Baba Yaga

2.4K 143 37
                                    

Köken: Doğu Avrupa

Tehlike: %40

Deforme olmuş ve vahşi görünümlü yaşlı kadın ya da kocakarıdır. Elinde bir havan, havan tokmağı ve harçla etrafta uçar. Kızdırılmadığında nazik ve anaç bir eğilimi vardır.

Görmüş geçirmiştir, bilgedir. Bazen hikayenin kahramanı yardım istemek için Baba Yaga'yı arar. Ancak bu tehlikeli bir iştir. Yardım etmektense yemeyi tercih edebilir. Kendisine sorulan her soru ile bir yıl yaşlanır.

Tavuk ayakları üzerinde hareket eden kulübesinin anahtar deliği keskin dişlerle dolu bir ağızdır. Bahçe çitleri ise insan kemiğindendir. her çitin tepesinde bir kafatası takılıdır. Gelenlere mesaj vermek adına, genelde bir kafatası eksiktir.

Beyaz, siyah ve kırmızı 3 savaşçı ona hizmet eder. Bunlar gündüz, gece ve güneşi temsil eder. Yaga ile ilgili masallar onun tanrılar alemi ve yeraltı dünyası ile ilişkisini ortaya çıkarır.

Baba Yaga; Pagan kült kalıntısıdır. Ama zamanla Ortodoks Hristiyanlığın etkisiyle şeytanileştirilmiştir.

("Güzel Vasilisa" onunla ilgili en ünlü masaldır. Masalda kölesi Vasilisa'ya, Yaga'nın yardımcıları kedi, köpek, kapı ve ağaç onlara nazik davrandığı için kıza yardım eder. Masalın sonunda Baba Yaga kargaya dönüşür.)

***

Baba Yaga gibi bir idolü, bir bilgeyi; şeytanileştiren, cadı olarak gören sistemin aq. Arkandayım Yaga Nine ♡

Efsanevi YaratıklarHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin