prolog + plot

28 3 1
                                    

Aku terjaga dari lenaku,
Mengenangkan kisahku,
Meskipun perit,
Ia sungguh memberi kesan dalam hidupku,

******

Sudah 3 tahun DIA meninggalkan Putri Arina Medina atau dikenali sebagai Putrina. Tanpa DIA hidup Putrina umpama berendam sesayak air, berpaut sejengkal tali .

Hidup Putrina hanya bergantung kepada ibu dan abangnya yang gigih mencari rezeki untuk membesarkan Putrina dan adiknya. Nasib baik uncle zainal iaitu abang kepada ibunya yang teramat baik sanggup mengambil keluarga Putrina hidup bersamanya.

Kehidupan Putrina berubah selepas menjadi anak saudara (a.k.a anak angkat) uncle Zainal. Uncle Zainal yang berumur 30an ialah seorang jutawan termuda di Malaysia. Putrina telah menganggap uncle zainal sebagai bapanya.

Putrina dan keluarganya, terpaksa berpindah ke kuala Lumpur kerana Uncle Zainal telah dinaikkan pangkat dan dia terpaksa berpindah ke Kuala Lumpur atas urusan kerjanya. Putrina dan keluarganya tidak berapa setuju dengan keputusan itu kerana mereka tidak sanggup meninggalkan kenangan bersama DIA.

Namun apakan daya, mereka hanya mampu mengikut apa sahaja kehendak uncle zainal. Uncle Zainal lah satu satunya tempat mereka meraih kasih selepas pemergian DIA.

***********
PLOT: watak sampingan

DIA ialah seorang bapa kepada tiga orang anaknya.
DIA ialah seorang suami dan sahabat kepada Siti Kamilia binti saad iaitu ibu kepada Putrina.

***********
Muhammad Syafiq Haziq ialah abang kepada Putrina dan adiknya. muhammad syafiq Haziq ialah anak sulung (anak pertama) bgi siti kamilia dan kamarul. Dia terpaksa menanguh dahulu pelajarannya selepas pemergian ayahandanya kerana mahu membantu dan membesarkan adik - adiknya. Dia juga berumur dalam 21 thun.

***********
Uncle zainal (seperti yg telah anda baca prolog diatas) atau nama sebenarnya Ahmad Zainal bin saad

***********

Ibunya (seperti nama yang telah saya terangkan diatas) . Ibunya berumur dlm lingkungan 40an.

***********

Adiknya atau nama sebenarnya ialah Putri Dahlia medina (a.k.a putlina). Dia berumur 12 tahun.

**********
Plot : kawan
Nur qaseh ariana (qasrina)
Nurul syahira (ira)
Melina rose (mel)
Muhammad Hisyam (isyam)
Ahmad khalish haikal (lish)
Ammar baharun (mar)

PLOT:watak utama

Putri arina medina atau dikenali sebagai Putrina. Dia berumur 17 tahun. Dia seorang yang cekal dan tabah menempuh segala rintangan dan ujian yang mendatang.

***********
Airian (seperti nama yang anda lihat pada story description) atau nama sebenarnya Tengku Airian Mikhail. Dia berumur 17tahun. Dia eh mana boleh cerita lebih nanti terbongkar. Hehehehe.

*************
Khai (seperti nama di story description) atau nama sebanarnya Putra Adam Khairul. Dia berumur 17 tahun. Dia juga tidak boleh cerita lebih k. Kalau nak tahu sila baca cerita ini hingga habis.

Notes~
Ok guys, amacam prolog dgn plot dia? Okeyh tak?

P/s: plot mungkin akan diedit dan di tambah ye.


I HAVE YOU (To Be Continue)Where stories live. Discover now