Sikap Saya

15 2 3
                                    

Sis rasa ramai yg x tau tentenh prangai sis even kwn baik sis sendiri. Maklumlah suka berahsia kan...

Sis nk cite sikit tntng sikap sis. Tapi.. ni kite² je tau yg tau. Jgn bgtau sape² tau. Promise ye✌✌😉😂

1. Sis ni sorang suka berangan yee.. Harap maklum 'BERANGAN' je tau not 'OVER THINKING'😏 Misalnya sis brangan 'bilalah aq boleh dpt rumah mcm Dato' Alif Syukri"😁😁

2. Sis sorang panas baran. Ramai yg x tau sbb sis ni bila dkat skolah jenis yg snyp je even sis ni pengawas. ('Pengawaslah sgt')😂😂 Attention!!! Pengawas ye not 'PENGGANAS'

3. Sis ni sbnarnye seorg yg penakut... Walaupun luaran nmpak mcm brani tapi dlm hati kecut.. Jenis bnda yg paling sis takut ialah 'gelap' and 'tinggi'. Cthnye klau gelap, bila abg sis nk tutup lampu time sis tgh tido, automatik mata sis akan trbuka dgn luas.. Klau tinggi lak, masa tu sis pegi ICT trylah main ape benda ntah nama binatang tu, kononnye nk tnjuk brani.. Skali bila dh naik, apa lagi meraunglah sis.. Meraung je k, x smpai mnangis pun😯 Pastu dlm masa yg sama sis rasa nk gelak time kwn sis ckp "weyh tlong aq, tdung aq trbang.. Rasa macam nak trcabut je.. Sis yg tgh takut masa tu x tau sama ada nk gelak @ nangis.. Sis hanya mampu brkata" sorry weyh, aq x mmpu nk tlong kau.. Aq pun rasa x slamat skarang ni..."😑 Pastu masa bende tu dh brhenti, ade sorang mamat yg jaga bnda alah tu pndang sis smbil senyum mcm nk ketawakan kite.. Sob³😢😢 Sis ckp dlm hati, 'mamat tu prasan ke yg sis meraung mcm org gila dkat ats tadi..'🙈🙈 Sis yg bengang truslah pegi tmpat la (sbnrnye lebih kpd malu). Sis rasa mcm nk kutuk je sapelah manusia y pegi cipta bende ni.😥😥Ok cukup² kutuk sis. Sis tau yg sis ni pnakut.

4. Sis klau x suka ssuatu bnde tu, sis x suka nk mencarut, mmbawang bagai.. Tapi sis lbih suke mnggunakan reaksi muka yg x brape nk garang ni utk mluahkan sesuatu. Klau sis guna je reaksi muka, confirm family n kwn² sis dh tau yg sis x suka bnde tu.

5. Sis ni jenis manusia yg susah nk snyum... Bukan sombong ye. Brani ckp sis sombong, nak kena cepuk ke?Gurau². Jgn serius sgt.😂😂😂 Smpai adik sis tego, "kau ni klau jlan muka x yah serius sgt boleh x." Sis bukan sngaja, dah aura serius tu nk kluar..

Dahla.. Makin lama sis ni makin merapu lak.. Sbnarnye bnyk lagi prangai sisi yg pelik. Tapi pnat pulak nk K ape² pun #jangan kecam sis yee.. 😀 Truskan support karya sis.. Terima kasih dr sis, Si Gadis Pendek.

MYSELFWhere stories live. Discover now