***
Vítame Ťa v našej zbierke problémov ľudí, ktorí milujú dejiny. Pokiaľ ich miluješ tiež a netajíš sa tým, určite sa stretávaš s rôznymi argumentmi a poznámkami. Preto sme sa rozhodli zozbierať problémy a napísať k tomu pár satirických a ironických protiargumentov. Veríme, že sa Ti tu bude páčiť a že sa v niečom nájdeš :)
Negreala-Corvinea♥
***
Problem Numbah #1.
Načo to rozoberáš, prečo to tak prežívaš? Veď tebe to nijak neublížilo a späť to nevrátiš! Aj keď ma nenecháš dokončiť, vedz, že práve nasledujúce riadky sa mi prekrúcajú v mysli (ale toto je len pekne povedané):
• Ver mi, keby som aj mala stroj času, nevrátila by som to a ani by som to nesnažila zmeniť. Keby som mala stroj času, schmatnem ťa za ruku a vezmem ťa o 491 rokov do zadu k našim maďarským susedom do Moháča a ukážem ti, prečo som rozčúlená! Tie vymyté mozgy s lustermi na hlavách nám ničia nielen kultúru, ale znečisťujú prírodu tými špinavými telami vojakov, ktorým často hygiena ani nič nevravela. O sto rokov neskôr sa kvôli tomu takmer zresetla celá ľudská populácia, by the fuckin way. A naša neschopná vláda sa tomu len prizerala. Iba si to predstav, hlavy talianskych humanistov by sa dali dokopy s tými arabskými, Indiáni by sa nevykynožili, ženy by mali rovnaké právo venovať sa alchýmii a prírodovede... Asi by som sa teraz nezaoberala s idiotom, ktorý si stále myslí, že žije tu a teraz a o nič iné sa nemusí zaoberať. Tvoj pradedko, ktorý prišiel o život vo Veľkej vojne, by bol isto hrdý nato, ako si naňho nespomenieš a ešte nad tým aj mávneš rukou. Lebo kvôli tomuto sa štrngalo v 89-tom...
• Áno, mne to neublížilo, ale mojim predkom áno a vieš prečo? No vieš prečo?! No lebo aj vtedy existovala taká situácia, aká je dnes, len vtedy sa to volalo stavy a dnes je to parlament alebo vláda. Hlava štátu na okrasu, sem tam zbehnem do podhradia v prevlečení, aby sa nepovedalo, moc aj tak prevezme prachatý oligarcha, od ktorého nikdy nevieš, čo máš očakávať a len preto, lebo nemá dosť zámkov/kaštieľov/penziónov/víl, pozve do tvojej zeme cudzinca, ktorý verí v úplne niečo iné, má úplne inú výchovu a má vymytý mozog z toho, že mu je od mala vtláčané, že kto neverí v Allaha/Hospodina, musí byť zničený a keď mám skapať ja, tak so sebou beriem čo najviac parchantov! A čo zostane nám, občanom? Presne to, čo poddaným! Vyprdnú sa na teba a budú sa naťahovať o územie, ktoré "patrí im", aj keď ani okom nežmurkli na 98% toho "ich"územia, vyžmýkajú z teba dane, za ktoré vystroja armádu a tisíc ďalších banketov na oslavu víťazstva/porážky. A ty sa len dívaš, ako ti pred očami mor zožiera ženu, deti, mamu, brata, dobytok, ktorému riť umývaš ty...
• Nezmením to, ale viem sa poučiť. Dnes máme takú kúzelnú možnosť voľby, vieš. Vtedy sa nevolilo, nakopal si riť piatim Turkom? Označil si nesympatickú susedku z bosoráctva, že si ju videl, ako sa v noci zmenila na čiernu mačku a aj to len preto, lebo ťa varovala pred tým kováčskym ogrgeľom, za ktorého si chcel oženiť svoju dcéru, pričom si vedel, že naháňa každú sukňu a radšej vyzná lásku pivu, ako tvojmu dieťaťu? A navyše, aby si sa zapáčil duchovenstvu, biskupovi, kardinálovi alebo nebodaj pápežovi? Áno, tlieskam, veľmi kresťanské a hlavne, múdre.
• A načo sa s tým zaoberám? Tak prepáč, mám o koliesko menej, aby som si zapamätala Heisenbergov princíp neurčitosti, no dokážem ti podrobne vysvetliť postavenie tudorovskej manželky v 16. storočí a tým ti vysvetliť, prečo dodnes neznášam mužov, ktorí nás ženy kategorizuje a tvrdí, že "žena patrí do domácnosti... ale ty tomu nerozumieš, lebo si žena... ale keby si mala gule, pochopila by si." To ti pripomeniem, keď ťa bude páliť ľavý semenník a keď budeš mať jedenásty krát po sebe rezeň s chlebom a uhorkou ako nedeľňajší obed, idiot nevďačný... uhm... nechala som sa uniesť. A keď sa už zaoberáme fyzikou, mohol by si pochopiť, že nie je možné, aby sa suseda odvedľa premenila na mačku presne o polnoci a lietala na metle po nádhernej nočnej oblohe za svitu miliónov hviezd a dokonalého strieborného splnu. Ver mi, skúšala som to...
YOU ARE READING
Problémy milovníkov histórie
HumorNáš historicky prvý projekt zaoberajúci sa problémmi, ktoré večne postihujú normálnych ľudí, ktorí milujú dejiny.