Bab 2

178 9 1
                                    

Myra *POV*

Asal kali pertama aku nampak dia hati aku berdebar hah? perasaan apakah ini? Myra bermonolog sendiri.

Maigodd, dia duduk sebelah aku. Sebaik aku berlagak tenang.

Eee kenapalah cikgu cakap pasal aku depan budak baru tu ishhhh. Dahla masuk masuk je kelas senyum menawan dia kluar lak. Alahai.

Kennot ah ceni dahla setiap hari jumpa, duduk sebelah aku lak tu.

Mesti hilang fokus time belajar nanti.

Daniel *POV*

Eh asal aku kene duduk sebelah perempuan? Eee sebaik cantik. Aku cuma memandangnya dan duduk disebelahnya dengan tenang.

Aku ingat aku takde kawan dlm kelas ni, haha perempuan ni nampak mcm sekepala dengan aku.

------------------------------------

Kringgggg!!

Tepat 10.10 menunjukkan waktu rehat telah bermula.

"Jom pegi kantin? lagipun saya tak tahu sangat jalan ke kantin" Ajak Daniel.

"Oh jomlah saya tunjukkan, Hani! jom rehat sekali ngan aku." panggil Myra.

Supaya tidak berasa janggal Myra mengajak Hani. Semasa jalan ke kantin Myra sempat menanyakan dimana Daniel tinggal.

"Awak baru pindah sini eh? Dekat kawasan mana?" tanya Myra.

"Yup. Keluarga saya tumpang rumah kawan ibu saya buat sementara waktu." jawab Daniel.

Myra sebenarnya malu nak memandang wajah Daniel yg asyik tersenyum. Eee jangan ah ceni, bisik hati Myra.

"Haii new student? I'm Bella, Qisteena Bella." Tanya Bella. Dengan beberapa kawannya di belakannyanya. Sebenarnya Daniel tidak mahu melayannya kerana kesian di depan orang ramai dia menjawab.

"Yup, Daniel, Daniel Amsyar." Daniel berlalu pergi meninggalkan Bella begitu sahaja. Merah mukanya menahan malu kerana ditinggalkan begitu.

Bella bukanlah tak lawa, tapi dari segi perangai memang jahanam. Dia pelajar yg suka membuli pelajar lain. Dia kelas yg terakhir di dalam tingkatan 4 bersama gengnya iaitu Mimi dan Nadya. Last k. Sape je pandang budak kelas last.

Myra pulang ke rumah dengan hati yg gembira menanti hari esok hee. Rindu pulak kat Daniel ni even esok jumpa lagi haha.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jul 11, 2014 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Love First SightWhere stories live. Discover now