𝔻𝕖𝕣𝕤 𝟙 𝚂𝚞𝚌̧ 𝚟𝚎 𝚌𝚎𝚣𝚊

884 61 128
                                    

İlk dersimize hoşgeldin şuan bunu okuyan kişi.

Kamu spotumuzla başlayalım mı o zaman ?

Dikkat! Burası aşırı zeki olduğumu iddia ettiğimden oluşturduğum bir yer değildir.

Sadece sana vereceğim küçük tavsiyelerle bilgi dağarcığını genişletmek istiyorsan, devam et doğru yerdesin.

‧:✦:‧ Suç ve Ceza ‧:✦:‧

Rus edebiyatından giriyorum o zaman.

Dünyanın en büyük yazarlarından kabul edilen Rus Yazar, Fyodor Mihayloviç Dostoyevski'yi hiç duydun mu ?

Cevabın evet ise, sen bu hayatta 1/0 öndesin! (Kendimi Onedio testi gibi hisettim:')

Ama hayır ise hiç sıkıntı değil. Sonuçta bilmemek değil öğrenmemek ayıp. Zaten Suç ve Ceza'yı okuduğun zaman, Dostoyevski'ye hayran kalacak, onun hakkında daha fazlasını öğrenmek isteyeceksin.

Dostoyevski'nin en ünlü romanlarından biri olan sınırlarını edebiyatın dışına çıkararak sinema festivallerine kadar taşıyan bu yapıt, tekrar tekrar okunmaya ve konuşulmaya değer.

Aynı zamanda bana göre Suç ve Ceza rus edebiyatına girmenin en kolay yoludur.

Eski Rusya kültürü hakkında en azından bir fikir sahibi olacaksınız ve bu Rus edebiyatının başka eserlerini okumanızda size kolaylık sağlayacak.

Eser, sizi hem suçlu hem yargıç olduğunuz bir soruşturmanın içine çekecek ve siz daha ne olduğunu anlamadan kendinizi kitabı bitirmiş bir şekilde bulacaksınız.

Pişt!

Eğer şuan içinden şöyle şeyler geçiyorsa;

-Ya, bunu bize öğretmen önermişti okumuştum ama çok anlamamıştım, hoşuma da gitmemişti vb...

Bunun muhtemel iki sebebi vardır:

Ya hocan sana zorunlu tuttuğundan sorumluluk olarak bilip keyfini çıkarmadan öylesine göz atmışsındır.

Ya da daha okumak için yaşın küçüktür. Bir kaç yıl sonra tekrar dene!

Karantina zamanında evde güzel bir kitap okumaya ikna olmuş, kendini geliştirmeyi, ortamlarda bilgili gözükmeyi ve sohbetlerden geri kalmamayı seven o kişi, sana hemen kitabın konusunu anlatayım:

Raskolnikov, bir yandan hukuk öğrenimi görürken diğer yandan yoksullukla boğuşan bir genç. Para ihtiyacını ise tefeci bir kadına eşyalarını bırakarak karşılıyor. Yoksulluğuna çare bulamadığı gibi tefeciden yakasını da kurtaramayan Raskolnikov, bu kadının toplumun iyiliği için ölmesi gerektiğini düşünmeye başlıyor.

Bir gün Raskolnikov, kendi maddi problemlerinin yanı sıra ailesinden de kötü bir haber alıyor. Kız kardeşinin kendisinden yaşça çok büyük biriyle evleneceğini duyması, ona yeni bir darbe indiriyor. Bunun üzerine Raskolnikov, tefeciyi öldürmeyi aklına koyarak kendini evden dışarı atıyor. Tefeci kadını öldürüp mücevherleri alıyor ancak işlediği cinayete kimsenin tanıklık etmemesi için onun kız kardeşini de öldürmek zorunda kalıyor.

Raskolnikov'un ruh hali, bu çifte cinayetle birlikte yerle bir oluyor. İşlediği suçu kimse görmemiş olmasına rağmen korkusu ve vicdanı onu büyük bir mahkumiyete sürüklüyor. Bir yandan mağdur, diğer yandan katil... Raskolnikov'u cinayete iten sebepler, onun alt üst olan iç dünyası ve sonrası ile siz de onun yeniden doğuşuna şahit olacaksınız. Bu kitabı okurken, kalp atışınızın arttığını duyumsayacaksınız.

Şimdi gelelim fasülyenin faydalarına...

Kitaba WattpadClassicsTR hesabından ücretsiz ve e-kitap şekilde ulaşabilirsiniz.

Ya hayır, ben sayfalarını çevirerek K-9 misali kitabı koklayarak okuma taraftarıyım diyorsanız eğer, kitabın satış noktalarında ortalama fiyatı 13-42 ₺ arası değişiyor.

Ya da en basitinden en yakınınızdaki herhangi bir kütüphaneden ödünç alabilirsiniz.

Kitaba ulaşmak kolay, önemli olan istek.

‎ﻬ (Kitabı okuyanlar bu satırın altında dilerlerse konuşabilir.)

❝ Non scholae sed vitae discimus

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

❝ Non scholae sed vitae discimus.❞
– Okul için değil, hayat için öğreniriz.

EpeolatryHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin