Part 1

253 10 1
                                    

Bila saya tersedar dari tidur, saya tingu sekeliling. Tidak familiar saya sama ne tempat. Saya tingu sebelah, ada satu badan yang tidak berbaju sedang tidur menghadap tu dinding. Saya tutup mata cuba untuk ingat balik macam mana saya boleh ada di sana. Ne mesti mabuk punya pasal. Tidak tahu berapa kali sudah begini. Asal mabuk, mesti bangun di tempat yang pelik2.

Dimana la ne? Takkan rumah ne lelaki?

Saya buka selimut tingu badan saya naked habis. Mengeluh saya sambil mahu bangun dari katil. Tapi saya terduduk balik, gara2 tu darah terus naik p kepala. Pening then macam berpusing2 tu bilik. Tiba2 ada tangan memeluk dari belakang membawa saya baring.

"Where do u think ur going?" Dia bisik di telinga. Makin kuat lagi dia peluk saya.

Aduh. Biarlah. Tidur dulu la sekejap. Sakit lagi masih ne kepala.

Makin lama makin kesejukan sudah saya rasa. Pelan2 saya buka mata. Macam ada terang2 sikit sudah tu bilik berbanding yang tadi first saya terbangun.

Pagi sudah kali ne. Ok! Saya mesti berambus dari sini sebelum dia bangun.

Pelan2 saya bangun dari katil, takut nanti kena tarik lagi. Saya cari semua baju2 saya. Astaga. Beampaian di merata2 tempat bha. Saya pungut terus saya pakai. Sempat lagi tingu cermin. Punya seksi ne baju. Sudahlah di bahagian depan V-shape dia sampai nampak tu nenen. Di belakang lagi lah kosong habis dari bahu sampai pingang. Siapalah yg design baju begini ne. Nasib ja saya sentiasa bawa cardigan dalam beg. Nanti kalau saya turun p lobby begini2 ja kompom saya kena cop ayam. Adei. Sebelum saya keluar, sempat juga saya pusing tingu tu lelaki. Samar2 ja muka dia saya nampak.

Dalam lif on the way saya mahu turun pigi lobby, berabis saya cuba mahu ingat siapa nama dia. Tapi nda dapat2. Sampai lobby, memang ada mata2 meningu macam nda pernah nampak perempuan. 🙄 Saya cari tempat duduk yang tersembunyi sikit. Sy call Rikco.

"Uiyooo siuk la kau, sudah bayar bil air." Teda pun kana cakap hello bha kan. Ni perempuan btul2 aaa.

"Apa yang kau bayar bil air! Buduh kau ne. Yang kau kasi tinggal saya kenapa?" Mau marah sudah ne, tapi nasib saya masih boleh control2 lagi tu suara.

"Aik. Saya bawa kau pulang, apa kau cakap sama saya? Kau yang berabis mahu ikut tu lelaki, buduh!"

"Sudahlah kau. Bha, nanti2 jak cerita. Sekarang kau ambil saya sini hotel *****. Now!" Terus saya end call. Panas ati saya ne. Ini laine kalau pukulan forever alone kan. Haha.

Adalah dalam setengah jam begitu saya menunggu, barulah si Rikco sampai. Duduk jak saya dalam kereta, nda berhenti si Rikco senyum. Malas saya mau layan, saya kasi baring tu kepala.

Bagus lagi saya layan ne sakit kepala dari layan ne perempuan. Huh!

Nda puas ati si Rikco nda kena layan, dia kuis2 lagi paha sy.

"Kau ne kenapa? Saya tampar juga kau ne."

"Untunglah kau dapat ikan emas. Hihi."

"Betul2 saya rasa macam mahu tampar kau oh. Sakit kepala saya ne, Co. Malas saya mau layan kau."

"Bha. Nanti bila kau ok sudah, kau mesti kasi cerita saya k. Hehe."

Kurang ajar punya kawan. Nda pandai kesian sama kawan sendri. Nasiblah dia satu orang jak kawan yang saya boleh percaya. Kalau nda, sudah lama saya buang dia p laut tu. Ne pun semua jadi gara2 dia laine. Kan bagus tu kalau saya di rumah jak semalam, layan movie. Daripada sekarang ne, sengsara mahu menahan sakit kepala.

"May. May. Bangun la kau. Sampai sudah di rumah ne."

Saya sama Rikco tinggal sama2. Saya bekenal sama dia ne lama sudah. Lepas SPM jak, terus saya kerja part time jadi waitress di hotel. Ngam2 dia pun part time sana juga. Terbercerita jak kami, terus bengam semua benda. Nasib dia perempuan, kalau lelaki tu lama sudah saya rogol. Hahaha. Tidak bha main2 jak. Sampai jak di rumah, ada ok2 sikit sudah tu kepala.

"Saya kasi masak kau meggie k, bagus untuk kogutan tu." Hmmm bha jak saya jawab, terus saya bebaring di sofa.

Siapa nama tu lelaki ah?

Berabis ne utak berfikir pun, betul2 nda dapat ingat balik sudah. Seingat saya lah semalam, saya menari solo2. Lepas tu, ada lelaki datang join. Jadi layan jaklah. Lama2 pandai menyundal tu tangan mahu mencari jalan masuk. Dalam saya berabis mahu tulak tu lelaki, tiba2 datang hero cuba untuk kasi jauh tu lelaki dari saya.

Dia ka tu ah?

Saya cuba lagi ingat2 balik. Lepas jak adegan tolak menolak, terus saya lari balik pigi meja. Sambung minum. Dan minum. Dan minum. Tiba2, ada tu hero depan2 saya sambil dia bisik nama dia.

Apa bha nama dia tu! Jake? Jaco? Jade? Isskk!

Saya nda akan puas ati ne selagi saya nda tau nama dia apa. Terus saya rasa macam mahu marah, saya buka mata. Terkejut saya nampak muka si Rikco ngam2 di muka saya.

"Sikit sy swing kau tdi, Co. Aiyaaa. Bikin gugur jantung kau ne tau."

Senyum2 jak si Rikco.

"Siap sudah meggie kau tu May. Tinggal tunggu mahu kana makan lagi tu. Tapi ingat. Lepas kau habis makan, kau hutang saya cerita."

"Pandailah kau sana. Kau buatlah cerita kau sndri."

Pelan2 saya tiup2 tu meggie sambil tingu si Rikco. Dari tadi senyum jak ne perempuan. Bikin panas pula lama2.

"Bhaaa. Kalau begitu, saya nda mahu kasi tau kau nama dia kalau kau nda kasi cerita saya." Senyuman yang paling menyindir dia kasi saya sambil dia angkat2 kening.

Kima betul budak ne tau. Patutlah senyum2 dia sana macam kambing. Rupanya dia dengar pula saya cakap2 tadi. Kitai.

Malas saya mahu layan. Makin di layan, makin lebih2 nanti jadi dia. Bagus saya diam2 jak. Nanti lama2 pandai juga tu teringat sendiri, saya pujuk hati. Siap makan, terus saya cuci tu mangkuk sendiri. Then masuk bilik siap sedia untuk mandi.

Ne bilik saya pun, nasib master bedroom style dia. Jadi senang sikit ada tandas sendiri. Siok2 saya mandi, tiba2 si Rikco jerit dari luar.

"May! May! Keluar kau cepat! Cepatttttt!"

***TO BE CONTINUED***

I'm Sorry I Love You (Part 1-4 ONGOING)Where stories live. Discover now