Mamma är i Malmö och jobbar i 2 veckor nu, hon är alltid hemma 1 vecka och i Malmö i 2 veckor. Det är rätt segt eftersom jag inte har någon pappa och hon är borta enligt mig, men jag klarar mig. Vi har rätt dåligt med pengar så hon måste jobba mycket och vi letar efter någon som kan hyra ett av våra rum, men det är inte någon som vill hyar det just nu.
Jag kommer hem, tar en pizza och kollar på pretty little liars. En vanlig dag, utom att jag kramade alla i hela klassen, jag blev så förvånad när speciellt Bea KRAMADE (!!!) mig. Vid tio somnade jag samma kväll.
NÄSTA MORGON:
Vid 10 på morgonen ligger jag fortfarande och sover men vaknar av att någon låser upp dörren. Mamma åkte till Malmö i förrgår och borde komma hem om 2 veckor? Varför är hon hemma så tidigt? Jag hör 2 manliga röster och en massa bröt och blir väldigt rädd, vilka är det? Vilka är i mitt hus? Var fick de nycklar ifrån?
Så blyg är jag inte, så jag bestämmer mig för att kolla vilka det är, jag klär på mig kläder och borstar igenom håret och går ut till hallen.
Där står två riktigt lika killar, då ända skillnaden på de var att den ena har mörkbrunt hår och andra ljusa slingor i, och han med ljusa slingor var en bit kortare än den andra. Ser ut att vara runt 18. Båda är väldigt muskellösa i kroppen. Sjukt lika Aria's bror i pretty little liars som jag sett kvällen innan men ännu snyggare. Går det ens att vara snyggare än han? Tydligen. Jag har aldrig sett de innan. Den kortare killen har en otänd cigg i munnen.
Båda släpper sängen de lyfte och kollar på mig, själv står jag väll och dreglar.. Den kortare killen (den snyggare enligt mig) tittar rakt in i mina ögon med hans ljusbruna ögonförg, mörka, stora ögonbryn och perfekta ansikte. Är detta på riktigt? Jag tror på riktigt jag aldrig sett några snyggare killar än de. Inte ens Zac Eftron, eller Ansel Elgort. De är säkert fotomodeller eller nåt. Han börjar le lite mot mig och den längre killen avbryter tystnaden genom att sträck fram handen och hälsar "hej, jag är Philip, jag är Jake's, aa, tvillingbror." Den andra killen som tydligen hette Jake stirrar fortfarande på mig men tillslut säger han "tja" och ler, då får jag se hans kritvita tänder, och hans leende är ju sjukt. Sjukt perfekt, detta blir bara bättre och bättre. "Hej, jag är WilmA" säger jag och ler lite, så kollar jag på Philip igen. " vad gör ni här?" Säger jag. "Vet du inte..?" Säger Philip och ler lite mot Jake som fortfarande står och kollar på mig. Jag skakar på huvudet. "Jake ska ju flytta in här, eller i rummet. Har dina föräldrar inte berättat det?" Säger Philip och ler lite och ser lite förvånat på mig. "Mamma. Inte mina föräldrar, pappa är död, och nej det har hon inte." Säger jag och kollar ner i marken. "Oj" säger Jake borta i hörnet efter en stund och ser oroligt på mig. Philip ser lika oroligt på mig. "När kommer hon hem då?" Säger Philip. Jag börjar le lite för mig själv eftersom svaret är så... Ja. "Om två veckor" säger jag och skrattar lite. De ser konstigt på mig men sedan börjar de skratta "hahaha om 2 fucking veckor? Vart är hon då?" Säger den mörkhåriga Philip. "Hon är i Malmö och jobbar, hon jobbar 2 veckor, är hemma en" svarar jag. " å fan" säger Philip med en litet skratt och de bär in sängen. Sen kommer båda in i hallen igen, Jake granskar av hela mig medans Philip kollar i mina ögon och frågar efter en rätt lång tystnad: "så du visste verkligen inget om att Jake ska bo här?" Jag svarar: "Jag hade ingen aning." De kollar på varandra med en undrande blick och tänker säkert "vad har hon för mamma egentligen" eller något sånt.
KAMU SEDANG MEMBACA
Killen i rummet brevid
Fiksi RemajaEn dag när Wilma är hemma kommer helt plötslig 2 tvillingkillar hem till henne då den ena ska hyra ett rum i deras hus. Hennes mamma är borta mycket och jobbar, vad kommer hända med den jättesnygga killen som bor i rummet brevid Wilma? Han är inte s...