Jag valdes sommoffer

13 0 0
                                    


Eric sprang allt vad han kunde. Hans hjärta bultade väldigt snabbt. Inom sekunden så trodde han att han inte blev jagad längre. Därefter  kom ljudet igen som gjorde så att hans öron sved. Han gav upp, stannade och föll på sina knän och började andas segt. Ljudet kom närmre och närmre ju djupare han andades." Eric! Det är mat nu Eric! Är du vaken!?"

Eric vaknade och andades segt medan han tänkte på att det var en mardröm. Då kom mamma upp till honom och såg honom andas segt "hur är det Eric?" Frågade mamma. Då svarade Eric med en hostig röst: "Mamma jag mår bra. Host"svarade Eric. "Okej! Skynda dig ner innan maten kallnar," sa mamman med en tyst röst...

Efter ett par timmar så var han fortfarande vid samma ställe med samma position och med samma tankar. "Mamma!" ropade Eric med trött röst. "Mamma!?" Han fick inget svar så han bestämde sig för att gå ner och kolla ifall mamma var där. När han öppnade dörren till sitt rum var det en lapp på golvet där det stod:

ʍǝ ɥɐʌǝ ʎonɹ ɯoʇɥǝɹ
// Dreamers

Eric fick panik och sprang och letade efter sin mamma i huset. Han fick inget svar och han hittade inget bara en väska som han aldrig hade sett förut. Så han bestämde sig för att öppna den. Han gick närmre väskan men då såg han ett lås, då tänkte han nu är det kört. Men han satte sig på golvet och tänkte på hur han skulle få upp väskan. Några minuter efter så fick han en idé att gå ner i källaren där det fanns verktyg som tillhörde hans pappa som gick bort när Eric var två år.

Han letade efter en röd rostig järnlåda där det stod "Rör Ej!". Han letade bland lådor  och hittade den röda rostiga järnlådan och han öppnade den och hittade en pickadoll som såg jättegammal ut. Han satte sig ner på det kalla golvet och funderade på om han skulle ta pickadollen och gå upp igen. Eric tänkte ett tag och efter någon minut så hörde han en dörr stänga igen. Han blev rädd och skrek: "Vem Är Det!" Men han fick inget svar och därefter hörde han ett glas gå sönder, då bestämde han sig för att gå upp med pickadollen för att skydda sig från fara. Han gick upp för den trasiga trappan och för varje steg han tog så andades han segt.
till slut så kom han fram till dörren som var så konstig enligt honom för att varje gång han öppna dörren så lät det högt och pipigt. han tog upp pickadollen och var beredd att skjuta  så han öppna dörren sakta och lungt.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: May 28, 2018 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

--/--Where stories live. Discover now