BAB 1-AKU TAK GILA!

39 5 0
                                    

"THIA AURORA!!" Bergema satu rumah dengan suara nyaring itu.Nampak sangat empunya suara tengah marah gila.

Aku dengan malas memberhentikan langkah ku daripada menaiki tangga sambil menolah ke arah suara nyaring itu sambil berkata"what?!"atau sebenarnya lebih lagi menengking.

"Tak boleh ke kali ni je Aura dengar cakap papa?"kata encik Imran yang sudah mula mengendurkan suaranya.almaklumlah anak daranya yang sorang ni kalau orang guna cara kasar dengan dia memang akan dibalas dengan cara kasar juga.itulah diri Thia Aurora yang dia sedia maklum.

Puan Maria yang turut berada di ruang tamu itu hanya mendiamkan diri.tak nak dia kacau perbualan anak beranak ni kang tak pasal-pasal dia yang kena tengking.almaklumlah anak beranaklah katakan masing-masing keras kepala.

"Dengar cakap papa?so sekarang ni memang papa nak Aura jumpa doktor sakit mental tulah?!how many time i already told you papa?! Aura tak gila!!"aku pun tak tahu hantu apa yang rasuk aku masa tu tapi yang pasti memang aku sakit hati gila.kenapa semua orang tak percaya kan aku??kenapa semua orang kata aku gila?!

Encik imran menarik nafas dalam penat dengan perangai anak tunggalnya itu.dia ada sebab kenapa dia menyuruh anaknya itu berjumpa pakar dia tahu aurora tak gila dia cuma rasa yang Aurora ada tekanan sahaja yang membuatkan orang sekelilingnya memikirkan yang dia gila.

"Papa tahu aura tak gila papa cuma rasa yang Aura ada tekanan yang buat Aura kadang-kadang nampak macam orang kurang siuman.papa tak ada niat lain pun sayang...kalau Aura taknak share dengan papa dan mama mungkin pakar tu boleh tolong aura.please sayang,tolong dengar kata papa kali ni ye??"encik imran hampir berputus asa memujuk anaknya itu.

Aku tersenyum sinis.huh?tekanan?pakar?eh pleaselah...kenapa semua tak percayakan aku?kenapa?!

"Aura tetap taknak pergi!"aku tetap dengan keputusan aku!aku tak kesah dah walaupun masa tu aku dah nampak muka mama sedih.rasa bersalah?tipulah kalau aku kata aku tak rasa bersalah.dia ibu yang mengandungkan aku selama 9 bulan, bawa aku kehulur kehilir,sanggup bertarung nyawa demi aku.tapi aku tetap tak nak pergi jumpa pakar tu!maafkan Aura mama..Aura terpaksa..

"Papa tak kesah!Papa nak jugak Aura pergi kalau tak Aura jangan Pangil Papa,papa lagi!!"encik imran tidak ada pilihan dia terpaksa mengungut anak daranya itu sebab dia tahu yang Aurora memang jenis keras kepala kalau dia kata tak memang taklah jawapnya.

Puan Maria sudah terpana dengan ayat yang keluar dari mulut suaminya itu.

Aku?aku tak tahu apa perasan aku masa tu sedih?marah?aku pun tak tahu.yang aku tahu aku memang terperanjat dengan ayat yang baru keluar dari mulut papa.perlahan-lahan aku dapat rasakan ada cecair hangat mengalir dipipiku.dengan pantas aku terus lari menuju kebilik ku.

"Apa abang buat ni?!"marah puan maria dengan suaminya.

Encik Imran juga terperanjat dengan apa yang baru saja dia lafazkan tadi.

"Abang tak ada pilihan lain maria,ini saja caranya untuk suruh aura jumpa pakar tu."puan maria diam membisu.dia tak tahu apa yang harus dia katakan.betulkah keputusan dia dan suaminya menghantar Aurora untuk berjumpa pakar tu?dia pun tak tahu...

Dan aku hanya menangis dan terus menangis meratapi hati...yang telah dilukai....aku sedar betapa hinanya...ku dimatamu...(ececeh)aku pun tidak sedar bila yang aku terlena cuma aku berharap yang hari esok lebih indah dari hari ini.tapi mungkinkah?

Yeah I Think I'm CRAZY!Where stories live. Discover now