Awal pagi sy buka kedai sprti biasa tp otak sy masi pikir pasal smlm...sy mimpi kh...?tp klu sy mimpi kna ble ada bunga ros d tangan sy...tp siapa bh dia ni...apa hbgan dia sma sy...apa yg blku sbnrnya ni knpa sy tba2 kijp2 d tpt lain ...sakit kpla sy pikir...knpa dia ckp sy ni bride dia...tp knpa sy nda cam muka dia smlm bodoh btl knpa la sy x tgo muka dia...Ting tong!
Pintu kna buka...sy tengo seorg lelaki...memakai baju hoodie,bjln kearah sy..tp siapa dia ni maybe custumer dlm ht sy..sy pura2 jln mhu masuk kaunter tp blm smpt sy bgrk tu llki dpn sy sda...smbil snyum..sy tgo muka dia, bdgup laju jntung sy trus, so handsome ,mata dia warna biru..sy cuma tgo jk muka dia,,mcm sy prnh nmpk tp ssh sy mhu ingt d mna sy nmpk dia ni...Hai carlet....?"hoodie boy.
Erm hai,,morning sir do you want to buy bracelet?
"carlet.No.. I want to see you".hoodie boy.
See me?but who are you?i dont know you.."carlet.
One day you will know me... u remember this word..".hoodie boy.
Trus sy tcegat...xkn dia ...btl kh ni x kn awal pg sda sy mimpi...dlm hti sy...smlm dlm mimpi ni pkataan kluar dr mulut tu org knpa ni hr d realiti pn ayat ini kna sbut..You remember me now?"hoodie boy.
Is that you sean?"carlet.
Yes carlet it me...i hope u remember me in you dream...lama sy tgu ni masa lbh dari 1000thun..."sean.trus sean tarik dan pluk mcm yg btl2 lama nda jmpa sy,,sy masih blur tp rasa selesa sy rasa bila c sean pluk sy.....tp sy tolak plahan2 sebab sy rasa was2 siapa dia sbnr..
But wait sean how do you know me...? What do you mean 1000 year...who are u...?"carlet.
btubi2 soalan sy lontarkan sbb sy bingung org xpnh sy knl slma ni ttba dtg dan kenal sy ....dan thu di mna sy ..Later i will tell you the story...i will see you toninght wait me..."sean. Smbil belai2 kpla sy...
Tda lma c collet sampi...trus c sean pusing cpt2 kluar dr kdai sy...mcm dia thu saja ada org dtg...tp skjp jk c sean kluar trus hilng...dari pndangan...cpt jg dia jaln...bpkr sy dlm hati...
Carlet..who that guy?so hansome?custumer kita kh tu...or.......admire ko ne kn?"collet..
Ish ada2 jk ko sna tp hansome kn...ntah lah sy pn nda knl tu tp dia ckp dia knl sy...bingung sy trus...?"carlet..
Wah,carlet pndi sda ko kc beza kn mana hansome sma tda hsnsome.....ahhahaha...aik hairan jg...jgn2 peminat ko ni.."collet.
Mesti lh hihi sy pndai ksi beza hansome dan tidak sbb sy da mata untuk mlihat ko ni collet...soalan bonus btl...tp trus trg suka mata dia blue colour...cantik tu mata bla tenung jk rasa btl2 tenang..."carlet. Trus sy pgg dada sy btl2 jantung sy yg bdgup laju...first time yg bdgup laju mcm ni ..,sma c daniel bdgup jg tp bkn mcm ni kli ni sy rasa mhu c sean pluk sy saja...tp sy fkr blik apa maksud dia ni 1000thun..sy btl2 kurang fhm.
.
.
.
Smpi rmh sy mkn..siap je mkn sy kms bekas mknan trus naik atas masuk bilik mahu mandi.. Siap sy mndi n pki bju...masa sy mahu ddk d tilam mcm ada org perhati sy dr blkg ...tp sy buat x thu jk tp mgkin lama mgkn seram sy rasa... sy pusing tgo d blkg sy dlm blik... tkjut sy c sean di blkg sy smbil senyum...btl2 jntung yg mhu tcbut...sbb tkjut pintu bilik sy bkunci dr dlm mcm mna dia ble masuk....klu dari luar...Aahhhh!
Sean....mcm....mna...ko ble masuk bilik sy sdgkn sy kunci dri dlm...ko masuk dri mna...?"carlet.. Masi ktakutan...tesekat2 tu suara bckp...cpt2 c sean dekat sy trus pluk sy....Sorry...sy buat ko tkjutkh?...sy kira mhu main2 ko nda sgka ko tkjut...smpi ttriak...sorry..."sean.
Sy mhu tolak bdn c sean dr pluk sy tp nda dpt...dia pluk sy erat2...
YOU ARE READING
The Moon Bracelet I Love You
FantasyThe Moon Bracelet i love you By:BELLA BIE Sinopsis Megisahkn scarlety seorg gadis yg lemah lembut merupakan usahawan muda menjual bracelet di new york.. Suatu masa scarlety telah mengimport gelang tangan dari london yang sungguh cantik dan mempunyai...