerti apa-apa. Aku pun tak faham. Semuannya menjadi persoalan.

Tiba-tiba mak Jungkook datang melawat anaknya. Dia dengan pantas menekan kata laluan rumah Jungkook dan terus masuk.

Jungkook menjadi bertambah gelabah.Dia nak sorokkan NaYoung tetapi tidak boleh kerana maknya telah masuk ke dalam biliknya.

“Ha..Um.. Siapa ni?” senyum Mak Jungkook.

“Saya r.....”ayat aku terputus kerana Jungkook menekup mulut Aku. Aku bingung.

“Dia nayoung.. ”

“Na young.. Habis tu?”tanya Mak Jungkook lagi.

“Umm.. Dia Girlfriend saya”cakap jungkook serba salah sambil tergaru kepalanya.

Mata aku mula menganalisis maksud “Girlfriend ”. Dan menjumpai. Girlfriend adalah teman wanita. Bila masa aku ni teman wanita lelaki ini.

“Ok.. Kalau macam tu mak tunggu di meja makan. Mak bawa sarapan”

Mak Jungkook berjalan keluar dan sediakan sarapan.

“Minta tolong ye.. Kerjasama awak”mohon jungkook.

“saya tak faham".

Jungkook membawa Na Young keluar dan makan bersama.

“Ok kamu ni dari mana?"tanya mak Jungkook.

“Ouh dia dari dekat-dekat sini je ?”.

Habis sahaja makan. Mak Jungkook sudah pulang rumah. Tiba-tiba muncul objek kecil yang berterbangan diatas kepala aku. Aku menjadi takut sehingga menyorok bawah meja makan.

“Umm.. Kenapa? ”tanya Jungkook.

“Apa benda tadi?? ”.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: May 26, 2018 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

I'm A RobotWhere stories live. Discover now