1.

4 0 0
                                    

Hoi,

Ik ben Janneke, een doodgewoon meisje van 11 jaar. Het is zomervakantie en hier zit ik dan op mijn kamer naar buiten te kijken. Over 2 weken begint school weer en dan is het zover. Ik ga naar de middelbare school. Ik heb er heel erg zin in, maar stiekem vind ik het ook best spannend. Gelukkig ben ik al heel goed voorbereid, want mijn boeken zijn netjes gekaft, agenda gekocht, etui gevuld en een mooie nieuwe tas. 

Eerst nog even genieten van deze 2 weken vakantie. Wat er nog op de planning staat is eigenlijk niks. Ik ben al op vakantie geweest naar Spanje en dat was echt heel erg leuk. Eenmaal thuis gekomen leek het alweer zo ver weg. Natuurlijk ga ik nog lekker naar het strand of afspreken met vriendinnen. 

Ik lig heerlijk op mijn bed na te denken over hoe het straks zal gaan. Best eng ik ken helemaal niemand die naar die school gaat... als dat maar goed komt. 

*klop klop* Janneke, kom je eten? 

'Ja mam ik kom eraan, momentje' oke nu geen zorgen om over na te denken. Het moet vast helemaal goed komen.

2 - weken later..

Vandaag is de dag aangebroken, dat mijn eerste schooldag begint. Ik stap uit mijn bed en loop naar mijn kledingkast. Mmmh wat zal ik aandoen... Uiteindelijk kies ik voor een wit shirt met een broek met gaten erin. Ik pak mijn tas met spullen en loop naar beneden om ontbijt te maken. 'Goedemorgen Janneke, heb je lekker geslapen?' Ja hoor mam, prima. 'Heb je er een beetje zin in, je eerste schooldag? Spannend hoor!' Ja ik ben wel benieuwd, maar het moet vast leuk worden.

Na het ontbijt poets ik mijn tanden, kijk ik nog 1x in de spiegel en dan pak ik mijn fiets. Nu gaat het toch echt gebeuren. Mijn eerste stap in een nieuw begin. 

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: May 31, 2018 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Janneke's levenWhere stories live. Discover now