Medina POV"Dina , bngn syg.. Pgi mndi .. " kjut mama lalu serba serbi mmpi² ku trhalau kluar dri tidur aq .. Mama smemangnnya slalu mnjakan aq dan mngejutkan aq dri tidur stiap kli msim skola .. Yelaa , evn umr aq dh 16Tahun , mama ttap anggp aq mcm bdk 6tahun.. And aq dh trbiasa klau mama yg kjutkan aq tidur ..
"Awl lgila mama.. Bgila Dina tidur kjap .." pintaku seperti jam msh mnunjukkan pkul 4 pgi .. "Ehh jngn nk mngada .. Mnanye awl .. Ni dh PUKUL 6 PAGI da .. Dina dh LAMBAT tau tk " sngaja mama tkankan prktaan lmbat tu agr aq bngkas bngn dri ktil .. Yeahh , jam mmg dh pkul 6 n aq sdah lmbat .. Hhuhu ..
"Watt thee heckkk , mama .. Pkul 6 ?? Npe mama lmbt kjutkan Dina ? Biasanya mama kjutkan Dina pkl 4 lbih .. Why hrini? Ahhh mama ...! " jeritku smbil mmbebel dan serata tu mama ttup tlinganya mnggunakan dua belah tngnnya yg dianugerahkan oleh Tuhan itu kpdanya.. "Yeahh i know , syg .. Mama terlelap tdi .. Sorry .! Dina pegi bngn jngn nk mmbebel..pegi mndi skrng .. Mama dh sdiakn bju kurung Dina .. Dina mndi n trun breakfast je .. CEPAT .! " arah mama smbil mmujukku gitu .. Nsibla mama ku syg dh siap iron aq pnya bju krung .. Pergh.!
Aq bngkas bngn dri tmpt tdurku lalu mmasuki bdan blik mndi dn trus mndi ..
Selesai mndi , aq mnyarungkn bju krung dlm bdnku dn trus mncapai fav beg aq yg di isi bku .. Trus aq trun dn mncri byg mama ..
"Ma, Dina jln dlu yea .. Bye " jeritku kuat shingga ank jran sbelah mnangis mnguekk stelh mndngr jritanku .. "Dina , breakfast dlu .. Mkn skit .. Pnat mama msak nsi goreng kgemran Dina .." yeahh nasi goreng mmg kgemran aq .. Tpi , dh lmbt .. Uwaaa 😭 "Tpi ma ......" blum sempat aq mnghbiskan aytku mama sdh mnutup mlutku mnggunakan jri tlunjuknya n dn mnarik tngnku agr mngikutnya ke meja mkn.. Aq d dduk kn d ats krusi meja mkn itu .. Mhu x mhu aq pon mknla .. Herm .
"Ma,Dina dh hbis mkn.. Bye ma .. " aq bngkas bngn dan trus mncihm dahi n ppi mama .. "Iyee take care Dina .. Bye syg " laung mama dri dpan pntu ..
Sesampainya aq d skola , aq menghmbus nfas lega krna Abg² Pengawas msh blom mula brtugas .. Aq mlihat jam msih mnunjukkan pkul 6:21.. Mjurlah rmah aq x jauh sngt dri skola .. Ia hnya mngambil msa 12min shaja utk smpai ke skola ..
Rizole POV
"Dina ..... Dina ... Asl kau lmbt .? Biasanya kau yg dtng awl dri aq .. " aq mnyergah Dina .. Kesahku klo dia trkjut berukk ke .. Jnji aq puas bertnya.. Tpi comel jg Dina ni bla dia trkjut .. Hhihi..
"Haa .. Aa .. Aa... Aq.. Aq dting tdi .. Haa aq dting tu yg aq lmbt .. " ... What .? Dating.? Wif who .? Hermm klini mlepas laa aq .. Dina ..! Kau da taken x bgithu aq pon.. Aq mndengar Dina mnjwap cmtu trus aq mnunduk muka .. Tpi , aq still mmberanikn dri utk brtnya dngn siapa dia dating ..
"Err Dina ,, kau dating an spe? Kau dh taken x bgithu aq pon " .. Aq mnanya soaln smbil buat mka bengis .. Btw Gaiss , agk² aq tnya soaln ni dia prsan x aq syokk kt dia ..? 🐵 "hahahaha .. Ape laa kau ni .. Kau kan best pren aq .. Ofc la aq bgthu kau dlu .. Ni aq x bgithu kau psl pakwe aq thts mean aq single lgi la .. Kau ni tk connect laa .. Bruje aq nk grau kau dh bwk srs .. " jwb Dina smbil tergelakk terbahak bahak .. Ooo , kau kenakan aq yeaa .. Xpe .. Nti turn aq lakk knakan kau .. Kau tnggu la ..
"Helaaa .. Kau ni .. Sja ke kan nk kenakan aq .. Aq ingtkn laki mna tah yg bernsib mlang dpt kau ni .. " perliku dan spantas kilat petir tngn Dina mlayang ke bidang dada ku .. "Ouchhh Dina .. Skit .. Tlong .. " aq sngaja mngadu skit dan terduduk di lantai smbil mmegang dadaku yg d tmbuk Dina .. "Ahh Riz kau ok x? Riz sorry .. Riz jngn mti dlu . Riz jngn tngglkn aq .. " aq yg dri tdi mnahan gelak mlihat Dina panik dngn lkonan ku tdk trthan dn gelakku ku , aq lpaskan ..! "Hhahahahahahahahaha.... Dina muka kau .. Hahahaha .. Lawakkkkkk ... 😄😄😄" aq ketawa terbahak bahak ikut semahuku dn tdak mnghraukn org yg lalu lalang d situ .." Rizz .. Kau?? Main² ? " Dina mnayang muka sedih pabila aq mngenakan nya .. Aq rsa brsalah .. "Dina im sorry oke ..Dina pliss aq grau je " aq bngn lalu mngejar Dina yg dh jauh 10m dri aq .. Dan Dina pon msuk ke dlm klas ..mujur aq sma kls dngn Dina ..
Subject BM .. Cg Zahirah x dtng sbb kursus .. Tmbhan lgi wktu prtama xde cg ganti ..
Dina POV
Aq mlabuhkan pnggungku ke ats krusi yg slama ni aq dduki sjak aq mmasuki kls 4 Sains .. Aq geram dngn Riz .. Errrrr .. Aq mmbuat muka bengis kpda Riz .. Anis yg brckap dngnku pun aq buat kesah x kesah je ..
Tnggu la kau Riz . sharian aq xnk ckp an kau slagi kau x pjuk aq .. Wait n see .. Spe cri spe nnti .. !
Bersambung .…..
Okk guyss .. Sorry x menarikk .. Biasala Chapter 1 .. Permulaan.. 😂 sila vote n comment ok .. ☺ next chapter author try buat lagi menarikk ..😊 (834 ptah perkataan )
YOU ARE READING
My Qtipie Sweet Talker
Teen FictionRizole Nelius ❤ Medina Allen Mngisahkan tntang Riz (RIZOLE) yg mnyukai Dina (Medina) dlm diam nmun lmbt laun prsaan sukanya trluah apbila mreka brdua trprengkap dlm satu blik scra tdk sngaja .. Bgaimnakah kisah slanjutnya .? Teruskan membaca .. #ke...