~hoofdstuk 1~

77 4 2
                                    

Het is maandag morgen en het weer hier is niet te harren. Ik klim uit mijn bed en loop stil naar de badkamer. Ik hoor op de achtergrond mijn vader schreeuwen tegen mijn moeder, maar ik trek me daar niks van aan. Ik poets mijn tanden en doe mijn felrode haren in een slordige knot. Ik geef een diepe zucht en loop de badkamer uit. Ik trek mijn school uniform aan en pak mijn schooltas in voor vandaag. Ik mompel wat en kijk naar de tijd. Ik schrik van de tijd,
°SHIT SHIT SHIT, ik kom te laat op school!!!°. Ik spring omhoog en ren naar beneden. Ik loop snel langs mijn vechtende vader die mijn moeder genadeloos slaat. Ik pak snel een broodje, aai over het bolletje van mijn 7 jarige broertje en ren het huis uit en ga zo snel mogelijk naar school.

Ik ben lara belterk en ik ben 17 jaar oud. Ik heb felrood haar en heb groen-grijze ogen. Meeste mensen vinden me een raar persoon en willen niks met me te maken hebben. Toen ik klein was werd ik op het kinderverblijf altijd gekleineerd vanwege mijn kleur haar, maar nu maakt het me niet meer uit. Ik sta op school bekend als: het meisje die nooit lacht. Waarschijnlijk omdat ik dat nooit doe op school. Ik haal goede cijfers om mijn ouders trots te laten voelen, maar dat blijken ze niks uit te maken. Ik heb een klein broertje genaamd trevis, hij is 4 jaar oud en gaat naar de basisschool om de hoek naar school. Zijn haar is bruin en zijn ogen zijn blauw. Het is een lieve jongen en erg zorgzaam. En ik hou super veel van hem. Mijn broertje is alles wat ik nog heb en ik zorg daarom ook voor hem. Mijn moeder word mishandeld door mijn vader en kan niet weg, omdat ze weet dat wij anders mishandelt worden. Mijn vader daarintegen is een gemene, enge man die mijn moeder en mij mishandeld. De reden is omdat hij altijd drinkt en nooit een baan kan vinden. We leven op het geld van mijn moeder, maar die verdient niet veel. Dus maak ik wat extra geld met mijn 4 bijbaantjes. Ik werk bij 2 café's, een friettent en de bioscoop. Het verdient niet veel, maar genoeg om er met z'n allen van te leven.

Ik kom aan op school en ren snel naar binnen. Uitgeput loop ik door de gangen. De bel gaat en iedereen loopt naar hun klas toe, ik loop ook naar mijn klas en ga rechts achterin op mijn plek zitten . Ik leg mijn tas op mijn tafeltje neer en pak mijn mp-3tje. Ik stop oortjes in mijn oren en ga muziek luisteren. De bel gaat nog een keer en onze meester loopt de klas binnen. Iedereen groet de meester, net zoals ik dat doe. Ik ga weer zitten en leg mijn hoofd op tafel. Hoe zou het zijn als we geen wiskunde hadden op maandag ochtend..?
Ik blijf zo een tijdje liggen

De leraar slaat zacht met zijn liniaal tegen mijn rug en zegt iets tegen me. Ik hoor hem niet en doe mijn oortjes uit, "pardon? U zei iets?". Hij kijkt me een poos  geïrriteerd aan. Daarna glimlacht hij een beetje en wijst naar het bord. "Schrijf de formules van het het hele hoofdstuk op het bord!". Ik zucht en loop naar het bord "daarvoor moest ik mijn oortjes uitdoen..?". Ik pak een krijtje en begin te schrijven.

Een paar minuten later.

"Klaar.."
Ik klop mijn handen af en ga een stap naar achteren. Ik bots tegen iets aan.. het voeld veilig.. ik draai me om. Een grote gespierde man kijkt me met een blij gezicht aan. Ik zet een stap naar achteren, leg het krijtje weg en loop naar mijn stoel. Iedereen kijkt me met grote ogen aan, maar ik trek me daar niks van aan. Ik doe mijn oortjes weer in en zet mijn muziek weer op.

~25 minuten later~

De les is voorbij.

Iedereen loopt de klas uit voor pauze. Ik blijf zitten en maak mijn huiswerk af.  Iemand komt voor me zitten en begint tegen me te praten, ik hoor hem en doe mijn oortjes harder. Ik voel iets tegen me aan en kijk op, het is die jongen weer! Hij trekt mijn oortjes uit, "waarom blijf je hier alleen, heb je geen vrienden?!". Ik negeer zijn vraag en werk verder aan mijn huiswerk.
Hij slaat met zijn handen op tafel. Ik kijk op en zie dat zijn gezicht naar voren komt. Ik ga tegen de leuning aan leunen om ruimte te creëren zodat ik niet met hem te maken zal hebben. Hij komt dichterbij..

________________________________________________________________________

Hey guys!
Dus.. dit is het eerste deel van mijn eerste verhaal.. niet alleen mijn eerste deel, maar ook eerste verhaal dat ik publiceer. Ik heb er veel moeite in gestoken! Laat me weten wat je ervan vind! ;)

let's be friends!{{ DUTCH }}Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu