Bab 1

276 9 0
                                    

Aku Qhaisara Humyra. Pelajar f4 yg permohonannya ditolak ke asrama selepas pmr. Rasa sedih kerana kebanyakan kawan-kawan aku dapat asrama yg dia mohon.

Jadi tinggallah aku di sekolah ini dengan kawan yg tak masuk asrama la apa lagi. "haihhh" keluhku.

Takda pape yg best harini. Sekolah berjalan seperti biasa. Dia berharap akan ade pelajar baru yg masuk pindah ke sekolahnya pada awal bulan.

Keesokannya,

Dia rancak bersembang dengan kawan sekelasnya tentang kawan ibunya yg akan menumpang dirumahnya buat sementara waktu. Dia excited kerana ibunya memberitahu yg kawannya mempunyai anak sebayanya.

Ibunya memberitahu meraka baru pindah tempat kerja tapi tiada tempat tinggal kerana tidak sempat mencari, jadi buat sementara ini mereka akan tinggal di rumah kita.

Cikgu Suraya berjalan menghampiri pintu hadapan kelas dengan seorang pelajar yg

tidak dikenalinya. "Siapa pulak mamat ni?" bisik Myra dalam hati.

Cikgu meminta pelajar itu memperkenalkan diri.

Pelajar tu tersenyum lalu memperkenalkan diri.

"Hai, saya Daniel Amsyar Bin Amar Bakri. ujar Daniel memperkenalkan diri.

"Okay pelajar semua ade soalan nak tanya pada Daniel?" tanya cikgu kepada pelajar.

Saya cikgu. Lalu Hani mengangkat tangan. "Daniel awak single ke dah berpunya?" tanya Hani dengan penuh harapan.

Semua pelajar tergelak mendengar soalan Hani.

"Daniel kamu tidak keberatan ke menjawab soalan Hani?" tanya cikgu.

"Tak mengapa walau sedikit privasi haha, saya single."

"Hah Daniel single ni still available hehe." usik cikgu.

"Okay kamu boleh duduk di meja kosong sebelah Myra, perempuan yg cantik memakai tudung nampak sopan dan baik tetapi suka membahan org." cikgu tergelak kecil.

"Ishh cikgu nii." merah padam muka Myra apabila cikgu mengusiknya begitu.

------------------------------------

Saya rasa saya buat pendek sikit untuk bab 1 kali ni. Nanti ade sesuatu yg mengejutkan Myra. haha bacalah next chapter ;)

Love First SightWhere stories live. Discover now